Nekromanti CIA med flera sjysta lirare...

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag funderar på att köra en kampanj i stil med att folk spelar agenter som är med i dylika organisationer, då måste de ju givetvis vara extremt onda och vara helt skrupelfria (kanske ?), sedan kanske organisera uppdrag i stil med syndicate. fast med lite mer kärna och substans än bara gå dit döda där och ifall du inte klarar dig sågar vi armen av dig. fast jag har inte bestämt mig för organisation än ifall den ska vara en statlig sådan, eller mafiosos deluxe. det finns ju fördelar med at spela statlig dvs de kan lägga hur mycket pengar på vad som helst fast mafiosos måste tänka mer på vinst, ifall det inte är en vendetta.
en annan fördel med detta är att man slipper kringflackande odysse style, det är la klart det finns ju en charm med det men jag tycker att det ska finnas en konsekvens i det som spelarna gör och storyn...

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 
G

Guest

Guest
:Cþ

läs om MJ12 å jason fundation. skit tufft. kan berätta lite åm dåm... det sägs att någon president i USA grundade jason fundation som bestod av några mäktiga snubbar i statens tjänst å att dom skulle göra alla blacka opsar. och MJ12 var dom 12 mäktigast utav dom i jason fundation. typ. finns massor av rykten om dom. tex sägs det att dom ska ha varit(eller är) dom största knarksmugglarna i världen och att dom smugglade för att kunna bekosta sina blacka opar. det är juh lite svårt att få statligt bidrag till hemska experiment på småbarn tillexempel... hur såm hällst sägs det att dom har mörklagt utomjordigarnas existens på jorden och att dom har tagit utomjordigarnas teknologi å sålt för att tjäna en massa pengar. som sagt. massor av rykten. :C) å jag mennar massor! ska inte de här inlägget ligga i rollspelsmakande föresten? shitasssamma.

Mvh Wardrobeprogrammer
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Låter som en bra idé faktiskt, vara en organisation bakom en organisation som bara sysslar med skumraskaffärer som inte ens "cancermannen" känner till, konkurrera med andra organisationer i andra länder om diverse skumma "übermenchprojekt" och annat mysigt

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Kom på en liten grej till förresten, ganska menlös men lite småkul, tänk om superhjälten "McGyver" egentligen arbetat åt en "elak" organisation och egentligen bara utraderat konkurrenter som kommit dem för nära i spioneri och konkurrens, det vore väl grejor det.

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
man kan säga att sådana tankar rört sig i mitt huvud ngnstans långt bak i reptilhjärnan iaf... jag hade inte tänkt det där med uebermensch projekt däremot ska de ju kämpa om den ekonomoiska makten i världen, dvs de kommer att stödja storföretagen och allt annat ondskefullt som förstör för de små människorna.

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: :Cþ

de där låter sketfräckt /images/icons/smile.gif, däremot skulle jag gärna vilja ha litet förslag på litteratur till denna organisation för att lära mig mer, jag hade tänkt att studera underrättelsetjänsterna och kontraspionage i världen (CIA, NSA, Mossad, KGB, MI6 med flera). det skulle vara intressant med mer om dylika organisationer. däremot så kanske detta inlägg skulle ligga i rollspelmakande men även i science fiction rollspel så då tänkte jag att jag skriver in det i det allmäna forumet. så nu vet du det /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
GURPS Espionnage

"däremot skulle jag gärna vilja ha litet förslag på litteratur till denna organisation för att lära mig mer, jag hade tänkt att studera underrättelsetjänsterna och kontraspionage i världen (CIA, NSA, Mossad, KGB, MI6 med flera). det skulle vara intressant med mer om dylika organisationer."

I vanlig ordning är det GURPS som lyser starkast på vår himmel när det gäller bakgrundsmaterial. GURPS Espionnage innehåller ungefär allt som en rollspelare vill veta om spioneri, både i verkligheten och på film. Tillsammans med GURPS Special Ops (som innehåller ungefär allt som rollspelare vill veta om specialstyrkor) så har man en dunderkombination.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: GURPS Espionnage

jag tänkte väl iofs mer på böcker man kunde låna på biblioteket, fast vad kostar GURPS Espionnage, GURPS Special Ops ?

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mer skumma GURPS-moduler

GURPS Prisoner bygger på en engelsk TV-serie från 1967-1968, som är mer eller mindre banbrytande inom agentserier. Serien bygger på att en hemlig brittisk agent hoppar av, och eftersom hans överordnade är osäker på orsaken så kidnappas han och flyttas till The Village, en by som man inte har någon aning om var den är. The Village sköts av en Nummer 2 (som byts ut i så gott som vartenda avsnitt), och agenten själv kallas enbart för Nummer 6. Nummer 6 vägrar samarbeta med Nummer 2 och The Village, och utsätts för alla möjliga konstiga förhör. Hela serien bygger på att individens frihet ställs i konflikt mot samhällets krav, och den ställer enormt viktiga frågor om sådana saker som pressfrihet, demokrati, individens frihet, samhällets tyranni, utbildning kontra indoktringering, politisk manipulation, det kalla kriget och avpolariseringen mellan öst och väst (man är aldrig säker på om The Village är brittisk eller ens från väst), och en hel del annat.

Spelet bygger på samma sak - att spelarna hamnar i The Village på grund av någon orsak, och Nummer 2 försöker få reda på orsaken till orsaken. En hel del skumma twists kommer att inträffa under spelet.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: GURPS Espionnage

"vad kostar GURPS Espionnage, GURPS Special Ops ?"

Gissning: strax över 200 spänn. Special Ops finns som nyutgåva, Espionnage kan vara out of print. Båda innehåller (i vanlig GURPS-ordning) mängder med källhänvisningar.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Jag skulle verkligen vilja spela en sådan kampanj.
Först funderade jag på en 60-tals kampanj i Bond-stil, men egentligen är Bond ganska löjligt. Hellre då en nutidsa kampanj i stil med "Enemy of the State" och det gamla spelet "Spycraft". Det vore verkligen roligt. Tråkigt nog är mina kolleger aldrig riktigt intresserade. Merparten av dessa lirar typ bara Fantasy, vilket jag själv är väldigt trött på (som de flesta räknat ut vid det här laget).

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: GURPS Espionnage

bägge två eller 200kr/styck ? bara en stilla förfrågan, därför att det framgår icke.

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
ifall du är trött rekommenderar jag trinity (måste rekommendera det, jag börjar nästan låta som en efterhängsen reklam vid det här laget), det kostar drygt 149kr softback edition på www.tradition.se så inte nog med att det är det bästa rollspelet (kan jag säga det med tanke på att jag inte spelat alla ?) så är det väldigt billigt. ingen WOTC grej där du får betala asmycket... trots detta är det en sjyst layout... men man kan spela allt, man kan spela fallout i det ifall man orkar, man kan spela i rymden (för er fadingsuns älskare /images/icons/wink.gif) och man kan spela nutid (nästan, i framtiden men ändå /images/icons/smile.gif)

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: GURPS Espionnage

för dyrt för min smak.... prioriterar annat än gurps faktiskt... planerar att köpa discworld böcker... /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 
G

Guest

Guest
Re: :Cþ

http://www.majesticdocuments.com/index.html
där finns dom mesta "äkta" dokument som finns... som sagt så är det bara dom mest "äkta" som finns med. fast jag skulle nog inte orka läsa igenom allt om jag var du. skit tråkigt verkligen. :C) nå. leta på internet!!! i uppslags böker står det ingetting... skulle vara i amerikanska då. fast det förstås. det är inte så himmla seriöst om ditt spel inte ska handla om aliens. då är dom ett måste. :C) fast dom är tuffa ändå.

Mvh Wardrobeprogrammer
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: :Cþ

i trinity finns det iofs mängder med alien, dock så finns det ju en del som man inte har visat för världen än /images/icons/wink.gif

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
det skule fakitskt vara rätt grymt men jag skulle mer vilja ha tag i böcker som man kan låna på biblioteket. /images/icons/wink.gif

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Tja, en annan idé är förstås att de tillhör en superhemlig sekt vars mål är hemligt även för dem, utan de vet bara vad de måste, infiltrera diverse företag och ta reda på så mycket de kan och lämna information, så småningom kankse de stiger i graderna och får reda på mer och mer om deras mål, men då är det försent, eller har de redan hunnit bli så indoktrinerade så att de tycker att det de gör är bra? Och skulle de åka fast, tja, sekten? tar inte några risker med eventuella tjallare så... "snitch" och ett huvud kortare, typ.

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Top