Nekromanti Caligula i Agenda

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: Jag kanske är världsfrånvänd,

That pretty much sums it up...

Jo. Plus det jag hängde upp mig på, att flertalet debattörer högljutt fastslog att "så här har inga normala människor sex!!!" som reaktion på en del mer våldsamma p-rullar. Och så hade man skuffat debatten ännu en bit in sexualskräckens mörka vrå.

/Sax, som egentligen inte ville bidra till forumets sexfixering. Nästa OT-inlägg jag skriver ska fanimig handla om risifrutti, kanelbullar och små mjuka djur!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag väntar spänt!

Sen kan jag väl hålla med om att "normala" (=den gråa massan) inte har sex på samma vis som i mainstreamporren. Kyssandets konst verkar helt ha gått porrfilmsproducenterna förbi exempelvis...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"Både hur de två domarna kunnat bli så olika fast inget nytt sagts om bevisen i sig"

Fast åklagarsidan använde ju nya bevis i den andra rättegången, så nog har det sagts nytt om bevisningen alltid.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Din mamma har nya bevis, efter att jag klev av henne igår och... öh...

Nej, jag har ingen bra comeback på den där kommentaren.

Okejrå, du ägde mig. Varsågod och skriv det på en T-shirt.
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Up yer bum suckah!

Okejrå, du ägde mig. Varsågod och skriv det på en T-shirt.

Det är gjort. Eksem, enjoy! (bifogad)

/Sax, som är för sjuk för att jobba idag (märks det? Naw...)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Kanske något för forumshoppen?

Ja, visst är det sorgligt att min goda idé så hastigt blivit bortglömd. Om det vore okej med Rising så ser jag inget hinder för att vi skulle kunna trycka upp den typen av väldigt interna prylar. Jag tror att en tanga med den svärdssvingande Herr Nils på skulle kunna bli en riktigt storsäljare.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Re: Ha ha ha!

Synd bara att det inte skulle make any sense om jag hade en sådan på mig.
"Onani är inget fel. Det är att ha sex med någon man älskar."
- Woody Allen

/Han som sällan brukar komma ihåg citat (en längre stund)
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Nu är jag inte insatt i frågan, men var inte samma killar åtalade av en annan tjej tidigare i år men friades i det fallet. Därefter händer det igen med en ny tjej vilket har resulterat till den här rättsprocesen!?

Man kan väll kanske tänka sig att männens berättelse stämmer ifall detta var en engångsförselse, men ifall det inte var det. Ja då bör man nog börja undra lite grann. Jamenar hur ofta bjuder man med sin bästis på en trekant, knappast en gång i månaden. Nej detta var ingen fyllegrej, och ingen missuppfatning angående kodord. Det här var två killar med sexuella böjelser för våld som fick mersmak och inte kunde behärska sig.

Personligen tycker jag inte att fallet är så svårt. Tjejen fick stryk, killarna är skyldiga!! Spelar ingen roll ifall det var sex inblandat eller ifall hon ville bli slagen eller inte. Man slår inte tjejer, därmed basta.

//Flurtis, som har dålig förståelse för killar som gillar att slå på tjejer under sexakten.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Rough sex

Personligen tycker jag inte att fallet är så svårt. Tjejen fick stryk, killarna är skyldiga!! Spelar ingen roll ifall det var sex inblandat eller ifall hon ville bli slagen eller inte. Man slår inte tjejer, därmed basta.
Hade då två homosexuella män som gillar sadosex fått slå på varandra under sexakten i din mening? Hade den kvinnliga parten fått slå den manliga i en sexakt, om båda var med på det?

Eller menar du att två individer aldrig får slå på varandra ens om de båda två verkligen vill det? Eller är det bara kvinnor som är piedestalupphöjda, sköra objekt som det alltid är moralvidrigt (och som du verkar mena, ofelbart kriminellt) att kröka ett hår på, oavsett situation och förhållande och deras egna fria vilja?

- Ymir, undrar
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,016
Location
Ludvika
Re: Rough sex

Rätta mig om jag har fel, men lagligt sett spelar det väl ingen roll om två personer som spöar skiten ur varandra för det i äkta Fight Club anda (dvs att båda är helt med på det) eller om det är motvilligt från ett eller rent av båda håll. De gör sig likförbaskat skyldiga till misshandel.

Det är så jag har förstått det, men det var ett tag sedan jag läste rättskunskap nu så det är möjligt att jag har fel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,646
Location
Rissne
Re: Rough sex

Mja, lätt misshandel vill jag minnas att man kan ge sitt samtycke till. Grov däremot... Däremot har jag noll koll på exakt hur de bägge definieras egentligen.

Men spontant - om BDSM-sex där man piskar varandra blodiga och stryper varandra är legalt, så borde slagsmål med villiga deltagare vara legalt också.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Rough sex

Nu får någon som kan det bättre än jag gärna komma in och rätta, men jag hör för mig att det är så här:

Misshandel är alltid olagligt men om målsägande inte anmäler brott så kan inte polisen inleda förundersökning/åklagaren driva åtal.

Så i teorin är det olagligt även om alla är med på det men i praktiken är det lagligt.

Å andra sidan så kan jag ha helt fel.

/Marcus som också har för sig att det räknas om lätt misshandel om det är slag med öppen hand eller liknande IIRC.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Rough sex

Mja, lätt misshandel vill jag minnas att man kan ge sitt samtycke till. Grov däremot... Däremot har jag noll koll på exakt hur de bägge definieras egentligen.
Tja, boxning är ju tillåtet.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Rough sex

Du gör det enkelt för dig. Visst, principiellt är det korkat att inte ta hänsyn till om båda deltagare var med på det, men rent praktiskt är det ju klart försvårande för domstolen att fastställa en dom om man måste ta reda på hur deltagarna upplevde det som att de accepterade misshandeln eller inte. Det är ju tydligt i detta våldtäktsmålet - killarna ansåg att båda parter var med på det, tjejen ansåg det inte. Bevisningen blir klart knepig för att bevisa endera utsaga, eftersom vittnen ställs mot varandra.

Men om lagen verkligen är som Hamstern sade vet jag ej :gremsmile: Lagar råder dock under praktiska begränsningar vilket kan motivera en formulering som går emot sunt förnuft.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Rough sex

Det är ju ganska enkelt. Om du samtycker så anmäler du inte misshandeln, man behöver inte skriva in det i lagen. Vilket är fallet i typ hockey, där flera misshandelsliknande situationer uppstår men man får på sin höjd straff från hockeyförbundet om man inte verkligen gick över gränsen. Ingen skulle få för sig att polisanmäla motståndaren för en crosschecking liksom.
 
Top