Re: Året som gått
»Så rent konkret innebär det om Walium eller Eksem är taskiga mot vilken person som helst på forumet igen så är det ajöken-good bye som gäller?«
Bara om graden av taskighet förtjänat varningar.
»Systemets uppgift är väl förhindra att det skrivs orättvisa och taskiga saker om andra användare?«
Systemets uppgift är att ha något att hota med när användare inte följer forumsreglerna. Forumsreglernas uppgift, däremot, är bl.a. att förhindra att det skrivs orättvisa och taskiga saker om andra användare.
Och vad vi moderatorer än gör (alltså precis vad som helst) finns det alltid någon eller några som tycker att vi gör fel.
Missförstå mig inte. Jag tycker det är bra att vi får kritik och att systemet ifrågasätts med jämna mellanrum. I slutändan tror jag nämligen att det leder till utveckling och förbättring.
Men, vissa tycker att vi lägger oss i för mycket, andra tycker att vi lägger oss i för lite. En del vill att vi ska vara hårdare, andra tycker att vi ska tolerera i princip vad som helst.
Så det enda vi kan sträva efter är ett system som funkar för de flesta merparten av gångerna.