i legender och hemligeter berättas det om Conjuginterna som gör att man får en nivå enklare på att alstra ataxatropi.
plus att man får en unik ataxatropisk besvärjelse.
något förslag på vad detta kan vara för besvärjelse
Ingen aning, jag tycker det är lite slött av Neogames att bara skriva att man får en unik besvärjelse... Har man sagt A så får man säga (eller i det här fallet skriva) B.
Bara tänk... en unik ataxatropsik besvärjelse (ataxa=kaos) alltså får man en besvärjelse (eller flera) som skapar kaos...
Visst kunde de ha gett ett eller två exempel... men
[color:\\"red\\"]Krille - [/color] Om det finns ett hål i Neogames material som inte är fyllt, skaffa en spade och fyll igen hålet.
vad sägs att om man kan skapa koas i ett större område om man har alla conjugniterna (vilket fall som helst så skulle jag göra det mer eller mindre omöjligt att få tag på allihop och om nån spelare har get sig fan på att få ihop allihop och lyckas så skulle jag göra det väldigt svårt för personern att få behålla dem)
jag tycker det är lite slött av Neogames att bara skriva att man får en unik besvärjelse... Har man sagt A så får man säga (eller i det här fallet skriva) B.
L&H är medvetet utformad för att väcka spelledarens fantasi. Fördelarna med att lämna saker och ting outsagda är många, t ex: att spelledaren får möjlighet att anpassa legender och hemligheter till sin kampanjvärld (alla Mundana-tolkningar är olika), till sina rollpersoner och inte minst till sina spelare (vissa tycker att kraftfull magi är löjligt, andra tycker det är svincoolt).
I Mystik & Magi finns väldigt utförliga regler för att skapa egna besvärjelser. Conjungiterna ger spelledaren en bra anledning att faktiskt använda M&M för att skapa något som passar in i dennes kampanj.
Skulle emellertid inte rekommendera att en rollperson får tag i alla åtta stenar - däremot vore det säkerligen trevligt med ett äventyr som gick ut på att stoppa Hemskingen X (som sitter och ruvar på några av conjungiterna) från att få tag i de sista stenarna. Fast i o f s: om en rollperson av misstag skulle föra samman stenarna och släppa lös kaos åtta horder skulle det nog kunna föra kampanjen vidare in i en ny, ytterst episk och avgörande fas.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.