S. Petersen's Field Guide är typ den enda monsterbok jag tycker om!View attachment 31262
Min Call of Cthulhu-samling. Allt är inte nyinköpt, men några titlar är det. Exempelvis The Sassoon Files (2e), A Time To Harvest och Keeper Tips. Gillar alla tre!
S. Petersons Field Guide är typ den enda monsterbok jag tycker om!

Men den är ju också väldigt bra!Bookhounds of London råkade jag visst köpa två gånger.
Säg till om du vill sälja den, det är en av (säkerligen många av) böckerna till Trails som jag saknar.Bookhounds of London råkade jag visst köpa två gånger.
Säg till om du vill sälja den, det är en av (säkerligen många av) böckerna till Trails som jag saknar.
Fick feeling och fotade min egna samling avView attachment 31273
Bookhounds of London råkade jag visst köpa två gånger.
Som synes har jag också skaffat mig Justin Alexanders bok. Gillar det jag hittills har läst i den. Han är konkret i sina tips. Det samma kan sägas om Stealing Cthulhu, som bara knappt syns på fotot. Väldigt bra perspektiv på Lovecrafts mythos.
När det gäller Mothership fick det alltså bli lyxversionen med den stora lådan. Mycket pang för pengarna!

Älskar att du har med Clacton Pier: The First 150 Years i Cthulhu-samlingneFick feeling och fotade min egna samling avCall of Cthulhulovevraftska mysteriespel. Blygsam jämte många andras samlingar, men jag är rätt nöjd så!
View attachment 31276
Haha, fan det tänkte jag inte på! Men Clacton har ju en stark lovecraftsk koppling numera!!Älskar att du har med Clacton Pier: The First 150 Years i Cthulhu-samlingne![]()
En bra början!!Eftersom alla postar sina Cthulhu-samlingsr så postar jag min CoC-samling.View attachment 31283
Okej, du vann!Eftersom alla postar sina Cthulhu-samlingsr så postar jag min CoC-samling.View attachment 31283
Det är ungefär 1/3 av Chaosiums utgivning, så ja... Inte ens halvvägs! Men ge mig några år!En bra början!!
Alla som samlar på Cthulhu är vinnare!Okej, du vann!![]()
Sen är det bara att spela igenom, kör hela biblioteket som en sammanhängande kampanj!Det är ungefär 1/3 av Chaosiums utgivning, så ja... Inte ens halvvägs! Men ge mig några år!
Alla som samlar på Cthulhu är vinnare!
Sen är det bara att spela igenom, kör hela biblioteket som en sammanhängande kampanj!
Du får låta dem råka överleva av en ödets nyck... sådär 37 gånger.Med Call of Cthulhus track record att låta karaktärerna vara typ 1 äventyr så vore det ett smärre mirakel.![]()
En av spelarna har valt att etablera ett ockult sällskap som undersöker fall, så jag kan lyckligtvis hålla igång en längre och koherent kampanj (trots att jag dödade av ännu en rollperson till ikväll).Du får låta dem råka överleva av en ödets nyck... sådär 37 gånger.