NYHET CMON köper Riotminds varumärken

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Det här låter inte så dumt. Gillade verkligen senaste TOR som han var inblandad i.
Han är den ende jag kan komma på på rak arm som är en mästerdesigner på både roll- och brädspel. (Möjligen Sandy Petersen då, men inte mycket rollspel senaste årtiondena.)

Men vad innebär det här för Riotminds, när de kränger alla sina properties? Cashar de ut och upphör, börjar med något helt annat, eller vad?
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Han är den ende jag kan komma på på rak arm som är en mästerdesigner på både roll- och brädspel. (Möjligen Sandy Petersen då, men inte mycket rollspel senaste årtiondena.)

Men vad innebär det här för Riotminds, när de kränger alla sina properties? Cashar de ut och upphör, börjar med något helt annat, eller vad?
Utifrån den knapphändiga information som sipprat fram så verkar fokus ligga på ett nytt världsbygge i form av The World of Kensei. Verkar enbart vara till D&D5E denna gång och utspelas i någon sorts östasiatisk fantasy-kontext. Mockups och lite illustrationer (mest av Paul Bonner, vad jag kan se) kan ses på RM:s Fb.
 
Top