Varulv BUNKERBOMBER R5

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag tÀnker att denna runda mest kÀnns som en fortsÀttning pÄ förra. Min röst ligger kvar pÄ Basse
Röst: @Basenanji
Men jag skulle vilja se en ordentlig casebyggnad/post frÄn Impetigo - hur ser du pÄ oss kvar i spel, vad Àr din analys?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Oj detta va vÀldigt otippat.
Har 12BP.

Skickade som jag aviserat en bautabomb mot Basse som inte alls ser ut att ha gjort sÄ mycket skada. MÄste ju ha slagit en jÀkla 1a eller nÄt. Eller sÄ har nÄn inte röstat enligt överenskommelse.

Har ni andra haft bautabomber kvar ni inte kastat?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Är det dock sĂ„ att Emiricus Ă€r ulven sĂ„ gjorde det vĂ€l ingen skada för byn om Basse fĂ„r in en trĂ€ff till. Är det dock Impetigo har vi mycket stora problem men för tillfĂ€llet blir vĂ€l detta mest en fortsĂ€ttning pĂ„ förra rundan.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tÀnker att denna runda mest kÀnns som en fortsÀttning pÄ förra. Min röst ligger kvar pÄ Basse
Röst: @Basenanji
Men jag skulle vilja se en ordentlig casebyggnad/post frÄn Impetigo - hur ser du pÄ oss kvar i spel, vad Àr din analys?
Min analys Àr fortsatt att Basse Àr ulvigast pÄ banan, jag röstar ju pÄ honom.

Du skrev att jag grönades av att jag spelar som om det inte fanns nÄn morgondag men allt jag gjort sedan slutet av r3 Àr ju att förbereda en eventuell r6 utan Basse, dvs fiska efter alternativ ulv.

Det Àr dÀrför jag tjatar pÄ Basse och dig att skriva hyllmeter om varandra och Àven försöker fÄ Octa att babbla pÄ.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Eller sÄ har nÄn inte röstat enligt överenskommelse.
Inte bombat enligt överenskommelse ska det förstÄs stÄ. För att detta scenario ska gÄ ihop mÄste det ju vara Impetigo eller jag dÄ bara vi enligt oss sjÀlva har 12BP kvar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det konstiga Ă€r vĂ€l att alla har annonserat att de ska bomba mig, men tydligen inte gjort sĂ„. Octagonal, Ă€r du Octagenial?! 😃
Bombade dig med allt jag hade sÄ mÄste göra dig besviken.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Skickade som jag aviserat en bautabomb mot Basse
SÄ 1t6x2+2t6=5 om vi fÄr tro vad alla sÀger (nu förutsÀtter jag att jag och empi inte skickat bautabomb).

Jag tror inte att Empi bombat sig sjÀlv sÄ dÄ ÄterstÄr Basse.

Jag tror att Basse har fÀrre Àn 7 BP kvar.

Klokt att hÄlla inne med dina exakta BP, @Empiricus
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag vet inte vad jag ska göra nu faktiskt. Jag har skrivit massvis förra rundan. Jag Àr grön.

Nu blir jag iofs misstÀnksam mot bÄde Empi och Impe.

Jag gör sÄ hÀr för att ha nÄt att bidra med: jag analyserar Sidds spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
SÄ 1t6x2+2t6=5 om vi fÄr tro vad alla sÀger (nu förutsÀtter jag att jag och empi inte skickat bautabomb).

Jag tror inte att Empi bombat sig sjÀlv sÄ dÄ ÄterstÄr Basse.

Jag tror att Basse har fÀrre Àn 7 BP kvar.

Klokt att hÄlla inne med dina exakta BP, @Empiricus
Sluta, jag har 7 BP kvar. Ska kolla med Genesis om jag fÄr kopiera mitt PM.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Min analys Àr fortsatt att Basse Àr ulvigast pÄ banan, jag röstar ju pÄ honom.

Du skrev att jag grönades av att jag spelar som om det inte fanns nÄn morgondag men allt jag gjort sedan slutet av r3 Àr ju att förbereda en eventuell r6 utan Basse, dvs fiska efter alternativ ulv.

Det Àr dÀrför jag tjatar pÄ Basse och dig att skriva hyllmeter om varandra och Àven försöker fÄ Octa att babbla pÄ.
Fast du ser ju som sagt vad vi skriver, och det Àr ju inte obra för byn precis om du ocksÄ vÀger in med dina analyser sÄ vi fÄr fram om exvis jag missat nÄgot. Also, du blir grönare av att du jagar Basse hÄrt och inte bygger upp en alternativulv Àr ju sant, men i ditt eget scenario dÀr sÄ Àr det ju bra med en analys inför en ev r6 utan Basse hur otroligt det Àn Àr.

Men det Àr lite beside the point, jag tror att vi haft oflax med vÄra bomber och att basse egentligen sitter och snuttar pÄ typ 1BP eller nÄt dylikt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Fast du ser ju som sagt vad vi skriver, och det Àr ju inte obra för byn precis om du ocksÄ vÀger in med dina analyser sÄ vi fÄr fram om exvis jag missat nÄgot. Also, du blir grönare av att du jagar Basse hÄrt och inte bygger upp en alternativulv Àr ju sant, men i ditt eget scenario dÀr sÄ Àr det ju bra med en analys inför en ev r6 utan Basse hur otroligt det Àn Àr.

Men det Àr lite beside the point, jag tror att vi haft oflax med vÄra bomber och att basse egentligen sitter och snuttar pÄ typ 1BP eller nÄt dylikt.
Hur kan ni bÄda vara sÄ övertygade om att jag ljuger nÀr vi bara har en ulv kvar i spel?

Hatar ni mig?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Sluta, jag har 7 BP kvar. Ska kolla med Genesis om jag fÄr kopiera mitt PM.
Den som har frÄgor om reglerna kan stÀlla dem i trÄden genom att @-tagga mig. Jag kommer bara att svara pÄ frÄgor om jag pÄ detta sÀtt blivit Äkallad. Man kan ocksÄ stÀlla frÄgor i PM till mig, om man inte vill göra det offentligt. Jag har försökt att förklara bÀst jag kan ovan, men inser att det Àr lite krÄngligt. I mitt huvud Àr allt tydligt, dock!

Det finns inga dolda mekanismer, och det finns inga förbjudna samtalsÀmnen i trÄden (inom forumets regler, sÄklart). Citera PM hur mycket ni vill! :gremtongue:
Tolkar detta som att det Àr fritt fram för dig att citera Genesis. Tolkar detta ocksÄ som att det Àr fritt fram för dig att felcitera Genesis. SÄ ett PM-citat skulle inte spela in sÄ mycket.

Hatar ni mig?
Absolut inte, det hÀr Àr nÀstan ett lite trÄkigt grepp. Jag tror bara du har oturen att ha slumpats till Ulv, och hur jag lÀser trÄdarna hittills backar upp det i mina ögon.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Inte bombat enligt överenskommelse ska det förstÄs stÄ. För att detta scenario ska gÄ ihop mÄste det ju vara Impetigo eller jag dÄ bara vi enligt oss sjÀlva har 12BP kvar.
Det Àr ju Empi som bÀst kan avgöra om nÄn bombat snett förutom Basse genom att vÀddera hur mycket skada han tagit.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
hur jag lÀser trÄdarna hittills backar upp det i mina ögon.
Okej, men om jag nu Àr bybo och du ocksÄ Àr det, vore det inte toppen om du kunde pröva att se om Impetigo kanske Àr sista ulven?

Och detsamma gÀller dig @Impetigo - kan det inte vara lÀge att testa hur spelet Àr om jag Àr bybo?

Det kÀnns sÄ slappt av er att bara nöja er sÄ dÀr. OkaraktÀristiskt.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, men om jag nu Àr bybo och du ocksÄ Àr det, vore det inte toppen om du kunde pröva att se om Impetigo kanske Àr sista ulven?

Och detsamma gÀller dig @Impetigo - kan det inte vara lÀge att testa hur spelet Àr om jag Àr bybo?

Det kÀnns sÄ slappt av er att bara nöja er sÄ dÀr. OkaraktÀristiskt.
Prövade den tanken hÀr
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Fast du ser ju som sagt vad vi skriver, och det Àr ju inte obra för byn precis om du ocksÄ vÀger in med dina analyser sÄ vi fÄr fram om exvis jag missat nÄgot. Also, du blir grönare av att du jagar Basse hÄrt och inte bygger upp en alternativulv Àr ju sant, men i ditt eget scenario dÀr sÄ Àr det ju bra med en analys inför en ev r6 utan Basse hur otroligt det Àn Àr.

Men det Àr lite beside the point, jag tror att vi haft oflax med vÄra bomber och att basse egentligen sitter och snuttar pÄ typ 1BP eller nÄt dylikt.
Jag menade inte att argumentera för att jag inte behöver bygga case, det dÀr var min analys som du efterfrÄgade.

Jag Àr trött och extremt enögd i min uppfattning att Basse Àr ulven. BÄde du och Octa skriver helgrönt och har gjort det konsekvent Ànda sen jag försökte hitta skit pÄ Octa i r1.

SÄ jag har inte sÄ mycket mer att bidra med Àn att försöka stÀlla lite skarpa och kluriga frÄgor och försöka tvinga folk att förklara sig.
 
Top