Varulv BUNKERBOMBER R3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jaså du Sidd är det så? Vem väktade du R1 och varför denna person?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Jaså du Sidd är det så? Vem väktade du R1 och varför denna person?
Trevligt att du frågar.

Jag Väktade dig Basse då jag anade att Domedagssekten skulle ge sig på en hårt arbetande, grävande hederlig bybo som jag tyckte hjälpte byn framåt på alla sätt med risk för sitt liv.
Tacka mig för beskyddet och skona mitt liv så kan jag skydda dig även denna runda👍
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det jag skulle vilja diskutera är huruvida Empi eller Octa är Sidds polare. Empi röstar på Sidd just nu, men det kan ju vara opportunt spel. Octa la fram idé om hur slutrundorna ska se ut, vilket kan vara byboigt. Å andra sidan har väl inte Octas spel varit jätte-byboigt?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Det jag skulle vilja diskutera är huruvida Empi eller Octa är Sidds polare. Empi röstar på Sidd just nu, men det kan ju vara opportunt spel. Octa la fram idé om hur slutrundorna ska se ut, vilket kan vara byboigt. Å andra sidan har väl inte Octas spel varit jätte-byboigt?
Båda är mina polare förstås.
Har alltid varit å skall så för alltid vara👍
Jag har inte rört nån av dem med så mycket som en ond tanke och skulle aldrig göra. 😇

Ska kanske inte avslöja vad jag väljer då det troligtvis blir mig själv denna runa men.
Säg till om jag ska Väkta nån av dem istället.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Båda är mina polare förstås.
Har alltid varit å skall så för alltid vara👍
Jag har inte rört nån av dem med så mycket som en ond tanke och skulle aldrig göra. 😇

Ska kanske inte avslöja vad jag väljer då det troligtvis blir mig själv denna runa men.
Säg till om jag ska Väkta nån av dem istället.
Sidd! Vem tänker du bomba den här rundan?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse söker aktivt kontakt med Sidd som därmed ges tillfälle att kaosa tråden. Ställer frågor och är nyfiken. Händer saker men vet inte om jag vill ha mer brus från Sidd.
Skulle kunna vara två frejdiga ulvar som gillar att köra på eller vill Sidd att Basse ska gå i den "fällan" så jag gör den tolkningen?
Har varit flera inlägg i rad nu där Sidd nämner Basse och vice versa med frågor och fluff fluff. Nånting tror ju uppenbarligen Sidd att han ska få ut av kontakten, frågan är bara vad där jag ju ser två alternativ.
1. Basse är ulvkompisen och dom vill ha en rivig tråd med orädd Basse som kör på. Att kanske genom att just svara på varandras inlägg försöka gröna Basse för inte hade väl ulvarna vågat spela så här. Problemet blir ju att det är Sidd och Basse vilka är dom två mest sannolika att göra just så.
2. Han vill smeta ner Basse som hamnar i skottlinjen likt nu medans andra lugnt kan simma vidare.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Basse söker aktivt kontakt med Sidd som därmed ges tillfälle att kaosa tråden. Ställer frågor och är nyfiken. Händer saker men vet inte om jag vill ha mer brus från Sidd.
Skulle kunna vara två frejdiga ulvar som gillar att köra på eller vill Sidd att Basse ska gå i den "fällan" så jag gör den tolkningen?
Har varit flera inlägg i rad nu där Sidd nämner Basse och vice versa med frågor och fluff fluff. Nånting tror ju uppenbarligen Sidd att han ska få ut av kontakten, frågan är bara vad där jag ju ser två alternativ.
1. Basse är ulvkompisen och dom vill ha en rivig tråd med orädd Basse som kör på. Att kanske genom att just svara på varandras inlägg försöka gröna Basse för inte hade väl ulvarna vågat spela så här. Problemet blir ju att det är Sidd och Basse vilka är dom två mest sannolika att göra just så.
2. Han vill smeta ner Basse som hamnar i skottlinjen likt nu medans andra lugnt kan simma vidare.
Fälla hit å fälla dit.
Hjälp mig stoppas Basses tokerier!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej Octa, ska försöka visa lite hur jag spelar och tänker, för jag märker att du och jag är väldigt olika:

Basse söker aktivt kontakt med Sidd som därmed ges tillfälle att kaosa tråden. Ställer frågor och är nyfiken. Händer saker men vet inte om jag vill ha mer brus från Sidd.
Det är ALLTID bra att få info från en avslöjad ulv. De kommer försäga sig och ge information vi vill ha. Det kommer dessutom göra så andra ulvar ännu mindre vill prata om den andra ulven. Det är alltså bra att pressa ulvar. Artt tråden blir kaosig får vi bybor helt enkelt stå ut med.

Skulle kunna vara två frejdiga ulvar som gillar att köra på eller vill Sidd att Basse ska gå i den "fällan" så jag gör den tolkningen?
Jag och Sidd har spelat en hel del spel och vi är ett tajt team när vi båda är bybor. Nu håller Sidd på så här för att han tycker att det är kul och för att vi är gamla polare sen förr. Och det är ingen "fälla", jag känner mig trygg i att ni andra kan bedöma min byboighet. Läs Sidds svar på mina frågor så ser du nog att han är en påkommen ulv som mest vill jiddra.

Har varit flera inlägg i rad nu där Sidd nämner Basse och vice versa med frågor och fluff fluff. Nånting tror ju uppenbarligen Sidd att han ska få ut av kontakten, frågan är bara vad där jag ju ser två alternativ.
1. Basse är ulvkompisen och dom vill ha en rivig tråd med orädd Basse som kör på. Att kanske genom att just svara på varandras inlägg försöka gröna Basse för inte hade väl ulvarna vågat spela så här. Problemet blir ju att det är Sidd och Basse vilka är dom två mest sannolika att göra just så.
2. Han vill smeta ner Basse som hamnar i skottlinjen likt nu medans andra lugnt kan simma vidare.
Tja, det är ganska lättläst, Sid vill smeta ned mig. han började redan i slutet på förra rundan.

Men vad tycker du Octagonal om mig? Tycker du att jag blir rödare pga Sidd? Om du kunde, skulle du vilja rösat ut mig?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så vad tänker jag om @Basenanji nu när jag läser om hela tråden.
R1: Börjar stabilt med lite småposter. Slänger sedan ur sig att Fjodor och Rasmus minsann är ulvarna. Inte supergrönande nu i efterhand. Kommer inte heller med en analys om varför utan väntar en dag till (behöver samla bevis). Sen kommer en "analys" av Rasmus som hittills bara skrivit några rader.

Först nämner du att det är ulvigt o säga att spelet är svårt. Samtidigt är det exakt vad du själv började med i R1. I din första post säger du att det kommer ta tid för dig att förstå reglerna för att sedan i din andra post börja med att du inte är särskilt bra på brädspel. Enligt Basses egna analys borde det ringa varningsklockor där.
Resten av analysen var ju typ att Rasmus genom piano gate försökte ta bort heat från Fjodor.
Avslutningsvis i R1 höll du undertecknad, alltså Octagonal, Fjodor och Rasmus som röda samt resten som gröna med bland annat Sidd.

R2: Nämner till en början olika alternativ till varför ingen blev nattmördad. Tar till exempel upp att ulvarna skulle bombat sig själva men missar samtidigt att nämna lyckat väktande som ett alternativ. Känns lite rörigt att i flera poster diskutera sannolikheten i att BÅDA ulvarna skulle glömt att skicka sina bomber, men som du var inne på så spelar vi också olika.
Sedan huggs det mycket på undertecknad där du har mig som rödast med motiveringen: "fladdrigt, dåligt motiverade anklagelser och nu i R2 lågflygande".
Nämner sedan att du inte tror ulvarna valde att nattmörda och byter från mig till Fjodor på röstningen. Händer inte så mycket mer i R2.

R3: Tar snabbt avstånd från Sidd med snabb röst. Är även inne tidigt vilket inte måste betyda något men finns lite mer incitament för en ulv att vara redo med snabbt bombande. Sedan detta bollande mellan dig och Sidd jag redan nämnt. Du grönar även mig en liten aning angående att det kan vara smart om nån sparar sin bautabomb.

Så vad tänker jag kring detta.
Blir genast glad att du äntligen kanske inte vill bomba ut mig men samtidigt rädd att du vill skicka Empi för att spara mig som ett enklare byte till nästa runda. Har inte riktigt grepp om Empi (får nog ta och läsa igenom även dennes poster) men måste jag ta nån att bomba nästa runda hade du Basse nog varit huvudkandidaten. Kanske blir blind då jag varit på dig från R1 och vill få rätt. Samtidigt är det inte Biobunker och rimligtvis inte Impetigo. Kvar finns bara du och Empiricus.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Okej Octa, ska försöka visa lite hur jag spelar och tänker, för jag märker att du och jag är väldigt olika:



Det är ALLTID bra att få info från en avslöjad ulv. De kommer försäga sig och ge information vi vill ha. Det kommer dessutom göra så andra ulvar ännu mindre vill prata om den andra ulven. Det är alltså bra att pressa ulvar. Artt tråden blir kaosig får vi bybor helt enkelt stå ut med.


Jag och Sidd har spelat en hel del spel och vi är ett tajt team när vi båda är bybor. Nu håller Sidd på så här för att han tycker att det är kul och för att vi är gamla polare sen förr. Och det är ingen "fälla", jag känner mig trygg i att ni andra kan bedöma min byboighet. Läs Sidds svar på mina frågor så ser du nog att han är en påkommen ulv som mest vill jiddra.



Tja, det är ganska lättläst, Sid vill smeta ned mig. han började redan i slutet på förra rundan.

Men vad tycker du Octagonal om mig? Tycker du att jag blir rödare pga Sidd? Om du kunde, skulle du vilja rösat ut mig?
Känns som att vi har två spelare som liksom pratar över huvudet på undertecknad helt plötsligt🤯
Märkligt?

Octo jag väljer dig som mål om du inte avbryter dina antydningar och hotelser å tar Basse nästa runda!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Känns som att vi har två spelare som liksom pratar över huvudet på undertecknad helt plötsligt🤯
Märkligt?

Octo jag väljer dig som mål om du inte avbryter dina antydningar och hotelser å tar Basse nästa runda!
Oklart vilken runda du menar så hänger inte riktigt med men bomba på du 🧨
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Korta svar

Octa said:
R1: Börjar stabilt med lite småposter. Slänger sedan ur sig att Fjodor och Rasmus minsann är ulvarna. Inte supergrönande nu i efterhand. Kommer inte heller med en analys om varför utan väntar en dag till (behöver samla bevis). Sen kommer en "analys" av Rasmus som hittills bara skrivit några rader.
Du läser mig ganska snålt. Det är inte ulvigt att ha fel Octa! Det är ulvigt att alltid ha koll!

Octa said:
Avslutningsvis i R1 höll du undertecknad, alltså Octagonal, Fjodor och Rasmus som röda samt resten som gröna med bland annat Sidd.
Och nu är det ju lätt att vara efterklok. Försölker du också smeta ned mig?

Octa said:
R2: Nämner till en början olika alternativ till varför ingen blev nattmördad. Tar till exempel upp att ulvarna skulle bombat sig själva men missar samtidigt att nämna lyckat väktande som ett alternativ. Känns lite rörigt att i flera poster diskutera sannolikheten i att BÅDA ulvarna skulle glömt att skicka sina bomber, men som du var inne på så spelar vi också olika.
Mest av allt ville jag understryka hur liten chans det är att väktaren lyckas med sitt väktande. Ganska uppenbart nu att Vimes var väktaren som lyckades med att väkta sig själv. Jag hade förstås fel om hur ulvgenget hanvönde sina bomber, men för mig verkade det mest sannolikt att de bombade Rasmus för att inte dra på sig heat.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
Ulvarna kan ju ha agerat på olika sätt R1, men det rimliga är ju att de bautabombat samma person för att maximera möjligheten att få ut spelaren, en bautabomb är väl 1 på 6 att den räcker. Alltså bombade de Vimes som var väktare, om så är fallet är Octa grön, med Impetigo på grön planhalva återstår i så fall Empiricus och Basse som tänkbara ulvar.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
Förklara som om jag vore dement, men vad gör Octagonal så grön?
Om (och jag säger om) vi tänker oss att båda ulvarna bombar samma person R1, vi gissar ju att det var Vimes, som också var väktare.
Jag siade Octagonal R1 och han skickade en kinapuff på Rasmus.
Som ulv @Basenanji, hade du helst valt att båda ulvarna bautabombade samma spelare för att öka chansen att slå ut hen?
Alternativet är väl att bomba 2 olika spelare, men att en ulv väljer att följa byn och fjösbomba Rasmus ser jag som mindre tänkbart (inte omöjligt) därav har jag Octagonal på den grönare planhalvan
 
Top