Re: Conjungiterna *SPOILER*
jag tycker det är lite slött av Neogames att bara skriva att man får en unik besvärjelse... Har man sagt A så får man säga (eller i det här fallet skriva) B.
L&H är medvetet utformad för att väcka spelledarens fantasi. Fördelarna med att lämna saker och ting outsagda är många, t ex: att spelledaren får möjlighet att anpassa legender och hemligheter till sin kampanjvärld (alla Mundana-tolkningar är olika), till sina rollpersoner och inte minst till sina spelare (vissa tycker att kraftfull magi är löjligt, andra tycker det är svincoolt).
I Mystik & Magi finns väldigt utförliga regler för att skapa egna besvärjelser. Conjungiterna ger spelledaren en bra anledning att faktiskt använda M&M för att skapa något som passar in i dennes kampanj.
Skulle emellertid inte rekommendera att en rollperson får tag i alla åtta stenar - däremot vore det säkerligen trevligt med ett äventyr som gick ut på att stoppa Hemskingen X (som sitter och ruvar på några av conjungiterna) från att få tag i de sista stenarna. Fast i o f s: om en rollperson av misstag skulle föra samman stenarna och släppa lös kaos åtta horder skulle det nog kunna föra kampanjen vidare in i en ny, ytterst episk och avgörande fas.