Nekromanti Burn in Hell... eller nått

Härolden

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
237
Location
Göteborg
Re: Makt och "makt"

Varför inte underhuggare i största allmänhet? Ju fler och mäktigare andra demoner du har "övertygat" att du ska bestämma åt dem, desto mer makt får du. Och är du bara en imp har du pyttelite makt, men i alla fall mer än vad de dödliga har. Skulle du råka få mer makt än din chef via att du har varit flitig på att klå andra är det dax att arrangera om maktstrukturen lite.

Jag ser gärna helvetet som nån slags korsning mellan ett parti Illuminati och maffiaväldet (utan poliser dock). Intriger, hemliga avtal, knivhugg i ryggen. Allt blir lite mer trassligt av att det normalt aldrig försvinner några spelare, så om man inte ser upp kommer de tillbaka och ger betalt för det där man gjorde för 4000 år sen.

Frågan är lite vad de vanliga dödliga gör i de här krokarna, och det har nog lite att göra med helvetets "funktion" i din kosmologi. Vad tycker Lucifer s a s om att hans lya har blivit dumpningsplats för de som inte följde regelboken? Får han nåt ut av det, annat än att kunna håna skäggskallen där uppe?

Ett klur jag fick var att vanliga syndares själar tappar det mesta av sin "energi" när de dör. Om man däremot kan få dem att sälja den till en medan de lever får man dock rubbet! Tricket är att fixa detta utan att behöva jobba i de levandes värld, eftersom den "energin" som går åt i såfall pyser iväg permanent.
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
Ett förslag:
Helvettet skapades för många milenium sedan, och demonerna som fanns då var mycket mäktiga. Men en armé av änglar kom och raserade helvettet och frigav de själar som var till fånga tagna där. I en strid över Styx slogs den ledande ängeln och djävulen mot varandra, och med sina sista ansträngningar lyckades djävulen tillslut förjöra ängeln, varpå djävulen själv dog. Efter att djävulen dött förstenades alla demoner och ängarna återvände.
När istiden kom till jorden så frös Styx, och den länge döde ängeln kunde återuppstå. Han hade korruperats efter alla år i helvettet, och nu tog han upp jobbet som universums Bad Guy nummer ett. Han lyckades skapa några nya demoner, och de onda människornas själar kom åter till helvettet när deras bärare dog. Dessa själar tvingades arbeta för att bryta loss de förstenade demonerna, för en demon föds genom en sten. Dessa stenar håller individuella magiska krafter, och om en demon förlorar sin "själ sten" förvandlas han till aska. Demoner kämpar ofta dueller där vinnaren får ta sin motståndares sten som trofé, en trofé som ger sin nye bärare nya krafter. Ju fler stenar en demon har ju starkare blir han. Men en demon kan inte hålla fler än 6 stenar i sin mage i taget, då de magiska energierna då blir för stora och demonen genast upplöses, men en demon kan också fortplanta sig genom att låta en av sina själstenar växa upp till en ny demon.

Under tiden i himelen hade den döde ängelns först föde son tagit sin fars plats som härskare, och han plågas ständigt av vetenskapen att han far har blivit hans nye nemesis. Både sidor utökar sina arméer för att en dag kunna störta den andra sidan en gång för alla, och detta drabbar invånarna på jorden om någon. Eftersom båda sidor behöver nya arbetare så går många demoner och änglar förklädda på jorden för att konvertera så många nya själar till sin sida som möjligt. Demonerna inspierar ondska och död bland människora, meds änglarna provocerar goda gjärningar och snabb död.

<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="svart">/images/hr.gif</td></tr></table>
Vad tycks?
 

Nemesis IV

Veteran
Joined
27 Jan 2003
Messages
133
Location
Falköping
Hjälp! En hel jäkla metaplot! Och jag som bara frågade efter små idéer och händelser nere i helvetet... Eh, tyvärr, en sån stor metaplot har helt enkelt inte nån plats i mitt rollspel. Försök att få idéerna på lägre skala...

Men det var en riktigt bra historia du kom på, hade jag gjort ett mer seriöst spel som bara rörde himlen och helvetet hade jag säkert kunnat hämta inspiration här...
 
Top