Nekromanti Coolaste och bästa RP?

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Fet var det...

Min fetaste karaktär måste vara min Halv alv Doranior Stålblick till DoD 91. Jag minns inte värderna, men dom är rätt så ovesäntliga eftersom jag blev en Ängel. Men jag hade nått i stil med.

STY: 30 SMI: 22 KAR: 22 Psy: 60 INT:18 Kar: 25 STO: 15

Och ett fett brinnande Två hands svärd (2t10+2 +3t6 eld) och en fet drakskinns rustning från en is drake (skimmrade så där vakert) Det enda i Mithril jag hade var en parer dolk. Tillräkligt för mig... men sen hade jag ju ett par Galvorn ben skydd (abs: 14)... men jag tyckte inte om att få dom, vi fick dom på ett RIKTIGT dumt sätt...

Nightfang som saknar honom lite...

Insanity is just a state of mind...
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
( DoD Expert )
Det är mycket roligare att ha en karaktär som är rolig att spela och har dåliga FV och frundegenskaper än att ha en tråkig super RP med skyhöga värden på allting..
Min senaste roligaste RP är en:
Människa
Stavmagiker
Spelade senast Oraklets fyra ögon. riktigt kul men saker hände i slutet som gjorde att jag inte kunde fortsätta spela med honom i kristalltjuren.

Rp:n som jag nyss gjorde till kristalltjuren är inte alls lika rolig att spela p.g.a. hans bra värden i färdigheterna. Om man har höga värden från början så tar det jättelång tid innan man ser att gubben blir bättre av några erf.

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Re: hmm...

<EM>'Han vars ankRP en gång dödade en (lägre) drake med en slunga'

Känns som om du hade ett jä**a flyt då...</EM>"
Nja, Nanok hade spöat på den rätt rejält och när jag sköt med min svarta slunga (FÖRTROLLA VAPEN E2 chansar jag på att den hade, visste inte då (el. nu)) så offrade jag ett HP.

/[color:green]Han</font color=green> som gjorde 8 i skada då
 

Olofsgard

Veteran
Joined
14 Jun 2001
Messages
7
Location
Jönköping
Re: hmm...

Det här är från DoD 4.0 (gröna boxen från '91):

Jag spelar för tillfället (de senaste 3-4 åren) med en barbar från Orghin. Cordran hetern killen och är strax över 30 år. Han har äventyrat sedan han var 16 år och hunnit med att resa runt en hel del. Numera är han civiliserad till ytan i alla fall. :gremsmile: Han slåss helst med en tveeggad yxa och rundsköld. Under sina äventyr har han bland annat hunnit med att strida i inbördeskriget i hynsolge, varit rövare i jorpagna, tjänstgjort som vakt i Zorakins huvudstad Pendon och varit gift två gånger... Vad har han tjänat på allt det? En massa ärr och inte ett silvermynt finns kvar i penningpungen.

Jag vill inte presentera värdena för honom här eftersom mina medspelare håller till här med men han är ganska stark och vältränad som alla andra Conan kopior brukar vara. LOL

<i>Half Man, Half Machine, Entierly Lobotomized</i>
 
Top