Det har även funnits ett Conan rollspel från TSR på 80-talet. Det hade ett eget system. Kom dock bara tre äventyrsmoduler och sedan lades det ner av TSR.
Det system jag använt mest för att spela i Conans värld är Barbarians of Lemuria är ett ganska regeltunt system,och kräver mycket improvisation för att fylla ut, och är byggt för sword&sorcery genren. Det finns ett inofficell konvertering av folkslagen och Boons&Flaws till BoL från ConanD20 som flutit runt på nätet. Barbarians of Lemuria finns även laglig gratis version av att tanka hem.
I förra tråden nämnde jag även att det finns en ConanD20 konvertering till Castles&Crusades.
Det finns även en konvertering till True20.
Det ska även finnas ett Conan-hack till Apocalypse World.
Samt att det finns en konvertering till Savage Worlds som just heter The Savage Sword of Conan.
Med andra ord: Det finns en hel del att välja på om man inte vill köra Mongoose Conan. Dock tycker jag som anth att man inte ska avfärda det rakt av utan att ha läst det. Om det passar till Conans värld eller inte brukar bero på individuell smak. Tycker man att rollspel i Conans värld ska vara regeltunt, högt på improvisation etc så är det inte det bästa systemet. Har man dock bilden av Conans värld som jordnära/gritty och man giller att ha lite mer detaljrika/simulerande system så borde det nog passa rätt bra.