Nekromanti CONSABER

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Han säger så till alla som tycker att det han gör är för ljust :)
Har råkat ut för det själv...fast jag är iof en tonåring...fast var går den övre gränsen? Nit_ton_?

Jaja...jag håller med dig...mörkare tecknare, men inte mörka tecknare...drar man ner strålkastarn i Krilles bilder till hälften, då har amn en lagom belyst värld, een skymning, precis så som världen är (ta medlet av natten och dagen så får du se...).

/RipperDoc - vet att jag har rätt :)

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Jag gillade Alver! Jag har inte ens tänkt på att det saknas bilder på Léaram, själv är jag mer inne på Sanari-alliansen + Pyar. Bilden på den feta alven i Pyar-delen var nog nästan helgerån när jag tänker efter...

//Exarch
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Jag håller med... jag förstår inte hur Neogames, som alltid är så noga med kvaliten, kunde släppa Spelarens handbok. Inte ens spelarna verkar uppskatta boken...

Ezping Orm
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag håller med... jag förstår inte hur Neogames, som alltid är så noga med kvaliten, kunde släppa Spelarens handbok. Inte ens spelarna verkar uppskatta boken..."

Tja, jag vet inte hur er grupp är, men vi har en salig röra av nybörjare och gamla veteraner. Veteranerna gillar att ha sina regelböcker i fred, nybörjarna får något eget att gulla med, och alla uppskattar snabbsammanfattning av världen och utrustningslistor. Visst, det mesta av allt är utgivet på annat håll, men det skiter vi i. Spelarens Handbok avlastar spelare och spelledare (och regelböckerna) och fyller därmed sin uppgift. Den får godkänt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Inte Hellervik!!!

Neeeeeej, inte Hellervik igen1 Jag kan inte hjälpa det, men jag avskyr verkligen hans illustrationer- de förstör faen modulerna. Har han illustrerat Consaber är det kanske tveksamt om jag köper den, alltså...*suck*

Snälla NeoGames, byt tecknare- snääääälla...

- Ymir, vill ha Krille och Ackegård (mer manga åt folket)
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Texten i boken är det absolut inget fel på, men jag saknar Krilles Léaram
alver...

Varför är det helgerån med en överviktig Pyar?? Det borde vara fullt möjligt
för en alv att bli överviktigt och de som ligger mest i farozonen borde vara
Pyrar..

WHaLe
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Prexis, jag håller med dig. Suvverän att låna ut till nybörjarna i gruppen. (Svårt att få dom köpa boken själv dock?!)

Själv tycker jag att den är ganska trevlig (flabbade sanlsöst åt rollspelråden i början), avlastar regelboken och är klart användbar för det tilltänkta ändamålet. Men kritiken här på forumet är ju inte så konstig egentligen, vad kan man vänta sig från deltagarna på detta forum, de är ju knappast nybörjare och finner väl därför SH ganska oanvändbar.


- Mattias
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: MiG vs. Hellervik... [OT]

Har du några stat's på dem???

Och JA, det är en av de tusentals saker som skiljer könen åt. Skulle kunna diskutera mäns och kvinnors betenden och dess evolutionspsykologiska orsaker i en evighet men det här är knappast tid eller plats för det.
:)


/Bjorn
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Glömde Åke Rosenius

>Som jag tycker ritar jefligt bra också...

Tackar! (-:
(Kan infogas att det alltid är kul att snacka tecknare - åtminstone tycker jag det - som allmän
diskussion, fast i praktiken är ju både jag och *i synnerhet* Nisse G rätt så uppknutna till
andra spelutgivare än Neo.)

--
Åke
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Glömde Åke Rosenius

Vilket i sig är ju rätt så synd. Men man kan inte få allt man vill ha.

Vilket för mig till nästa fråga. Det måste ju finnas en hel drös med duktiga tecknare som inte har blivit bundna till någon utgivare. Vilka tecknar till alla fanzin?

Lady Silver Wolf
 
Top