Corona och underhållning.

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Ja, de två nämnda företeelserna är inte speciellt kompatibla… Men jag och hela min familj har covid-19 och sitter i karantän och jag håller på att dö av uttråkning då jag inte kunnat spela rollspel på några veckor. Jag läser mycket och kollar forumet samt spelar en del World of Tanks på min PS5, men allt börjar kännas segt. Detta då jag själv blev smittad först en vecka in i karantänen efter att mina barn blivit smittade och då börjar nästan hela karantänen om från början. Ska iväg imorgon och göra ett test till då jag nu jobbar inom vården för att bekosta mina studier och se hur länge till min arbetsgivare önskar att jag sitter i karantän med familjen.

Så har någon några bra, gärna riktigt tidskrävande serier, spel eller annat som jag kan fördjupa mig i? Har designat en hel del SLP i Artbreeder.com till min A Song of Ice and Fire-kampanj och det tar tid om det skall bli bra. Tar emot alla råd och tips såtillvida det inte är för fysiskt krävande då jag hostar som en ångmaskin. Har inte förlorat smak och lukt, vilket jag är tacksam för. Mina barn märkte knappt att de var smittade och min fru uppvisar efter en dryg vecka i karantän inga symptom och har fått negativt på testen vi gjort via 1177 som ett led i smittspårning. Både jag och min fru är vaccinerade med två doser och jag fick skiten ändå men tror knappast jag är döende, mer uttråkad.

Så ge mig tips!
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
599
Ja, The Expanse är ett bra tips. Och då jag precis börjat läsa om den måste jag säga Book of the New Sun av Gene Wolfe. Om du inte läst den. Om du läst den, än bättre.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Min första tanke är att spela igenom The Witcher 3. Långt och med mycket content, riktigt bra spel.

Ska fundera om man kommer på någon serie som tar tid att ta sig igenom
Detta är ett bra förslag, köpte spelet och alla DLC för en struntsumma till min PS4-PRO en gång i tiden. Kan vara värt att köra på min PS5!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Har du pc så är ju valfritt Total War spel en klassisk "bara en runda till" spel. Paradox spel är ju en annan möjlighet att grotta in sig i.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Har du pc så är ju valfritt Total War spel en klassisk "bara en runda till" spel. Paradox spel är ju en annan möjlighet att grotta in sig i.
Har en rätt bra PC, spelar fortfarande väldigt mycket Fall of the Samurai, älskar den eran i japansk historia. Så även om det är ett gammalt spel så är det en fröjd att spela det med fulla inställningar i 120 fps! :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Om du redan köpt Witcher 3 men inte spelat det kan det absolut vara värt en chans! Ett kul spel med mycket att göra! Personligen gillar jag sidouppdragen mer än huvudstoryn men det kan ju vara en fördel om du är krasslig hemma och vill döda tid, det är najs att rida runt i fantasivärlden och döda monster 🙂

Vad gillar du annars för tv-spel? Kan kanske tipsa om någonting mer 🙂
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Om du redan köpt Witcher 3 men inte spelat det kan det absolut vara värt en chans! Ett kul spel med mycket att göra! Personligen gillar jag sidouppdragen mer än huvudstoryn men det kan ju vara en fördel om du är krasslig hemma och vill döda tid, det är najs att rida runt i fantasivärlden och döda monster 🙂

Vad gillar du annars för tv-spel? Kan kanske tipsa om någonting mer 🙂
Älskar RDR2 och ungefär hälften av Assassins Creed-spelen. Så The Witcher 3 lär fungera för mig! Jag orkade samt även gillade Kingdom Come Deliverance, så jag klarar även av otympliga spel.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Älskar RDR2 och ungefär hälften av Assassins Creed-spelen. Så The Witcher 3 lär fungera för mig! Jag orkade samt även gillade Kingdom Come Deliverance, så jag klarar även av otympliga spel.
Ah men då tycker jag att du ska sätta tänderna i Witcher 3 direkt, det låter som ett spel i din smak 😊👍
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Älskar RDR2 och ungefär hälften av Assassins Creed-spelen. Så The Witcher 3 lär fungera för mig! Jag orkade samt även gillade Kingdom Come Deliverance, så jag klarar även av otympliga spel.
Ett tips är att se till att få Corona om cirka 6 månader igen, då Witcher 3 ska få sin ”next gen”-patch under Q2 enligt senaste uppdateringen som kom under hösten.

Eller skippa covid då och ta semester istället. :)
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
174
Dra ner Fallout 4. Ladda ner alla moddar relaterade till settlemenbyggande. Bygg!
 
Top