Burning Empires online

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,293
Hittade ett karaktärsblad också
 
Last edited:

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,920
Location
Umeå
Hittade ett karaktärsblad också
Fanns ett formulär även i världsbrännings-excellen, där också worksheet för karaktärer som var himla bra gjort! Vet du vem som gjort den?

För rollformulär blir att köra BWs Roll20-bara så får vi försöka hantera rustning i huvudet om det blir aktellt. Status nu är att värld är bränd, PCs är brända, jag har ett gäng FoNs kvar att bränna och sen dags för Infiltration.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,293
Fanns ett formulär även i världsbrännings-excellen, där också worksheet för karaktärer som var himla bra gjort! Vet du vem som gjort den?

För rollformulär blir att köra BWs Roll20-bara så får vi försöka hantera rustning i huvudet om det blir aktellt. Status nu är att värld är bränd, PCs är brända, jag har ett gäng FoNs kvar att bränna och sen dags för Infiltration.
Jag frågade i BW-discorden! Men det var ett tag sen och minns inte vem det var som svarade.

Fett! Vad blev det för typ av värld? Och vad är det för sorts karaktärer, i grova drag?
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,920
Location
Umeå
Jag frågade i BW-discorden! Men det var ett tag sen och minns inte vem det var som svarade.

Fett! Vad blev det för typ av värld? Och vad är det för sorts karaktärer, i grova drag?
Yes! Återkommer med det som en inledande spelrapport senare. Måste få tid att bränna mina FONs först. Sen blir det åka av!
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Japp! Jag har SLat Burning Empire i tron att jag skulle försöka vinna över spelarna. Det gjorde jag, och det var inte kul. Sen ändrade vi på det (och bytte SL) och då funkade det bra! Dumt att spelet uttrycker sig i sådana termer.
Det handlar inte så mycket om att försöka vinna (SL gör ju scene framing, så det är inte så svårt) utan om att spela hårt utifrån premisserna och låta spelarna förlora om det är vad som händer.
 
Top