Nekromanti CONSABER

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Ackegård... Där kan vi snacka snutigull, mangaliknande, rosenskimrande snällbilder.
Nej fram för nån med rejält "mörk" teckningsstil.


/Bjorn
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
MiG vs. Hellervik...

Kvalitet vs. kvantitet?

Personligen så tycker jag att MiG är bättre... ja... och Krille är också bra förstås, bättre än Hellervik tycker jag.

/P|uT0NiUm...

"I got my trenchcoat - running down your back..."
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Tonåring???

Nej nu djävlar :)

Faktum är att jag tycker att en "realistisk fantasy" värld som mundana bättre ilustreras av illustationer som inte är så förbaskat serietidningsglada...


/Bjorn
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: MiG vs. Hellervik...

Mmmmmm

Alltid en jämviktsfråga. Jo, ärligt så föredrar jag MiG, det måste jag erkänna.... Men Hellervik är inte dålig för det. Dålig är man enligt min skala om A) det inte framgår vad bilden föreställer, B) man inte ens i sin vildaste fantasi vågat lämna stadiet rita av andra.

Sedan är det bara en fråga om hur bra!!!!!! Själv anser jag att jag ligger mittemellan dålig och superdålig, men andra påstår att jag drar mot bra.... *flinar rått åt sig själv*

Lady Silver Wolf
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: MiG vs. Hellervik... [OT]

Om det inte framgår vad bilden föreställer så är det verkligen genuint skitadåligt... men man kan vara dålig ändå tycker jag, trots att det framgår vad bilden föreställer. Dessutom så talar du emot dig själv, när du skriver att du är dålig, eftersom att det bara är en fråga om hur bra man ritar (inte hur dåligt)...

/P|uT0NiUm

"Kik ass"
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: MiG vs. Hellervik...

Själv anser jag att jag ligger mittemellan dålig och superdålig, men andra påstår att jag drar mot bra.

Det var dagens skämt...har sett några bilder av dig, och de är inte dåliga...De är faktiskt riktigt bra.

Riddaren - som knappt kan rita streckgubbar
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: MiG vs. Hellervik... [OT]

*applåderar glatt och skuttar runt i ring*

Såja. Det var ju det jag ville ha sagt. Det vill säga att jag säger emot mig själv. Och att det är uppenbart att herrar MiG och Hellervik definitivt kan framställa bilder som föreställer något. Sedan kommer vi tillbaka till det faktum att jag då kan konstatera att det är bra, vi ser vad det är på bilden. Problem två kommer vi till när vi frågar oss HUR BRA!? Det är en fråga om vad vi själva tycker om - alltså en subjektiv bedömning. Om jag älskar Manga så skulle jag således falla som en sten för Krilles teckningar, och säga att dessa är utomtvivel det bästa som drabbat världen...

Hänger ni med? Alltså ska vi bara vara djävligt glada om vår smak överensstämmer med CJS???!!! Annars kommer vi alltid lida över att vår smak får sig törnar i vårt favvorollspel... (om det nu är det....)

Vad det gäller min egen emotsägelse så var det ett rent röstfiske till Riddaren, Dream och Krille som tagit del av vad jag kan prestera på det tecknade fältet. Riddaren föll till föga... *skrattare elakt och rodnar* Vilket också bevisar ytterliggare en tes. Om jag som tecknare anser att det jag tecknar är medelmåttigt så är det oväsentligt eftersom det viktiga är ju om ni som betraktar det, tycker om det.

*funderar om hon kan slänga in en bild till det hela*

Lady Silver Wolf
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: MiG vs. Hellervik... [OT]

Snyggt
Coolt djur... Vad är det för något, finns det i mundana???

BTW: Erfarenheten har lärt mig att aldrig lyssna på en Tjej som säger hur dålig hon är på något och heller aldrig lyssna på en kille som säger hur bra han är på något. (Och det slog knappast fel denna gång heller.)


/Bjorn
 

streetcrab

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
4
Re: Men Nisse då?

Nisse Gulliksson då? Hen är ju en av Svedalas klart bästa(tydligen också mest bortglömda) tecknare...
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Men Nisse då?

Inte glömma någon.... Inte nämna någon.... ingen glömd????

Allvarligt... Kan inte någon sammanställa alla underbara "bortglömda" tecknare någon annanstans? Vi diskuterade väl de som deltagit och kan komma att delta i Eons underbara värld?

Lady Silver Wolf
 
Top