Nekromanti Coolast i Warcraft III?

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Efter att ha funderat lite så bestämde jag mig för att det var lika bra att testa om datorspel kunde diskutera här utan att det degeneras till.. Något annat.

Frågan är då: VAD är coolast i Warcraft III?
Jag tar upp lite som är värt att nämnas:

Människorna: Människorna har inget coolt, bara dom ytterst anti-coola Jaina och Arthras.. FINNS det något mesigare än Arthras? "I stand for the light!" Arrrg! Så fort han börjar korrumperas, dock.. Mmmmm.. SKÖNT att bli av med den där sprätten..
Orcherna: Orcherna är desto coolare! Vi börjar med deras Headhunter, och Witch Doctor: Mmm... "Wa'cho wan'?", "I'll do it", "Haaz-dingoo!", "Tennah-wannah-wangah!" För att inte glömma godbitarna "Luuucy.." och "gangster-replikerna.." Witch Doctor har ju sin ljuvliga dialekt, "Dat be good choise, mon!" (Även om den kan vara lite överdriven ibland) och så är han en fröjd att använda på slagfältet.. Dessutom har headhunters snygga byxor.

Kodo Beasts äter saker, och Blade Master har skööna kommentarer: "Taste of my blade!" "Twin blade action! For clean close shave, everytime!" och "My knife can cut through armour! And still cut a tomatoe!" Stenarna runt halsen drar ner betyget för honom, för dom fattar jag inte vad dom är till för..

Odöda: Ghoulz, och mängder av dom! Annars så är väl inte odöda så coola egentligen, bara karaktärerna i singleplayer..

Nattalver: Aaaah, nu snackar vi! Demon hunter och.. öh.. den där sure stormrage har bägge så bra kommentarer, så dom får vara med! Och sedan har vi ju hela yang-mån-gudinna-natur-kulten-grejen, vilket kanaliseras i.. Moon Wells.. Alltså månbrunnar! Så klockrent! Mmm! Huntress är helt rätt, archers är lite halvt rätt.. Men Tree of ***** vinner ändå bland nattalverna för sitt knarrand, och tar platsen som "coolast i Warcraft", med huntress:es och trollen, på andra plats.

För dom som undrar vad jag snackar om: http://www.blizzard.com/war3/ (Beskrivningar och allt)
Sedan.. Ja.. Introt är ju rätt läckert.. Men människo-kampanjens slutfilm med den korrumperade Arthras vinner ändå där, och utses till Warcraft III:s häftigaste stund, av MIG!

Nu kanske detta är en onödig tråd.. :gremsmile: Vad tycker ni då?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag hävdar att högvattenmärket (borde finnas ett sådant eftersom lågvattenmärken finns) fortfarande är "Stop rocking the boat.", "You're making me seasick." och "Who wants to sing?". Sedan dess har det inte kommit något kul i Blizzard-spelen alls. Tycker jag. Sen gillar jag folk som bär riktiga hattar också.


Storuggla, hoar i natten
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
2:an, ey?

Hmmm.. Intromusiken i 2:an är väldigt, väldigt bra..
Redan i 2:an var trollen stenhårda, och där kastade dom dessutom YXOR! Jag tror trollen får min röst när det gäller 2:an också, jepp.. Fast knights är ju väldigt, väldigt hårda.. För att inte tala om paladins, samma sak, fast mer bas.. :gremsmile:

Men på kommentar-humorn så vinner ändå.. *trumvirvel* Peasant! Kom igen, hur kan han inte vinna? "Whu?" "Okaaay" "Leev me aluun!" "I dun wanna du viss!" "Am not lissening!"

Och så dom sprängbara djuren. :gremsmile: Klockrent.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: 2:an, ey?

"See the world, they said!"

"I'm ready master!"
"I'm not ready!"


I tvåan så är det goblins som är coola (förutom trollen som aldrig går att slå :gremwink: ).

Älskar tvåan! Fast trean är mer spelglädje... :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Vinnaren är...

Ja, vad är coolast? Trollen givetvis. Det går inte att vara coolare än trollen i något Blizzard-spel. Men om man ser till det andra.

De nominerade är:
Shamaner: För sina luddiga och överhuvudtaget mysiga dräkter, och färdigheten att göra alla ens egna enheter till cheerleaders (Bloodlust :gremlaugh: ).

Druid of the Talon: För sina utomordentligt coola grejer, med Cyclone i spetsen så får Druid of the Talon en nominering. :gremsmile:

Sorceress: Med sina syrliga kommentarer som yttras med en löjligt porrig röst och möjligheten att kunna förvandla folk till får så räknas hon till en av de coolaste.

Kodoo beast: Förutom det läskigt coola inslaget i intron så får de min nominering för att de kan äta upp enheter (dock inte hjältar vilket är otroligt tråkigt :gremgrin: ) och han är ju dessutom en enmansorkester.

Och så några kommentarer innan vinnaren ropas ut.

"Earth, wind and fire! Heed my call!"

"He did it!"
"No, he did it!"

"I came from behind!"


Och vinnaren är... Shamanen och Sorceressen! (Orka bestämma sig för en när båda är coola?)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Druider

Druid of the talon är ju rätt läckra egentligen, bra vandrare-potential.. :gremwink: Ändåså så använder jag dom aldrig.. Hur kunde jag glömma druiderna? Dumma mig..

För om den trupp som är roligast att använda ska koras så är jag starkt för Druid of the Claw! Sååå coola ju! Roaaaaar! Ett mysigt och nyttigt tillskott till alla nattalvs-arméer..Dessutom rör sig skäggona riktigt härligt, speciellt i slow-motion..

När jag spelade sista banan var jag tvungen att spela på "slow" för att klara den, (Det var Hard) och det såg ju riktigt läckert ut! Store demoner som klampade i slo-mo mot basen.. (Jag hade ju lite extra tid nu, så jag zoomade in ordentligt på allt dramatiskt. :gremsmile:) Ut ur basen rusar alvarméen, bestämda på att stoppa dom, med Druids of the Claw upptornade bland kämparna.. och så rusade dom fram i slow-mo.. Aaaaarh, det var poesi säger jag! Poesi!

Ännu bättre blev det när jag slängde en starfall, Tyrande höjde sin hand och man såg verkligen hur demonerna vrålade "nooooooooh!", och kollade upp mitt himlen i slo-mo.. :gremsmile:

Vilken druid vinner? Claw eller Talon?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Druider

Jag tycker att Druid of the Talon vinner för att den kan göra coolare saker. Cyclone och bli korp. :gremsmile: Druid of the Claw är ganska bra för Roar och Reggnings-grejen. Har aldrig gjort dem till björnar när jag kört. Jag använder dem som spellcasters. :gremsmile:

Så Druid of the Talon vinner.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Undead Acolyts för kommentaren:
"My life for Aiur... oh, i mean na´zhul"

Och Orc Grunts för kommenaren:
"Me so horned, me kill you long time"

Sen är förstås Demonhuntern i singenplayer den absolut coolaste (vad tusan heter han?). Såg filmsekvensen där han slåss med Arthras hur många gånger som helst

/Johan
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Re: 2:an, ey?

Å andra sidab sä äger ju StarCraftspelen lungt sönder Warcraft serien!

(Dessutom är Kerrigan lungt en av del abolut hårdaste och mest interesanta kerektärerna som överhuvudtagt inom spelvärlden)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Re: 2:an, ey?

Dessutom är Kerrigan lungt en av del abolut hårdaste och mest interesanta kerektärerna som överhuvudtagt inom spelvärlden
Hårdast inom spelvärlden är bara en person: Duke Nukem!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
And so it was...

Och sålunda profetierade historieberättaren om den största semi-OT tråd någonsin!

Vänta bara tills jag kommer tillbaka med lite ork, då jävlar..
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Re: 2:an, ey?

Annars så var juh den där gubben i shadow warrior ochså rätt cool men fast på ett gansta ointelligent (för att använda ett snällt ord för det) sätt.

/Elin tänker nostaligist tillbaka till sjuårsåldern när pappa just hade köpt Doom
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dags för fördjupning!

Ok, Kerrigan.. Ja, Starcraft har ju en hängiven skara för sitt persongalleri, som jag inte tycker är så mycket häftigare än Warcrafts, men å andra sidan är overmind och infested Kerrigan riktigt coola.. Innan hon blir infekterad är hon dock inte mycket att ha, blä! :gremwink:
Starcrafts persongalleri är rätt intetsägande, men å andra sidan så är Warcrafts rent fånigt ibland. (Men råmysigt ibland.) Coolast är nog ändå.. Jag! (Jag gjorde en bana där jag bustar mig ur ett fängelse, åååh vad cool den var.. Jag börjar som en firebat, och inledningen är helt snygg! Vakterna grillas och liken ser ut att ligga kvar.. Senare hoppar jag in i en goliath!)

Hmmm.. Starcraft är nog lite mer eget än Warcraft.. Fast nä.. Jag kan inte komma på något som faktiskt är bättre.. Musik?Bra, fast inte bättre. Stämning överhuvudtaget? Hmm.. Den är annorlunda iallafall.. Starcraft kan man nog säga har mer klass än Warcraft, som är mer generiskt, så att säga.. Även om Brood War-trupperna inte direkt kändes så orginella.. Sedan så finns det ju sådant som spelbalans och sånt.. Blä. Sånt är tråkigt när man pratar kultspel, men jo.. Jag kan nog medge att det spelar roll för att skapa "ljuva spelminnen".. Men om vi ställer Starcraft mot Warcraft II så vinner Starcraft rätt lätt, det enda som kan konkurrera är musiken.. drrrrr-da-da-daa-da-da och drrram, drrrram, drrrrram DARRADAM daara daaara da..

Mmm.. Nostalgin flödar.. Jag har bättre minnen från WC2:s stämning, än från Starcraft, men det har väl helt med nostalgi att göra, antar jag..

Uh.. Nä, du får helt enkelt utveckla dig! Ser fram mot ett härligt sandlådeskrig.. (Vadå, tycker inte ni att det är kul när man debatterar av vem som skulle vinna mellan.. osv. Det gör jag!)


Och så det där med Kerrigan.. Vadå bästa? Square! Square! Hmm.. Jag gillar Solid Snake också, av någon skum anledning, han är fräsch.. :gremsmile: Ååh, älskar scenen där.. äh.. tjejen blivit skjuten. (Vad heter hon?) Yuri från Red Alert 2 är ju helt otoppbar, och Ark från Terranigma då! http://www.vgmuseum.com/end/snes/c/terra.htm <-- Hoppa direkt till dom sista bilderna om ni vill se höjdpunkten, men grym spoilervarning! Vi säger det så länge, så får jag återkomma så fort jag kommit på flera..


/Arvidos, som har gjort Chronopia i en egen bana till Age of Wonders också.. Där är har vi ett annat spel med underbar stämning!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
"Aoo, stickybomb like you!"

"Ooh, splinted personality!"

Hmmm, nu måste jag också komma på den bästa FPS-karaktären! Eeeh.. JC Denton är för självklar.. Hmm.. Naturligtvis! Alice!

INGEN klår Alice!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Nope, där har du alldeles fel...

...det har ni båda två förresten. :gremtongue: Sam Stone från Serious Sam-spelen är lätt den skönaste av alla FPS-huvudpersoner. Den som möjligtvis skulle kunna mäta sig med honom är Cate Archer från No One Lives Forever. :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Dags för fördjupning!

Kerrigan? Bah! Som sagt, möjligtvis när hon är infested, för det är Zerg som äger det spelet från början till slut. Inte för att jag kan spela med zerg men ändå? :gremwink:

Av alla karaktärer till alla spel, så har jag ett gäng favoriter.

Twinsen från Little Big Adventure! (För övrigt fruktansvärda toppenlir (paradoxalt?;) ))
Morte från Planescape Torment!
Minsc och Boo från Baldur's Gate-spelen! (Och där avslöjades mina favoritspel?)

*Punkt*
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Dags för fördjupning!

Jo, jag måste nog hålla med. Fast om man ska prata Baldur's Gate så tycker jag att man borde nämna den mest underskattade av alla NPCs, den deprimerade alvmagikern Xan (du vet, han som aldrig får vara med för att han har så dåliga spells). Jag menar, "We're all doomed" måste vara det bästa stridsropet någonsin. För att inte tala om "The sun shines, and I'm amazed we lived to see another day". Varför var inte han med i tvåan?

-JPS-
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Men WBC, då?



...jag ber publiken att överväga att kasta dem där, tillsynes mogna, om än något blöta och obekväma att få sin pläd nersmutsade med, grönsakerna (*safta munnen* vad har vi där? Palsternackor? Mmmm... Tomater? Morrrrr... Blomkål? Ro hit!), eftersom att denna bild, precis som alla omgångar Warlords Battlecry har en historia, och den börjar så här...

För länge sedan förde svartalverna krig mot högalverna på de stora slätterna, varpå bägge faktioner gav sig tillbaks till sina läger och åt te med kakor, ty så outvecklad och infantil var deras stridskonst. Men en dag kom den fruktade härföraren Morgan dit...



...och han var fruktad som döden i landet, en levande legend, en fruktansvärd människoätare och porträttjuv. Han sällade sig till svartalverna, och tillsammans med deras tre främsta trollkarlar vann han kriget. Det var en svår dag för alla högalver, som hädan efter fick äta te och dricka kakor i en annan del av landet. Svartalverna stod segrande, men Morgan var inte nöjd. Han ville ha mer! Så han samlade en skara modiga barbarer under sitt och trollkarlarnas befäl, och lurade i dem att trollkarlarna var deras glömde gudar. Tillsammans gick de i strid, Morgan, hans trollkarlar och Tomatoa-stammen från österbergen, och dräpte varende svartalv i riket. Morgan fick sig ett gott skratt eller två, men det varade inte. Han hade smakat människokött, och hungrade efter nya stridigheter!

Så en dag tog han pick och pack, trollkarlar och magiska artefakter utvunna från kriget, med sig till dvärgarna som hade en religion väldigt lik barbarernas, och lurade i dessa samma sak. Vilken här! Vilken makt! Dvärgarnas furstar var oslagbara kämpar iklädda mithrillrustningar och med riktigt feta yxor (som, kan jag säga dig, användes till en hel del annat än skogshuggning och nackning - eller nä, men i det senare fallet hade dvärgarna valt tämligen radikala mål), och tillsammans tågade Morgan i strid mot och förintade de sista högalverna.

Något hade gått fel i Morgans uträkningar. Hans hamnstad Plaskström föll snart offer för en obeskrivbar fara... barbarerna hade skickat sin drake mot den! Hur stor chans hade en näve decimeterstora tomtar i järntrikåer och läskiga vapen att överleva? Hela staden låg i ruiner när en liten springare äntligen lyckats locka draken till ett torn, där en armborstskytt tog hand om den.

...det är i sådana stunder man sitter framför en ihopfällbar, svart låda full med elktroner hemma, pumpandes adrenalin och svärandes hämnd...

Det var dags att hämnas. Jag hade ett problem - det skulle ta lång tid att föda upp tillräckligt många drakar och träna tillräckligt många dvärgfurstar för att ta hand om höftskynksbimbosarna. Och i den stunden, av obeslutsam tvekan, av ilska och rädsla för nästa anfall... föddes dvärggestapon... (se bild)

Gestapon gick runt och tog hand om alla översittarbimbos som försökte bygga nya baser medans jag tränade inför det stora kriget. Slakt! Moha. Men de var lite för långsamma för att komma ikapp alla odrägliga småbimbobönder som kravlades runt i leran likt vämjeliga daggmaskar kravlandes i en pöl med gråsuggelever och oxsperma. Därför fick jag dem att dricka öl, och då blev det spring i benen minsann! Deras utveckling hindrades iallfall, men min blomstrade...

...så kom dagen av kriget, och mina fyra drakar flög in över barbarernas kaosdrabbade civilisation. Och jag ropade hånfullt: "så går det om man trotsar gudarna!" och ett regn av eld fick dem att bada i, och ett hav av yxor fick de vässa med sina kroppar. Och de låg där, ytterligare ett offer för min blodtörst... och jag förstod att jag hade gått för långt...

Nuförtiden är Morgan en rumsren slacker som passar den minsta och kör barnen till dagis, och kokar te och bjuder in högalverna och snart ska han en ordentlig julfest med alla i hela kvarteret. Men ibland, när blodtörsten blir alldeles för stor, ger han sig ut i den virtuella världen med sin här av skogsalver, och kickar arsle!

[color:\\"red\\"]...hahahahahahahahaaaa![/color]

/Mogge, ja tomaterna går bra nu. Jag är hungrig.
 
Top