Re: Tackar!
"Reglerna" som finns på Projekt Longrun ska göras om helt, de fungerar inte som de är och de tidigare varianterna har också fungerat rätt dåligt. I fortsättningen tänkte jag snarare att historien lämnas öppen och om någon vill får de skicka in en fortsättning som redaktören för sidan sedan lägger upp. Vill man minska risken att någon annan skriver en fortsättning samtidigt som man själv börjar skriva så kan man maila in och fråga om det. På det sättet hoppas jag att fler kan skriva då det blir mer spontant och historien behöver inte stanna upp för att någon inte orkar skriva just då. Att man förenklar det med ett webbformulär för att skicka in och lägga upp gör det nog ännu smidigare.
Att starta upp en fantasyberättelse är helt okej, jag har haft tanken att starta upp en ny ganska länge men inte haft någon som velat ta på sig ansvaret för att vara redaktör (dvs snabbkorra texter och bestämma om de ska läggas upp).
Som upplägget är på de två befintliga berättelser så får man skriva som man vill och introducera nya alternativa handlingar och personer och platser som sedan alla andra får spinna vidare på. Då vet man alltså inte vad som kommer hända i framtiden och det blir en liten utmaning att skriva. När man introducerar nya personer, platser och andra typer av element så bör man även maila in det så man kan lägga till det till "ordlistan".
Jag tror nog att vi skulle kunna lägga upp detta här på
www.rollspel.nu ganska snart faktiskt så att vi kan få igång det.
Vad det gäller fantasyberättelsen så bör man nog göra en viss världsbeskrivning och inriktning på storyn, men inte för mkt då jag tycker att det är upp till författarna att utveckla det allt eftersom. I Misty Rifts har det uppstått en hel del intressanta saker på detta sätt.
MVH Olle Johansson
Chefredaktör,
www.rollspel.nu