Varulv BUNKERBOMBER R3

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
Förklara som om jag vore dement, men vad gör Octagonal så grön?
och eftersom du säger dement så varsågod:
Om (och jag säger om) vi tänker oss att båda ulvarna bombar samma person R1, vi gissar ju att det var Vimes, som också var väktare.
Jag siade Octagonal R1 och han skickade en kinapuff på Rasmus.
Som ulv @Basenanji, hade du helst valt att båda ulvarna bautabombade samma spelare för att öka chansen att slå ut hen?
Alternativet är väl att bomba 2 olika spelare, men att en ulv väljer att följa byn och fjösbomba Rasmus ser jag som mindre tänkbart (inte omöjligt) därav har jag Octagonal på den grönare planhalvan.

(Jag ber övriga om ursäkt för detta fåneri)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Som Biobunker är inne på så sätter du här krokben på dig själv Basse. Du försöker pressa mig med ett resonemang som inte håller. Ifall Vimes uppenbart väktade sig själv och blev bombad kan inte undertecknad vara ulven då jag bombade Rasmus den rundan. Alltså bör du ju enligt ditt eget resonemang inte ha mig som röd.
Rimligtvis bör du därför jaga vidare på annat håll, alternativt att du själv är den sista ulven.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Jag är en rätt kass bybo men jag är inte ulv. Tack Biobunker, hade glömt bort att du siade Octa!

Några av oss är ghelt enkelt lite trötta.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
Borde Octagonal skicka en vanlig bomb på Sidd för att hålla på bsutabomben till kommande runda?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Ifall Vimes uppenbart väktade sig själv och blev bombad kan inte undertecknad vara ulven då jag bombade Rasmus den rundan. Alltså bör du ju enligt ditt eget resonemang inte ha mig som röd.
Jag skriver det här för att vara tydlig: jag hade glömt bort att Biobunker siade dig. Det är ingen evil masterplan från min sida, bara tankspriddhet och skapat bybospel.

Sidd och Empiricus alltså.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
Jag vet inte, men 20.21 skickade jag en bautabomb på Sidd.
infet ont blid nu Basse, men Octagonals rakblad säger att han och Impetigo är grönast.
Mellan dig och Empiricus är det väl en slantsingling. En av er är grön, tillsammans med Impetigos Bautabom och Octas och min singelbomb borde ju Sidd vara historia och byn har en bautabomb kvar till the final showdown
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Jag förstår verkligen om ni vill bomba mig för jag har spelat uselt, men jag är bybo.

Jag hoppas att ni kan läsa mig så: som en slapp deltagare.

Jag fattar också att du Octa tycker att jag är helskum som jagar på dig runda efter runda, sorry! Jag har bara förträngt att du blev siad sv Bunkern.

Till sist så har också jag tjocka fingrar och min budget-android har en autocorrect som kan användas av främmande makt som psykologisk krigsföring.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Borde Octagonal skicka en vanlig bomb på Sidd för att hålla på bsutabomben till kommande runda?
Just nu har jag en bautabomb på Sidd. Ska jag ändra eller? 4 goda med vanliga bomber borde ju vara tillräckligt så kan ändra ifall ni tycker det.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Octagonals siade bomb mot RasmusL runda 1 har ju i mina ögon sedan tidigare givit en grönare ton än innan.
Impetigos bombcirkelförslag i början av runda 1 innan regeländringen gör att Impetigo ligger åt det grönare hållet.
Om man skall ranka deras jämförda grönhet så håller jag nog Octo lite grönare på bomberna, det kan ju (om än otroligt) vara en ulvtaktik från Impetigo att komma med ett tidigt span som kan vara anti-ulv med förhoppning om att det regeländras/att det inte är lika bra som det först verkar.

Kvar är Sidd och Basse. Sidd är siad skummis, och Basse har i förra rundan varit väldigt drivande för alternativtesen "tänk om ulvarna klantat sig". Då jag tror att Sidd och Basse är ulvarna så mejkar det sense att Basse driver den linjen. Gissningsvis var Vimes väktare, och Vimes vet ju vem han väktade (gissningsvis sig själv) samt att han inte kan väkta igen. Då vet Basse och Sidd att de fritt kan grunda klant/fegulvsteorin för att denna runda när Vimes är borta fortsätta använda den för att sprida förvirring och kaos och därigenom hamna i ett bra bombläge inför upploppet.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
kommer inte vara 4 goda om vi inte har ohemult mkt tur och någon överlever 2 bautabomber
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Halloj era Bunkerråttor.

Ang den sexiga frågan om ”bombernas” storlek.

Jag följer väl byboöverenskommelsen och Bautabombar mig själv😳
Detta betyder förstås att ingen av er alls behöver ta i så det knakar och spricker i brallorna👍
Så hoppas vi att tärningarna rullar rätt 🎲
Bra va?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag har haft fullt upp i dag och haft svårt att läsa ikapp tyvärr, hann ändå kika igenom lite tidiga rundor och har en del tankar.

Vi har en timme och tjugo minuter på oss att bestämma vem som ska bombas i r4 om vi vill vara proaktiva, det vore en stor fördel om alla bomber når fram då så ju tidigare vi skickar dem desto bättre.

i nuläget står det mellan Empi, Basse och Octa. Jag skulle gärna se att de tre beskriver exakt vem av de andra två som är rödast respektive grönast och i synnerhet varför de resonerar så.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag har haft fullt upp i dag och haft svårt att läsa ikapp tyvärr, hann ändå kika igenom lite tidiga rundor och har en del tankar.

Vi har en timme och tjugo minuter på oss att bestämma vem som ska bombas i r4 om vi vill vara proaktiva, det vore en stor fördel om alla bomber når fram då så ju tidigare vi skickar dem desto bättre.

i nuläget står det mellan Empi, Basse och Octa. Jag skulle gärna se att de tre beskriver exakt vem av de andra två som är rödast respektive grönast och i synnerhet varför de resonerar så.
Min post i dag kl 18.19 känner jag ger min syn relativt väl
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Jag är grön. Jag har spelat uselt, svinkass och under all jävla kritik! Men jag är grön. Jag har försökt spela allan och typ pricka ulvarna tidigt i R1 men missade g r o v t. Jag har dock följt min urusla logik så långt jag kunnat och faktiskt varit konsekvent i min uselhet.

Sidd är siad ulv och Octagonal siad grön.

Återstår Emoiricus som med något enstaka undantag, spelat sunt, försiktigt och litegrann.

Och det är det du ska gå på nu @Impetigo ! För kolla, Empiricus har hållit sig undan. Han har spelat slickt och lömskt. Ett han är ulv.

För, har han velat vinna? Har han liksom kämpat och bidragit? Nej. Han har varit lite avmätt, nästan blasé.

Till skillnad från mig som har varit here there and everywhere.

Jag är en kaosig kazzsaxofonist som vill jamma på ett bluesriff och ta spelet på uppstuds.

Empi är smart, snygg, tillbakalutad, livmedikus - ett helt proffs. Man kan inte förvänta sig annat från honom än att han rattar ulvakärran stiligt, sobert och utan att väcka uppmärksamhet.

Men jag är grön. Och det vet ni innerst inne.

Nu vinner vi det här!!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag är grön. Jag har spelat uselt, svinkass och under all jävla kritik! Men jag är grön. Jag har försökt spela allan och typ pricka ulvarna tidigt i R1 men missade g r o v t. Jag har dock följt min urusla logik så långt jag kunnat och faktiskt varit konsekvent i min uselhet.

Sidd är siad ulv och Octagonal siad grön.

Återstår Emoiricus som med något enstaka undantag, spelat sunt, försiktigt och litegrann.

Och det är det du ska gå på nu @Impetigo ! För kolla, Empiricus har hållit sig undan. Han har spelat slickt och lömskt. Ett han är ulv.

För, har han velat vinna? Har han liksom kämpat och bidragit? Nej. Han har varit lite avmätt, nästan blasé.

Till skillnad från mig som har varit here there and everywhere.

Jag är en kaosig kazzsaxofonist som vill jamma på ett bluesriff och ta spelet på uppstuds.

Empi är smart, snygg, tillbakalutad, livmedikus - ett helt proffs. Man kan inte förvänta sig annat från honom än att han rattar ulvakärran stiligt, sobert och utan att väcka uppmärksamhet.

Men jag är grön. Och det vet ni innerst inne.

Nu vinner vi det här!!
Tack för det. @Octagonal ?
 
Top