Varulv BUNKERBOMBER R3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,552
Kvar är Sidd och Basse. Sidd är siad skummis, och Basse har i förra rundan varit väldigt drivande för alternativtesen "tänk om ulvarna klantat sig". Då jag tror att Sidd och Basse är ulvarna så mejkar det sense att Basse driver den linjen.
Det som inte kommer fram här är att jag har varit skeptisk till "väktaren lyckades väkta" för att jag varit bybo-paranoid. Jag tycker ju att det är superbra att Vimsan lyckades med sitt väkteri och nu fattar jag ju tydligt varför hqn blev så irriterad kring den detaljen.

Jag var alltså skeptisk till idén för att jag trodde att ulvarna var försiktiga och höll sig undan. Bybo-paranoia.

Och Empi har ju egentligen aldrig brytt sig om det här. Snarare har han velat spela ned den här detaljen med ett "Och sen då?".
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,370
Ska försöka hinna skriva ihop lite tankar innan deadline. Ge mig några minuter
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det som inte kommer fram här är att jag har varit skeptisk till "väktaren lyckades väkta" för att jag varit bybo-paranoid. Jag tycker ju att det är superbra att Vimsan lyckades med sitt väkteri och nu fattar jag ju tydligt varför hqn blev så irriterad kring den detaljen.

Jag var alltså skeptisk till idén för att jag trodde att ulvarna var försiktiga och höll sig undan. Bybo-paranoia.

Och Empi har ju egentligen aldrig brytt sig om det här. Snarare har han velat spela ned den här detaljen med ett "Och sen då?".
Jag var mer skeptisk till att det skulle ta sådan plats i dialogen. Det var väldigt mycket "tänk om det här" och väldigt lite "om det är så här så tänker jag att de här är de skumma/så tycker jag vi gör så här". Det är som en vis man en gång sa:


Vi ulvar ljuger och de bästa lögnerna är stora, uppenbara och ondsinta.

Men för att göra din lögn riktigt riktigt smaskig ska du blanda in:

Lite fakta
Mycket känslor
Och statistik (❤)
Min skräck är om Impetigo och Vimes är ulvarna😱

Men nej, det skulle vara för mycket. Däremot tycker jag inte alls om den här "såklart väktaren kirrade biffen"-grejen. 1/7 är helt enkelt kassa odds.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Förutsättningarna i r4 är som följer:

Bomber som skickas senast 59 minuter efter spelstart kommer garanterat nå sitt mål!

Vi bör därför se till att veta vem som ska bombas i r4 59 minuter efter spelstart.

Vi kan förlora helt sonika på att bybor inte är online när rundan börjar och 59 minuter därefter.

Vi behöver rösta tidigt, tidigt i nästa runda och alla behöver vara online!

Väntar med spänning på @Octagonal s inlägg, sen ska jag rösta innan 21.00 (alltså rösta på vem jag vill bomba i r4) för att ge oss ett försprång in i r4.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Sen slår det mig helt plötsligt att med endast en ulv i spel blir det svårt att slå ut en bybo (1/6)…

men ändå bra att skicka bomber inom 59 minuter så har vi 23 timmar på oss att finslipa planen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,370
Empiricus har skrivit lite men känns korrekt. Säger sig inte ha kunnat delta så mycket pga livet utanför vilket säkert stämmer. Spelar väl typ motsatsen till hur Basse gör. När Basse kaosar och rör om i grytan tar Empiricus det väldans lugnt. Jag har fått uppfattningen att båda också spelar som dom brukar. Kanske att Empiricus är aningen tystare än vanligt vilket skulle tala för att det är där vi har ulven.
Måste verkligen läsa igenom alla Empiricus inlägg. Dålig research från mig men ska göra det nästa runda.

Basse har jag skrivit om en del. Många slarvfel och motsägelser som går att hitta i dennes texter. Förmodligen för många vilket gör att det är enklast att bomba där. Kämpar på rejält nu men jag har varit tveksam ett bra tag på Basse så hade varit fine med att bomba där i början av R4.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Så här långt hann jag på lunchen, kanske går att utläsa nåt:


R1

Basse

9 svåra regler

15 svåra regler, köra som vanligt

16 ”Äsch, nu ändrades reglerna”



Kommentar: Trodde alltså vid inlägg 15 att ursprungliga reglerna gällde men ville ändå köra som vanligt. Tidsmässigt kan Basse ha Pm:at Genesis om regeländring.



  1. ”Tusan!” Impetigo nog grön Kommentar: Basse gilllar verkligen inte regeländringarna!! Äsch!Tusan!


  1. Klassisk röstning. Mycket nöjd med inledningen Kommentar: ”Äsch! Tusan! Mycket nöjd”?
25 vill ha diskussion, kommer respektera dwmokratiska besluten. Röstar gärna solidariskt.

Kommentar: ”Röstar gärna solidariskt?” Vad betyder det?

36 hakar på tåg mot fjodor pga bautabombsgate

42 tror att fjodor och rasmus är ulvar

54 sidd upprepar min fråga till basse om hans ”solidariska röstning”

57 återkommer i morgon kommentar: svarar inte på ”solidariska röstningen”

67 Solidarisl röstning betyder att solidariskt göra som vi röstar. Kommentar: Ok, men nej, det betyder det ju inte. Slarvfel ulv/slarvfel bybo?

76 vase mor rasmyus och fjodor. Rasmus skriver att det är svårt Kommentar: Fet gör basse också flera gånger

119 Hakar på drevet mot rasmus

134 länkr till sin analys av rasmus

135 ber octa att bomba enligt demokrati

136 rasmus, fjodor ä, octa som rödlista

141 hade inte tid med analys i går

142 vad tycker octa om analysen?

159 rödlista igen
 
Top