Nekromanti Coolaste och bästa RP?

Rex

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
17
Location
GBG
Jag är spelare och min kraftfullaste RP är:
Dunil Blåvinge Krigare Människa Mästare
Sty 17 Fys 15 Smi 19! Sto 14 Int 16 Psy 22! Spi 16 Kar 18
Kp:64
Mithril heltäckande plåtrustning Rv17
Mithril tvåhandssvärd Fv 20/20 (4t6+4)

Har någon en bättre?
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Jag hatar att mäta rollpersoner efter siffror men jag har en grott alv vid namn Lenarior. Vet inte hans världen men han har mithrilrustning, är gudarnas gunstling och är en hamnbytare (björn). Han är skitbra.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Jag hatar feta Mithril saker.
Du vet att Mithril är JÄTTE ovanligt och att ha fått tag på både en helrustning och ett två hands svärd är lite mycket. Och dessutom så har en plåtrustning i Mithril bara rv 13!

men vist jag har en ganska så fet.
helig krigare gerbanis, människa utövare
sty:19 fys:16 smi:17 sto:17 int:13 psy:17 spi:15 kar:7
kp:58
böner: den svarta handen,förgöra odöd,guds öga,och rena sår.
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Istället...

...för att rabbla siffror så konstaterar jag bara lugnt och stillsamt att min halvalviske jägare är en av de mest intressanta rollpersoner jag någonsin haft. Det är riktigt kul att spela med honom, trots hans ringa ålder av 17 år...

//Tegrevan
 

Scanmaster_K

Veteran
Joined
26 Nov 2000
Messages
88
Location
Visby, Sverige
Blit det inte tråkigt att spela en överbra karaktär efter ett tag eller gör din SL det svårare hela tiden så att det jämnar ut sig?

För varje person som tillber mig ökar min styrka.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Gyandillion

Jag älskar magier och lärda män, och här är min stolthet: (till DoD 4)

Gyandillion Besvärgaren, Ärkemagiker & Drakmästare, Gudafödd halvalv
Sty 9 Fys 9 Smi 11 Sto 9 Int 18 Psy 27 Kar 12

Lite borta ibland men skärpt när den gäller. Kan lära ut alla grundmagiskolor + Improviserad magi. Har en massa FV i Historia, Geografi, diverse Kunskap Om...

Har alla utom en (Född i ont tecken) Vilda Magier. Har ett dussin förmågor från "Hjältarnas Handbok"

Har en mycket vacker fru som under flera års tid varit förvandlad till drake... (det finns en intressant historia angående det...) Eftersom han är Drakmästare så har han en drake, en ganska liten och klen Ljusdrake (som har ett roligt andningsvapen, Blixt E=FYS)

Har byggt en Akademi för högre studier, med lab och bibliotek och sånt, där mästare inom magi och vetenskap kan samtala och utbyta ideer. Skriver just nu på sina memoarer (reseskildringar, berättelser och legender från fjärran länder) och på en kodex.


Jag tror det var allt, jag har inte pappren tillgängliga just nu...



Ximnipot - huvudvärken personifierad
 

Janus

Veteran
Joined
2 Jun 2001
Messages
36
Location
Gôteborg, Linné, lägenhet, stol.
Peregrim Took...

är kanske inte den bästa slagskämpen i världen, men han är ju en tjuv. Halvlängdsman, mästare. Kan inte hans värden i huvet.
Har fler ärr en ett hockeylag tillsammans. Fick en del av magen bortbiten av en STOR jordmask. Sparkad i pannan av en ilsken mulåsna. Han driver mest omkring med sin goda vänner alv jägaren Amaric och halvtrolls krigaren Torgul.
Ett av hans storre hjälte dåd (han har inte så många) var att han räddade sälskapet genom att hoppa upp på ryggen på ett stentroll och sticka honom i bakhuvudet med sitt svärd (svimmade sedan av den hemska stanken från trollet).
Äger ett av de legendariska Golinsvärden, nämligen "Shargolin".
Kanske inte den bästa RP:n men en av de roligaste jag har spelat med.

"If you dance with the devil the devil don't change, the devil changes you"
 

luthor huss

Veteran
Joined
17 Feb 2001
Messages
30
Location
Stockholm
Jisses!! hur många timmar har ni lagt ned för att få era karaktärer till mästare. Den vägen är ju jätte lång.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
E de en RP:s värden som gör honom cool o bra? Jag trodde det var hans egenskaper och hur rolig han är att spela (inte att slakta med, utan att verkligen spela)

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Några frågor..

1. Hur kunde du få så höga grundegenskaper? Det högsta för en människa är ju 18!

2. Hur fick du tag på så sjukt bra vapen och rustningar? Mithrill växer ju inte dirket på träd.

2. Har ni spelat mycket? Den RP i min spelgrupp som nått upp till högst YN är en jägare som nått upp till Utövare. Är jag snål eller din SL givmild?

Sen gillar inte jag att mäta RPna i deras attribut. En bra RP är en RP med bra och utvecklad personlighet som är rolig att spela och lätt att leva sig in i. En RP som man verkligen kan rollspela och som inte bara duger till hack n slash, nu menar jag inte att din RP är så utan det är bara så jag ser på ditt sätt att mäta en RPs "braighet".

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Visst kan det vara roligt att slå höga värden ibland. Men
jag tycker som du; det är karaktärens personlighet och
egenskaper som gör den intressant. Tyvärr finns det allt
för många powergamers där ute, även om det iofs inte är nåt
fel med att vara powergamer. Men jag föredrar att inte vara
det...
 

SoC

Veteran
Joined
30 Apr 2001
Messages
158
Location
stockholm swe
Jag har ingen karaktär själv för jag är SL men jag har en rolig Dvärg magiker i gropen som jag kan vissa:
sty:10 fys:4 smi:4 sto:7 int:7 psy:19 spi:43 kar:15
Vapen: Magisk ryggrad med besvärjelsen driva bot lägre odöd med nexus. IM: 2+ Skada: 1T6 BV: 5 Vikt: 1.
kp:27 Besvärjelser: Eldsfär, Finna vatten, Virvelsköld, Skräck, Analys av magi, Energi stråle, Lufthand, Nexus, Frammana skika bort elementär(Jordgnom), Blixt.

Jag vet att han inte har dom bästa värderna men han är en skit kul karaktär och det är det som räknas.

SoC


If there`s shuch thing as to much power i havent discoverd it yet.
Dark Ritual.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Bästa RP:
Inte min egen... En spelare hade honom i några år och vi spelade 2-3 ggr/mån.

<B>Nanok Björnbane</B>, Barbar, Människa (DoD4)
STY: 26, FYS: 16, STO: 15, SMI: 17, INT: 13, PSY 8, KAR 16
26 år, 197 cm, 90 kg, KP 26. SB +1T6, Rykte 9, .
Särskilda förmågor: Sjätte sinne (+ på Upt. fara, FDT), Stryktålig (KP×1,5)
HPförmågor: Järnnäve (full skada i närstrid), snabbslående (alltid först i en SR), vapenexpert (Har BC SMI×2 i alla vapenfärdigheter) , sköldkrossare (Får +3(?) om siktar mot en sköld. Sätt skada mot abs på motståndstabellen. Vinner attackeraren, splittras skölden), stålsättning (slipper göra slag för tåla smärta).

FDT 18, F hj. 12, Gömma sig 11, Hoppa 12, Klättra 16, Lyssna 13, Rida 11, Sjunga 10, Slagsmål 19, Smyga 15, Spåra 13, Upt. fara 15
1hyxor 29, 1hsvärd 15, 1h-krvapen 11, Sköldar 20, Bågar 14, Överlevnad 14, Zoologi 10, Hantera fällor 9, Dra vapen 16, Simma 7/b2, Strid i mörker 8, Kamouflage 12,
Kastyxor 15, 2hsvärd 10, ob. parering 13, historieberättning 6, sjökunnighet 5.

Dubbelyxa av mithrill (1T10+5, BV 17, 4,5 kg)
Blått svärd (1T8+2, BV 30, 1)
Parerskydd av mithrill (abs 10)
Mästersmidd sköld (abv 19) med en målning av Nanok själv på framsidan.

Kommentar från mig: Lite all-around-killen. Hade själv en sprätthök som var med Nanok bara för att få lite av hans berömmelse. Hade lite tjuvfärdigheter på den killen.

Coolaste var nog min sprätthök, feliciern <B>Cechion son av Baromir</B>, men <EM>den</EM> orkar jag inte skriva ner.

/[color:green]Han</font color=green> som ibland kollar tar fram Cechion och tittar nostalgiskt på'n
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Kort fråga bara...

Är det kul att spela med honom? Det lär ju kräva ganska mäktiga monster för att ge honom en skråma... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Re: Kort fråga bara...

Joo, det var det väl. Han var faktiskt illa ute ibland mot tre motståndare.. /images/icons/smile.gif SL skickade ibland fram hjältar för att döda honom men det ledde bara till att han fick mer HP. Vapnena fick han av motståndare men skölden/parerskydden fixade han själv (motståndarna "sponsrade"). GE:na höjde han med HP, btw.
Nanok (-Conan) överlevde tre av mina RP:er. Innan sprätthöken hade jag en kvinnlig alvanimist och sedan en anktiggare.
Men det viktigaste. Kolla in Nanoks PSY. Han var livrädd för magiker.

/[color:green]Han</font color=green> vars ankRP en gång dödade en (lägre) drake med en slunga
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"min kraftfullaste RP är:"

Det var länge sedan jag spelade en riktigt kraftfull rollperson. Den med mest skydd och våldspotential hittills var en Star Wars-rollperson, kapten Pella Tylassia Jenna, som hade befäl över en Imperial Star Destroyer (60 turbolasrar à 5D styck, pansar på 7D och sköldar på 3D - Capital Scale!). Hon var dessutom rätt en rätt trevlig personlighet att spela, lite som kapten Ramius i Röd Oktober: en erfaren räv som kan all taktik, som har omtanke om besättningen men är villig att fatta beslut som kan leda till att folk dör om situationen så kräver.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Fläskmörsare!

Min bästa (kobold) karaktär någonsin är Tjurulf Blodbete. En minotaur mer 39 i styrka. Jag var 14 bast :gremsmile: Fast han sög rätt kraftigt mot trollkarlar.
 

Rex

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
17
Location
GBG
Re: Fläskmörsare!

va fasen spelar du för nåt egentligen???
Minotaur??39 i styrka? Det kan INTE vara Drakar och demoner iallafall...
 
Top