Varulv BUNKERBOMBER R6

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om Basse är ulv har han antagligen 1-3 BP så en bomb kan räcka på honom.

Empi borde ha runt 1-8 beroende på om Basse är ulv (i så fall kan han ju skickat bautabomb. Vad tror du, Empi, baserat på hur många BP dubhar kvar?)

Octa borde ha 12 BP.

Jag föreslår att Octa bombar Basse och både Basse och Empi bombar Octa.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Oj, detta va ett imponerande men oväntat drag. Smart att bevisa väktarrollen istället för att bara outa. En minst sagt speciell dag som nu gryr.

Är det någon form av cirkelbomning vi ska köra nu med Impetigo utanför cirkeln som får bomba där du vill? Detta resonemang bygger förstås på att Basse inte tagit någon skada vilket får anses ytterst osannolikt.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, jag hade hoppats på att vi antingen vunnit eller att jag var utbombad nu, det här suger lite musten ur min hjärna.

Först och främst, jag vill spontant inte helt gröna Impetigo, dels tycker jag att Basse spelat mycket rödare speciellt med sina sista poster att det är underlig läsning att sätta oss i paritet och dels så grönar inte en väktaroutning nu iom att Vimes kan ha varit väktaren och en ulv-Impetigo chansat på att ta skadan från att inte bomba för att skaffa alibi.

Hursomhelst måste jag ju bestämma mig för att haka på något förslag inom snart .

Jag tycker inte cirkelbomb på basse och octa alls är en bra idé, det är ett direkt ulvigt förslag till och med för det ger ju möjligheten att slå ut alla tre av mig, Basse och Octo på en runda.

Rätt eller fel får väl visa sig men jag kommer faktiskt att bomba Impetigo. Den skada jag tagit hittills är inte av den karaktär att den bara kan ta bautabomber bakom sig, så jag kan ha blivit bombad x2 av en bybo.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Först och främst, jag vill spontant inte helt gröna Impetigo, dels tycker jag att Basse spelat mycket rödare speciellt med sina sista poster att det är underlig läsning att sätta oss i paritet och dels så grönar inte en väktaroutning nu iom att Vimes kan ha varit väktaren och en ulv-Impetigo chansat på att ta skadan från att inte bomba för att skaffa alibi.
Tillbaka till ritbordet och gör om, gör rätt. Här tänker du riktigt krokigt…
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, nu läste jag posten i förra rundan fel, läste Empi och Basse istället för Empi och Octo, skyller på att jag har lång dag och åkt tåg hela kvällen. Jag får tänka om,
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tycker inte cirkelbomb på basse och octa alls är en bra idé, det är ett direkt ulvigt förslag till och med för det ger ju möjligheten att slå ut alla tre av mig, Basse och Octo på en runda.

Rätt eller fel får väl visa sig men jag kommer faktiskt att bomba Impetigo. Den skada jag tagit hittills är inte av den karaktär att den bara kan ta bautabomber bakom sig, så jag kan ha blivit bombad x2 av en bybo.
Poängem är ju, som jag tydligt deklarerat, att bomba ut både dig, Basse och Octa.

Jag är uppenbarligen väktaren, hur i hela friden skulle Basse annars leva?

Du har också glömt att man tar skada av att inte skicka bomber. Du kan förstås skicla bomber mot mig, om du är ulv eller inte förstår hur saker hänger ihop, men jag är Britney, jag viftar undan dina bomber som flugor.

Jag har aldrig likställt din rödhet med Basses, jag likställde din rödhet med Octas och inget annat.

Efter ditt katastrofinlägg nu börjar jag ju dock undra… gör om, gör rätt som sagt.

Min plan är helt vattentät så länge alla bybor beter sig någorlunda rationellt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Okej, nu läste jag posten i förra rundan fel, läste Empi och Basse istället för Empi och Octo, skyller på att jag har lång dag och åkt tåg hela kvällen. Jag får tänka om,
Ok, då förstår jag bättre det som jag läste som osannolika tankevurpor. Den viktigaste infon stod ju i inlägget i r5.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Du har rätt och jag gjorde en tankevurpa av trötthet, helt enkelt.
Jag är med på planen, men bara om @Octagonal bekräftar medverkan innan 22. Annars bombar jag Basse
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Är med på planen! Vill av rent egoistiska själv inte bli bombad men det viktigaste just nu ju mänsklighetens överlevnad och planen ser så vitt jag kan se rätt vattentät ut så låter bra.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det troligaste utfallet av den bombordning jag föreslagit är att Basse blir utbombad, Empi hamnar på enstaka BP och Octa hamnar på 2-5 BP.

Om Basse eller Empi är ulv kommer den kanske bomba mig i stället för Octo men det kan kvitta för i det scenariot spelar det ju ingen roll om Octa tar lite mindre skada.

Om Octa är ulv kan han bomba mig i stället föe Basse men då avslöjas detta i nästa runda och vi vet att Octa är ulv (Basse är ju i så fall bybo och kommer inte ljuga om sina BP om han mot förmodan skulle leva)

Om Basse mot alla odds skulle leva som ulv så bombas han ut nästa runda.

Det är vattentätt.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså, det går säkert att få till din plan, men jag skal sova på det hela nu, och så får hjärnan jobba lite mer i morgon.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Well, risken med bomber med en timmes färdväg och en trolig ulvbasse med fingret på avtryckaren.
Det är Octa som ska bomba Basse, hans bomber når fram oavsett om du lever eller dör.

Men det väcker en viktig poäng om timing som jag inte tänkt på.

Har både Empi och Octa skickat bomb mot Basse innan 22.00? I så fall kan Empi rikta om sin bomb mot Octa, om Basse är ulven dör han då av Octas bomb (det blir då ointressant huruvida Basse bombar ihjäl Empi) och det är det enda scenariot där Basse skulle bomba Empi (bybasse bombar ju Octa).
 
Top