Krille
Lord
Re: Automatkarbinen
" Att etablera deras identitet och den bästa metoden att handskas med dem är vad äventyren oftast handlar om och det behöver inte betyda "slå ihjäl". Allt som oftast betyder det "överlevnad"."
Jag vet inte hur det är med dig, men om situationen är "du eller honom" så brukar "honom" vara det alternativ som leder till din överlevnad.
"Jag tvivlar på att supersoakern skulle dyka upp i en modern "Nosferatu", där skulle den vara irrationell."
Den moderne Nosferatun eller supersoakern?
Men ärligt, varför skulle en supersoaker vara irrationellt? För att den ger mig en edge mot slemproppen? För att det är oskräckigt att tänka så i ett skräckrollspel? Jag skulle kunna gå med på att det skulle vara irrationellt i en värld där det inte fanns supersoakers eller andra vattenprojektilkastare (och vattensifoner fanns redan på 1800-talet och vattenpistoler på 1950-talet och redan på medeltiden så var en spann med vatten ett ypperligt vapen i vänskapligt lekande), men det är typ det enda undantaget från tanken att vattenkastare skulle vara irrationella.
"Om jag bestämt mig för att spelleda ett sådant scenario skulle nog inte mina spelare få den idén heller. Jag tvivlar, helt enkelt."
Och jag tvivlar på att du över huvud taget skulle få mig i stämning med en sådan inställning. Får jag inte komma på idéer eller vara kreativ? Glöm det - det är den första och största fällan en spelledare kan ramla i.
" Att etablera deras identitet och den bästa metoden att handskas med dem är vad äventyren oftast handlar om och det behöver inte betyda "slå ihjäl". Allt som oftast betyder det "överlevnad"."
Jag vet inte hur det är med dig, men om situationen är "du eller honom" så brukar "honom" vara det alternativ som leder till din överlevnad.
"Jag tvivlar på att supersoakern skulle dyka upp i en modern "Nosferatu", där skulle den vara irrationell."
Den moderne Nosferatun eller supersoakern?
Men ärligt, varför skulle en supersoaker vara irrationellt? För att den ger mig en edge mot slemproppen? För att det är oskräckigt att tänka så i ett skräckrollspel? Jag skulle kunna gå med på att det skulle vara irrationellt i en värld där det inte fanns supersoakers eller andra vattenprojektilkastare (och vattensifoner fanns redan på 1800-talet och vattenpistoler på 1950-talet och redan på medeltiden så var en spann med vatten ett ypperligt vapen i vänskapligt lekande), men det är typ det enda undantaget från tanken att vattenkastare skulle vara irrationella.
"Om jag bestämt mig för att spelleda ett sådant scenario skulle nog inte mina spelare få den idén heller. Jag tvivlar, helt enkelt."
Och jag tvivlar på att du över huvud taget skulle få mig i stämning med en sådan inställning. Får jag inte komma på idéer eller vara kreativ? Glöm det - det är den första och största fällan en spelledare kan ramla i.