Nekromanti Chronopia

Zäta

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
75
Location
Göteborg.
Re: Chronopia+Tolkien=Sant?!

Nejdu, jag kan nämna fler alvkonflikter som inte har med silmarillerna att göra.

Vad sägs till exempel om Eöl, Maeglin och hela Gondors fall?
Jag tycker nog att du borde läsa böckerna ordentligt, och inte bara Silmarillion!!!

/Zäta
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Tolkien e dum, Nej det är han inte!

Håller med dig till viss del. Tolkien är ju bland de främsta. Men att säga att eddings är ski är ju lite synd faktiskt. Han skriver ju en sorts humorfantasy. Inget fel med det, eller hur. Sen att han inte kan slå Tolkien på fingrana är ju en helt annan sak.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Kheldar

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
13
Re: Tolkien e dum, Nej det är han inte!

J.R.R. Tolkien spelar i en mycket högre division än andra fantasyförfattare, och hör sen.

//Kheldar
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: Tolkien e dum

Farligt nära nekrofili sånt där....

/Gloria Excelsior, som mest tycker Tolkiens verk är tråkiga, ungefär som Eddings.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Sanningen...

Det var nyskapande och det var inte Ereb Altor... Själv har jag aldrig riktigt förstått varifrån många fått sin Ereb hysteri...
Men det kan ju ha nåt att göra med att de var totalt Tolkien frälsta...

Själv har Greymourn ganska svårt för Tolkien, eftersom det troligtvis aldrig skapats mer personlighetslösa hjältar (jo, det har det, men å andra sidan finns det extremt mycket skräp fantasy)...

Visserligen är Midgård(Middle Earth) väldigt trevligt uppbyggd, och framför Ereb så föredrar jag både MERP och ForgottenRealms (om än inte AD&D)...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
*Hobbymodererar*

Jag ska väl börja med att gnälla lite som den sura gamla gubbe jag är. Jag tycker inte det är någon idé att gräva såhär långt ner i arkivet. Det är kul att du fortfarande är villig att diskutera det, men den här tråden är trots allt tre år gammal och chansen att någon orkar ta sig ner hit ("Ho ho?") är ganska liten. Jag såg bara att du svarade på en tråd och kollade vad det var. Jaja, nu ska jag inte gnälla mer. :gremsmile:

Jag tror att anledningen till att Chronopia inte var särskilt omtyckt var för att de gamla DoD-rävarna var vana vid en viss spelstil, en viss värld och så, men Chronopia hade inget som motsvarade det som de gamla versionerna hade. Det var för icke-dodigt helt enkelt.

Jag gillar Chronopia, men det var å andra sidan den första DoD-versionen jag spelade, så jag hade inget att bli besviken på.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: *Hobbymodererar*

Det är kul att du fortfarande är villig att diskutera det, men den här tråden är trots allt tre år gammal och chansen att någon orkar ta sig ner hit ("Ho ho?") är ganska liten.
En del av oss har inställt på 'Visa aktiva trådar senaste X dagarna' och då bumpas den upp så fort den får ett svar.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Re: *Hobbymodererar*

Precis.. Trodde det var ett dagens inlägg och undrade vad det tog vägen... skumt... :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Jag förstår inte ett någe av internet i allmänhet och forum i synnerhet... :gremlaugh:
 
Top