Varulv BUNKERBOMBER R6

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Octagonal Fick du iväg en bomb mot Basse innan 22.00? Annars får vi fundera ett varv till på hur vi ska få till det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Okej!
Jag har 7 BP kvar och kan därigenom bekräfta Impetigos väktarclaim!

Helt enormt coolt spelat Impetigo! This is next level varulvsspel!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Skickade 10 min sent, suck. Men tror vi Basse hängde på låset 21:00? Kollade inte om denne var online då vilket förstås borde gjorts. Är det också så att Basse har 7BP kvar som väl va vad som aviserades förra rundan kan jag inte heller ta kål på den jäkeln.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Dessvärre har jag spelat CY_Borg och inte haft fokus på den här magiska avslutningen. Hur vill ni att jag ska bomba?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Skickade 10 min sent, suck. Men tror vi Basse hängde på låset 21:00? Kollade inte om denne var online då vilket förstås borde gjorts. Är det också så att Basse har 7BP kvar som väl va vad som aviserades förra rundan kan jag inte heller ta kål på den jäkeln.
Spelar nog ingen roll. Basse kan bara bomba bort dig på en sexa (1/6), annars går din bomb fram och Basse är bortbombad (om Basse är ulv tror jag ju att han ljuger och har mindre än 7 BP, typ 1 eller 2).

Basse och Empi är ju redan ganska kantstötta så bara vi får ner dina BP en bit så löser sig allting garanterat i r7.
Dessvärre har jag spelat CY_Borg och inte haft fokus på den här magiska avslutningen. Hur vill ni att jag ska bomba?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Eller så här:

Jag och Empiricus blir episkt utbombade. Octagonal och Impetigo är kvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Alltså Impetigo! Grymt spelat! Först din plan och sedan väktarplanen! 🙌

Jag bombar Octa då!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Dessvärre har jag spelat CY_Borg
Fast Cy_Borg är inget dessvärre, tvärtom den roligaste spelupplevelsen på mycket myclet länge! Ni måste testa! Jag tycker att CB faktiskt är ännu bättre än Mörk Borg - och då är Mörk Borg en sensation!

Ok, slut på OT.

Jag blir ju så oerhört lättad av utvecklingen i spelet här. Det här mina tankar:

- Impetigo är grön eftersom han skyddade mig från åtminstone Octagonals bomb. Jag har samma BP som jag ha förra gången.
- Octagonal är grön eftersom siaren Biobunker siat att Octagonal använde liten bomb på Rasmus samtidigt som ulvarna kastade sina bautabomber på Impetigo.
- Impetigo måste skyddat sig själv då.
- Jag är grön förstås, men har inget emot att bli utbombad nu. Som Empi sa: Bomb Voyage! 😀

@Empiricus får gärna kommentera min lista och huruvida han bombade mig eller någon annan nu senast.

Trevlig torsdag på er!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag har vridit och vänt på situationen i mitt huvud nu och tror fortfarande att plan A är den bästa:

Alla skickar bomber under samma timme, förslagsvis mellan 18.00 och 19.00.

Octa bombar Basse

Basse och Empi bombar Octa

En ulvbasse kan klara sig genom att tidigt bomba Octa men det är bara 1/6 att han stoppar Octas bomb och i så fall har han ett hopplöst läge i r7.

En ulvempi kan försöka bomba ut Octa men om han lyckas med det har han ett mycket tufft läge mot mig eller mig och Basse i r7. Kan också försöka bomba ut mig (1/6 om jag inte väktar mig själv) för chans på en r7 där han kanske kan knipa oavgjort mot Octa.

En ulvocta har inte så många alternativ, kan bomba ut Empi i stället för Basse men detta gör ingen skillnad för r7.
Kan också försöka bomba ut mig (1/6 om jag inte väktar mig själv) för chans på en r7 där han kanske kan knipa oavgjort mot Octa.

Jag har inte kommit på nån bättre plan än denna, alla andra upplägg har medfört större nackdelar i något scenario.

Jag tar tacksamt emot kritik!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag har ingen egentlig kritik, det jag är rädd för är att Empi inte får någon bomb på sig. Jag antar att du glömde att skriva att du bombat Empi?

Impetigo said:
Octa bombar Basse

Basse och Empi bombar Octa
Sedan är det här väldigt tekniskt finlir (vilket jag tycker är cool, även om jag är urdålig på den här sortens spel).

Så det kunde ju vara fint att få höra er alla tre- i tillägg till denna bombplan - resonera om följande:

Octagonal och Empiricus bombade Basse [ej bevisat].
Basse påstår att hans BP är oförändrad [ej bevisat].
Impetigo hävdar att han skyddade Basse.

Vem av dessa fyra spelare är ulv utifrån ovanstående?

***

Till sist: jag PMade Genesis att jag bombar Octagonal igår kväll. Ska jag ändra mig och sedan skicka PM kl. 18 för att "reset:a" timern? @Impetigo
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så det kunde ju vara fint att få höra er alla tre- i tillägg till denna bombplan - resonera om följande:

Octagonal och Empiricus bombade Basse [ej bevisat].
Basse påstår att hans BP är oförändrad [ej bevisat].
Impetigo hävdar att han skyddade Basse.

Vem av dessa fyra spelare är ulv utifrån ovanstående?

***

Till sist: jag PMade Genesis att jag bombar Octagonal igår kväll. Ska jag ändra mig och sedan skicka PM kl. 18 för att "reset:a" timern? @Impetigo
Vad är det du är ute efter med resonemanget om bombplanen? Att jag inte skulle vara väktaren? Det går ju inte ihop. Att Empi eller Octa skulle bombat varandra eller sig själva och ljugit om det? Det går inte ihop.

Jag är uppenbarligen väktare och alltså inte ulv. Du är uppenbarligen väktad och ljuger alltså inte om att dina BP är oförändrade.

Det damp inte ner några bomber från Empi nån annanstans så de har uppenbarligen bombat Basse.


JA, vi skickar bomber samtidigt, även tidigare skickade bomber ska skickas om. Detta för att allas bomber ska hinna gå iväg (bortsett från om ulven bombar prematurt då enligt mitt tidigare inlägg).


Jag är väktare så jag mörkar huruvida jag bombar någon eller skyddar någon.


Jag vilk gärna att @Empiricus avslöjar hur många BP han har. Ur ulvens perspektiv är ”mindre än tolv” all information som behövs så det kostar ingenting nu att outa det. Däremot hjälper det potentiellt byn mot en potnetiell ulvempi att veta.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Vad är det du är ute efter med resonemanget om bombplanen? Att jag inte skulle vara väktaren? Det går ju inte ihop. Att Empi eller Octa skulle bombat varandra eller sig själva och ljugit om det? Det går inte ihop.
Impetigo! Du är en stjärna! 🤩

Jag vill mest se om Empiricus (och Octagonal kanske) törs utmana det logiska pusslet.

För, som jag ser det är det ingen som helst tvekan om att du och Octagonal är gröna. Jag vet ju att jag inte förlorat några BP och har oerhört svårt att förstå varför Octagonal skulle ljuga om att han bombat mig.

Okej, det som möjligtvis skulle kunna förklara Octagonals eventuella ulvstatus är att han valde att skicka bomb på Rasmus medan Sidd bautabombade dig i R1. Men det känns ganska orealistiskt? Och i så fall lär det visa sig om vi bombar ut Empiricus som oskyldig bybo.

Empiricus dröjer med svar och tankar. Igår försökte han skicka misstankar mot dig och mig, men nu står det ju utom allt rimligt tvivel att du är väktaren.

Jag skulle säga att vi har ulven inringad! Fjättrad och fångad!

PS. Jag har ändrat mina ordnar och skickar nytt PM kl. 18 till Genesis där jag bombar Octagonal.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag vilk gärna att @Empiricus avslöjar hur många BP han har. Ur ulvens perspektiv är ”mindre än tolv” all information som behövs så det kostar ingenting nu att outa det. Däremot hjälper det potentiellt byn mot en potnetiell ulvempi att veta.
Jag har 3 BP kvar. Jag har inget emot att bombas ut om det leder till byseger.

Logiken om att du är väktaren stämmer, alltså är du grön. Octo är milslångt grönare än Basse.
Jag kommer inte på någon kritik mot planen. Ulven Basse står mellan att bomba mig, chansa på Impetigo eller följa planen. Skulle Octo vara ulv så kommer det också stå klart nästa runda. Oavsett kommer det sluta med bombdöden på ett sätt som inte gynnar ulvlaget och ge en byseger.

Nu skall jag checka ut igen, men jag följer planen och kommer mellan 18 och 19 bomba Octagonal.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Planen låter bra så har inga invändningar. Jag bombar Basse (skickar iväg bomben mellan 18:00 och 19:00 och ni bombar mig.
Ifall Empiricus är ulven har han förmodligen ljugit om sin BP men borde ju fortfarande vara lugnt. Vi kör enligt plan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Hey, jag är ju trög :rolleyes:

IMPETIGS MÄSTERLIGA PLAN
Octa bombar Basse
Basse bombar Octa
Empi bombar Octa
Impetigo skyddar sig själv

Visst, det här blir bra! Nu tror ju jag att Empi är en ulv så hur han verkligen kommer göra lär vi få se när rundan tagit slut. Det enda jag är rädd för är att det blir så här i stället:

ULVEMPIS PLAN
Octa bombar Basse
Basse bombar Octa
Empi bombar Basse
Impetigo skyddar sig själv

Då har vi kvar i spel R7:

Octa, Empi och Impetigo

...och nu kan inte längre Impetigo skydda sig själv(!). I så fall är det bättre att jag bombar mig själv så Octa inte tappar viktiga BP.

Ett alternativ skulle kunna vara:

BASSES ALTERNATIVPLAN
Octa bombar Basse
Basse bombar Empiricus
Empi bombar Basse
Impetigo skyddar sig själv

Då har vi kvar i R7: Octa (12 BP), Impetigo (12 BP) och kanske Empi med få BP.

Vad säger ni om det här @Impetigo och @Octagonal ?
 
Top