Call of Cthulhu-samlingar

För att hjälpa er att förstå hur stora somliga samlingar är bidrar jag med en bild på min:
UesaQrC.jpg

Den utgåvan av regelboken är den coolaste med alla snygga färgmålningar i :)
Med tanke på detta... Vilken eller vilka (kanske er Topp Fem?) böcker är era favoriter som ni lyckas samla på er genom åren? Vilka är guldklimparna i era samlingar?

Jösses! Upprinnelsen till den här tråden var alltså att jag städade i arbetsrummet hemma - delvis för att ge rollspelen plats i bokhyllan. Och eftersom jag har köpt lite nytt till CoC på sistone tänkte jag att jag kunde lägga upp ett foto på forumet. Det jag tyckte var mest intressant var Sassoon Files (2e), en cool Shanghai-modul som var rätt svår att få tag i (Alphaspel beställde in två ex efter förslag från mig).

Jag har inget emot att folk jämför storleken på sina CoC-samlingar, men att försöka vinna någon sådan tävling eller ”tävling” var inget jag ens tänkte på. Utgår ifrån att det är många här som har mycket större samlingar än vad jag har. För mig är det lika viktigt eller viktigare att sälja av sådant jag inte har glädje av längre. Jag gillar kretslopp.

Last edited:
Back