Kör Symbaroum kampanjen med Mythras så förstår precisAlltmer sällan spelar jag äventyr i de system de är tänkta för. Gäller att ha ögon för om de regler man tänker köra med har verktygen att bära just det äventyret (men det brukar inte vara ett problem, jag är lite på "Äventyrsmodul > Regelsystem"-sidan av diskussionen...!)
Den är episk, och kommer att skaka om hela settingen, om det är det du vill ha.Är kampanjen bra?
Det här hade jag velat se mer av i rollspel. Äventyr med tillkommande regelavsnitt.Skaffa äventyr och en kort regelsammanfattning, plugga äventyret intensivt, kolla upp de regelavsnitt som kommer att bli aktuella för just detta äventyr, kör.
Gillar verkligen böcker som är regler och äventyr i ett, som Eat the Reich och kommande Cosmic Dark!Det här hade jag velat se mer av i rollspel. Äventyr med tillkommande regelavsnitt.
Någonting som friforms-@MrG alltid pratade om för 20 år sedan.
Och du menar inte extra regler som tillkommer utanpå grundreglerna? För dem slipper jag helst.Det här hade jag velat se mer av i rollspel. Äventyr med tillkommande regelavsnitt.
Även om jag vet att just Coriolis mekanik (med resurshanteringen Mörkerpoäng) varit ifrågasatt i vissa trådar, så är regelsystemet ändå anpassat för just den här settingen. Det är klart att du kan spela med ett annat regelsystem, men så länge det inte är tydligt minimalistiskt/enkelt eller att man har tänkt sig att snickra en hel del själv för att foga samman med settingen så är nog ändå Fria Ligans system det vettigast valet.Med anledning av Ligans rea och att jag inte har något vett i huvudet.
Kan man ha användning av Coriolis kampanjen utan tillgång till regelboken?
Spela med ngt annat system?
/C
Nä, jag menar "äventyr som rollspel" men kan tänka mig "äventyr som moduler", där olika sorters äventyr introducerar olika sorters regler till en helhet.Och du menar inte extra regler som tillkommer utanpå grundreglerna? För dem slipper jag helst.
Kampanjen gör ett bra jobb med att presentera världen och lite olika potentiella konflikter. Skulle nästan säga att den blir bättre utan regelboken, för regelboken har en annan idé om vad spelet går ut på. Regelboken har exempelvis inga åsikter om vilka som är "di onda", det har kampanjen. Regelboken tycker också att rymdresor är viktiga, medan kampanjen låser fast rollpersonerna.Kan man ha användning av Coriolis kampanjen utan tillgång till regelboken?
Den är bra läsning, men ur mitt perspektiv närmast helt ospelbar. Den är skriven mer som ett manus som inte villa ha med det övriga spelet att göra. På många sätt representerar den allt jag ogillar med äventyr och kampanjer. Men det är ett typiskt jag-problem. Tippar att det är många som snarare ser den som vad Coriolis "är". Spelets stora kampanj. Den utforskar också spelets metaplott, som först berörs i ett annat tillbehör; Horisontens hemligheter.Är kampanjen bra?
Vänta nu, "att bli horisontella" är ju mitt gamla uttryck för intimt umgänge...?Horisontella hemligheter minns jag också som bra.
Haha, ja "horisontella hemligheter" får bli min samling med snusk novellerVänta nu, "att bli horisontella" är ju mitt gamla uttryck för intimt umgänge...?
Vi körde Coriolis med Burning Empires. Det funkade bra. Finns nog andra alternativ därute. Så om du är vettlös så är jag det med!Med anledning av Ligans rea och att jag inte har något vett i huvudet.
Kan man ha användning av Coriolis kampanjen utan tillgång till regelboken?
Spela med ngt annat system?
/C