Varulv BUNKERBOMBER R4

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Ännu en dag vid världens slut, och återigen välkomnas den med explosioner. Där @Sidds och @BiobunkerVIIs bunkrar en gång stod faller bomber från högan sky. Men vad är detta? När Sidds bunker detonerar hörs en smäll långt mycket ljudligare än de tidigare explosionerna. Det är ljudet av ett oändligt förråd av bautabomber som sprängs! Biobunker var alltså en oskyldig bunkerbo, medan Sidd var domedagskultist. De båda är ute ur spelet, och får skriva sina avsked i form av ett onomatopoetiskt ord som beskriver deras respektive undergång.

Kvar i spel är:
@Impetigo
@Basenanji
@Octagonal
@Empiricus

Denna runda tar slut imorgon tisdag 21:00!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Röst: @Basenanji

Den rimligaste kvarvarande ulven enligt hur jag rankar grönhet till rödhet och med ett spel som under runda 2 innan Vimes sprängdes spenderade mycket tid på att som jag tolkar det lägga ut villospår och kaos.

Skall komma med en ordentligare genomläsning av både Basse och Impetigo innan rundans slut, och i och med att det bara är en domedagskultist kvar så har vi stora chanser att ta hem det här.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Vet inte hur det ligger till för er men har min bautabom kvar som jag då skickar mot Basse.

Fortsatt får vi hålla liv i tråden. Framförallt Basse om du nu är god (även fast jag inte tror det är fallet) så behöver vi alla gräv vi kan få.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Lite lösa tankar:
Runda 1
Basses sista post är ett försiktigt backande från RasmusL som möjlig ulv timmen innan RasmusL sprängs. Helomvändning från caset RasmusL och Fjodor som team wolf.
Impetigo sätter sin sista poster i rundan 21 timmar innan deadline och i dispyten med RasmusL om musik och brus i runda 1. Finns ett hot/löfte om att rösta på mig om jag inte kommer in i spel men det lyckas jag ju göra.

Om man bortser från den tidiga planen hos Impetigo som givit I sin huvudsakliga grönstämpel så har Impetigo ganska löst spel i runda 1, medans Basse verkar posta mer med agenda.

Runda 2
Den här posten av Sidd som svar på Basses spåneri visar att bägge jobbar på att blanda bort korten kring bombandet.
Impetigos post strax därefter är direkt motsatt från Basses och Sidds planhalva.
Impetigo som ulv skulle visserligen kunna ta avstånd från Sidd med den posten, men jag tror mer på att Ulvarna försökte bomba Vimes, väktaren lyckades, och därför använder de den där strategin för att provocera väktaren att råka avslöja sig så de har denne på kornet inför kommande rundor om inte Vimes själv skulle vara väktaren. (Den här posten tycker jag andas lite frustration över ännu ett spel som ulv ;))

Läsningen fortsätter i mån av tid
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Såhär, vi kan bara vinna det här om ni Octagonal och Impetigo släpper ert "brädspelslogiska" sätt att se på vulvsspel och accepterar att finns någon (jag) som mest tramsar runt och försöker gå på feeling.

Liksom vafan, vem vill (och orkar!) vara en Sture Allén när man kan va en Jan Loffe Carlsson!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Den här posten av Sidd som svar på Basses spåneri visar att bägge jobbar på att blanda bort korten kring bombandet.
Det där är en fultolkning av mig! Jag blandar inte bort några kort, men jag tycker efter mer än tio års erfarenhet av varulvsspel att det är löjligt att hoppas på väktaren när oddsen för att lyckas är så små. Plus att jag trodde att ulvarna låg försiktigt stilla.

Det är inte ulvigt beteende.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Menar du att han är självklart röd? Så röd att det är ”hahaha” att rösta på nån annan?
Octa är siad grön av en nattmördad Bio.

Det står mellan mig och Empi.

Ja, såklart att Empi är ulv?!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
när oddsen för att lyckas är så små.
De är väl 50/50? Antingen händer det eller så händer det inte? Visst är det så statistik funkar. Also - du kan ju inte räkna på statistik på så här liten sample size - det är ju inte ett jämt tärningsslag som avgör ett väktande utan ett avvägande av bästa effekt per väktande. Ulvarna vill väl rimligtvis ha bort någon som driver byn och verkar grön, och Impetigo och Vimes är de som hade grönast stämpel i runda 1. Så med andra ord: 50/50
 
Top