Nekromanti CoC idéer till Beyond the mountains of madness?

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Är det någon som har en eller flera extra spel idéer till Beyond the mountains of madness till CoC. Jag köpte det här omdagen och det verkar toppen!! Med idéer så menar jag någon häftig idé att spela. Och om det är någon som rekommenderar bra musik till det så skriv det mé!!

Tackar på förhand!!
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
BtMoM (massiv spoiler, endast för SL)

Tja... jag SLade mastodonten i somras och det var väl lite av en besvikelse är jag rädd... Det krävs en HEL del jobb för att få det att fungera. Här är några tips

Till att börja med ska du inte vara rädd för att skära ner ganska kraftigt på äventyret. Till exempel är det onödigt att sitta å spela igenom när RPna går igenom alla oändliga checklistor överallt. Vissa deläventyr, tex landstigningen på isen, kan nästan skippas helt

Jag lät mina spelare köra med två uppsättningar karaktärer. Den ena uppsättningen var klassiska investigators och skötte allt detektivarbete i NYC och var med i expeditionen på Antarktis. Den andra uppsättningen var mer "low lives" och var besättningsmedlemmar på båten, dvs mekaniker o dyl. Dessa fick rycka in i scener som "fire at the pier" "the Black rat" & i princip hela färden ner. Det var dessa RPs som tog fast sabotören till exempel.

Tyskarna som dyker upp nere på Antarktis kan utnyttjas lite mer. Till exempel så lät jag inte tyskarna frivilligt lämna över "the Dyer text" utan den fick RPna hitta i deras tält när de "undersökte" de mystiska tyskarna lite närmare...

Det antyds på något ställe att RPna kan få för sig att Lexington är i maskopi med tyskarna. Detta körde jag ganska hårt på för att skapa lite paranoia i spelgruppen.

Jag tyckte vidare att det var lite magstarkt att tvinga RPna att offra en av sina egna i det svarta tornet utan lät "the mute witness" få reda på hur man gjorde för att återbörda Starkweathers huvud i väggen.

MUSIK: Musiken till "the thing" är ju uppenbar, den är ju gjord för isolerade forskare i polartrakterna, inte sant?
Annars är ju musiken till "the usual suspects" och "Ravenous" alltid lika klockrena.´Och när helvetet brakar löst ordentligt är ju musiken från "Omen II" helt obetalbar.

Hoppas jag varit till någon hjälp. Hör av dig och tala om hur det gick
 

Nemesis_UBBT

Warrior
Joined
17 Sep 2001
Messages
207
Location
Falköping
Re: BtMoM (massiv spoiler, endast för SL)

Var får man tag i sådan musik? Har aldrig fattat det. Men så är ju mitt största problem i livet att jag inte vet var man får tag i saker å ting. Skulle gärna vilja få det problemet åtgärdat.

Vad heter Finnlands sämsta boxare
Svar: Ranta Runti Ringen
 

Nemesis_UBBT

Warrior
Joined
17 Sep 2001
Messages
207
Location
Falköping
Re: BtMoM (massiv spoiler, endast för SL)

Var får man tag i sådan musik? Har aldrig fattat det. Men så är ju mitt största problem i livet att jag inte vet var man får tag i saker å ting. Skulle gärna vilja få det problemet åtgärdat.

Vad heter Finnlands sämsta boxare?
Svar: Ranta Runti Ringen
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: BtMoM (massiv spoiler, endast för SL)

"Var får man tag i sådan musik? Har aldrig fattat det."

Man frågar i sin lokala skivbutik. Funkar inte det kan man leta på nätet. I övrigt är det bara att hålla ögonen öppna.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Top