Nekromanti Coolast i Warcraft III?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Dags för fördjupning!

Hehe... Ja, han är cool. Man använder honom tills man räddar Dynahier, sen tar man alla hans saker (inklusive det värdelösa svärdet) och ställer honom bland gnoll liken tills han ruttnar (vilket han inte gör). :gremlaugh:

Varför var inte han med i tvåan?

Han står kvar i gnollfortet? :gremwink:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Dags för fördjupning!

Han var Juh visst med in tvåan!!!! I en liten biroll i alla fall, i en av Jahira romansens Harper subquests!

/Elin vill vara besserwisser
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Dags för fördjupning!

Okej, det missade visst jag. Jag vet att Xzar och Edwin är med + de som jag inte orkat memorera från slutet. (bland magikerna från ettan) Dynahier är död, och Xan hittade jag aldrig... :gremfrown:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Dags för fördjupning!

Eiii! Varför kom jeg inte och tänka på Morte! Eller Minsk! Eller Twinsen med för den delen (inte för att henegentligen är så cool men för att det är ett klart underskattat spel)!

Såklart jag menar när hon är infested, innan var juh hon bara en mesbitdhig bimbo som sprang omkring och läste tankar. Fast huvudorsaken till att hon är en så jävla underbara karaktär är en kvinnlig "ond" karaktär som vars hela onskefullehet inte går ut på att ha djupuringning och svartanaglar och mörk ögonskugga.

Fast nog måste du hålla med om att Nordom också är en av de absolut charmigaste karaktärer som finns? Och Edwin i BG2 (ganska tråkig i ettan faktiskt) är übergullig ond?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Dags för fördjupning!

Jag vet inte hur du lyckades... :gremtongue:

Angående Twinsen så är det som du säger. Han är inte särskilt cool, men spelen överhuvudtaget är underskattade och läskigt galna. :gremsmile: Det är också ett av mina favorit-spel. :gremlaugh:

Jo, Kerrigan är ju lite egen. Bra det! Hon gör mycket utan det överflödiga sminket. Hon är ondskan personifierad helt enkelt.

Nordom är fruktansvärt cool han också. Fast Edwin vet jag inte. I ettan är han bara jobbig och i tvåan så spelade jag aldrig med honom. Gjorde det lite i Throne of Bhaal bara, för jag vet hur überpumpad han är på högre levels.

Men jag kom på en till som man inte får glömma i de coolas skara. Glottis från Grim Fandango! :gremlaugh:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Dags för fördjupning!

Va? Är du säker? Jag har spelat igenom Jaheira-romansen fler gånger än jag vill erkänna och jag har aldrig sett honom. Däremot vet jag att han är med i den för övrigt värdelösa tutorial-delen i början.

-JPS-
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Dags för fördjupning!

Va? Tutorialen äger! Allt för att få smacka på Gibberlings! :gremwink:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Dags för fördjupning!

Skit också förväxlade nog Xan och Zhar , man jag har för mig att jag mer eller mindre har hittat alla Bg1 karaktärer i tvåan på olika ställen.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Dags för fördjupning!

"Minsc och Boo från Baldur's Gate-spelen! (Och där avslöjades mina favoritspel?)"

Go for the eyes, go for the eyes Boo!! Trask!
You tricked me, you are smart as Boo sometimes!
Det är för härligt när man försöker övertyga piratkaptenen i BGII att man är galen och Minsc börjar pladdra. Vilket härligt spel.

"Morte från Planescape Torment!"

En kaxig, flygande döskalle är hur coolt som helst. Fast jag föredrar nog Annah ändå som är en av de bästa kvinnliga dataspelsfigurer som någonsin funnits.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Dags för fördjupning!

Hamsters and Rangers everywhere! Rejoyce!!
:gremlaugh:

Annah är också rätt cool! :gremsmile:
 

Gummibarchen

Veteran
Joined
11 Oct 2001
Messages
7
Re: Dags för fördjupning!

...men den som är hårdare än stål är ju allas vår Guybrush Threepwood =)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Dags för fördjupning!

Han är rätt cool han också, men jag har inte spenderat någon längre tid med de spelen. :gremsmile:

"Goodbye Cruel Adverturegame!!! Just kidding!"
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Look, a three-headed monkey![nt]

Själv har jag bara spelat Monkey Island 3 men det var ett skitkul spel. En av mina favoriter är när Guybrush blir uppäten av ormen.

- Hey Cabana-boy.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Look, a three-headed monkey![nt]

Fast coolast av alla är ändå Max, den mordiska kaninen i "Sam & Max hit the road" (också ett Lucasarts-spel).

Jag menar, dialogerna i det spelet: "So, what are we going to do with the bomb?" "Let's drop it somewhere during the credits sequence" eller "A new mission? Will it include wanton destruction?" "We can only hope" eller varför inte "I sure hope there were no people on that bus" "Well, at least nobody we knew or cared about". Allt detta inna själva spelet ens börjat.

-JPS- som skulle spela spelet nu om jag bara orkade få ordning på min virtual PC
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Hur har vi kunnat glömma...

...allas favoritloser Larr Laffer?!?!?

Där har vi en datorspelskaraktär som har karaktär (eller nåt).
 
Top