Varulv BUNKERBOMBER R3

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Tackar för gott spel @fjodorsenuba och @Vimes

Jag skrev ju i slutet av R2 att jag började oroa mig för Vimsan.
När denne då utmanade mig så kunde jag inte låta bli.
Sorry Vimes men en bybo ska ju alltid hålla sitt ord.
slickt försök att lägga upp i slutet av R2 att du tänkte bautabomba en, i de flestas ögon, grön spelare. Hade jag inte drönat dig hade du använt ditt ”skämt” i R2 som att någon utnyttjade det för att brunsmeta dig.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
även om Sidd skulle vara grön är det så genomuselt byspel att han förtjänar att bombas - har vi ett tredje lag, Svinpälsarna med?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
slickt försök att lägga upp i slutet av R2 att du tänkte bautabomba en, i de flestas ögon, grön spelare. Hade jag inte drönat dig hade du använt ditt ”skämt” i R2 som att någon utnyttjade det för att brunsmeta dig.
Vem röstade du på?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
även om Sidd skulle vara grön är det så genomuselt byspel att han förtjänar att bombas - har vi ett tredje lag, Svinpälsarna med?
Det är klart han är ulv. Skicka bautabomber nu allihop så låser vi ulvarna vid sitt första drag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Jag är kanske usel bybo, men åtminstone bybo.

Sidd! Hur tänkte ni ulvar i R1?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag har också 12 BP kvar. Min röst låg på Sidd förra rundan, den mår bra där även nu.
Röst: @Sidd
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Med Vimes ur spel (tack för spel Vimes, och Fjodor, må ni vila i fridfulla bitar) så är tempot i tråden ju märkbart ett annat. Sagt av rätt person såklart, men men. Sidd är uppenbart Ulv, som brutit mot vår byöverenskommelse. Det är knappast nån tvivel om att Sidd kommer bombas denna runda.
Vi behöver ju fortsatt vara på tårna för att hitta Sidds kumpan, vi har inte riktigt råd att låta den här rundan rinna ut i att vi alla väntar på att bomberna skall träffa Sidd.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,360
Tack Fjodor och Vimes.
Vi måste gemensamt försöka axla Vimes roll. Även Fjodor kom igång i R2 så det blir säkerligen ett tomrum på poster vi gemensamt bör försöka jaga i. Ser gärna att de mer rutinerade tar för sig ifall ni vet att ni är goda, lovar även att jag ska bidra så gott jag kan själv.

Hade nog varit bra att suga på den karamellen om Sidd och släppa i slutet men nu blev det så här. Också en kort runda så kanske lika bra att få det i luften.
Vi får nog räkna med att Sidd fortsatt kommer kaosa tråden. Frågan är hur mycket av det som bör analyseras eller om vi lurar oss själva. Vad tror ni? Ut ska han iallafall!!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,360
Har en idé!!
Vi är 6st kvar med två ulvar varav en får antas vara Sidd. Alltså 4 mot 2. Det är onödigt om alla bauntabomar Sidd denna runda då dessa kan bli viktiga i slutet av spelet och är ett vapen det är onödigt att alla goda använder. Har inte räknat på detta än men föreslår att iallafall Biobunker och Impetigo avvaktar med sina bautabomber. Alla vet/tror att ni är goda så det är bra om ni har kvar dessa i slutet. Sprängkraften räcker gott och väl till att få ut Sidd ifall vi andra använder upp våra bautabomber.
Förmodligen hade det även gått ann ifall alla goda dvs 4st använde vanliga bomber men det är ju dumt att chansa. Vad tycker ni borde vi planera vilka som ska avvakta med det tunga artileriet? Jag föreslår iallafall att Impetigo och Biobunker sparar sina.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Vad tycker ni borde vi planera vilka som ska avvakta med det tunga artileriet? Jag föreslår iallafall att Impetigo och Biobunker sparar sina.
En av oss kommer bombas bort och troligtvis skickade ulvarna bomber det första de gjorde. Sen har vi powerrroll/powerroller som inte kommer skicka några bomber alls om förmågan ska användas. Det kan ju förstås vara powerroll som bombas bort men vi har ändå små marginaler.

När det bara är en ulv kvar räcker vanliga bomber förhoppningsvis långt.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Har en idé!!
Vi är 6st kvar med två ulvar varav en får antas vara Sidd. Alltså 4 mot 2. Det är onödigt om alla bauntabomar Sidd denna runda då dessa kan bli viktiga i slutet av spelet och är ett vapen det är onödigt att alla goda använder. Har inte räknat på detta än men föreslår att iallafall Biobunker och Impetigo avvaktar med sina bautabomber. Alla vet/tror att ni är goda så det är bra om ni har kvar dessa i slutet. Sprängkraften räcker gott och väl till att få ut Sidd ifall vi andra använder upp våra bautabomber.
Förmodligen hade det även gått ann ifall alla goda dvs 4st använde vanliga bomber men det är ju dumt att chansa. Vad tycker ni borde vi planera vilka som ska avvakta med det tunga artileriet? Jag föreslår iallafall att Impetigo och Biobunker sparar sina.
Jag tänker inte spara min för jag kommer väl att bli deras första mål, men jag är helt med dig på tanken att inte blåsa av alla bautabomber. (vilket var det jag var ute efter i mitt inlägg att vi skulle sansa oss)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
för att förtydliga, Impetigo kanske ska spara sin bautabomb. Jag räknar med att jag som siare kommer bli sprängd så min bomb sparas i alla fall inte.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
sorry för spam, efter att ha konsulterat reglerna ser jag att jag och väktaren saknar b-bomber, så med det tycker jag alla övriga goda krafter bautabombar Sidd
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Jag drog en bautabomb på sidd 20.21 igår och vill inte flytta den eftersom jag hopas att hag hinner före Sidd. Förmodligen går Bio åt ny, gissar att Vimsan var väktare som väktare sig själv R1. Ulvgenget gav sig på honom (igen) i R2.

Jag undrar vem Sidds kompis är. Antingen Octagonal eller...Empi?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Har en idé!!
Vi är 6st kvar med två ulvar varav en får antas vara Sidd. Alltså 4 mot 2. Det är onödigt om alla bauntabomar Sidd denna runda då dessa kan bli viktiga i slutet av spelet och är ett vapen det är onödigt att alla goda använder. Har inte räknat på detta än men föreslår att iallafall Biobunker och Impetigo avvaktar med sina bautabomber. Alla vet/tror att ni är goda så det är bra om ni har kvar dessa i slutet. Sprängkraften räcker gott och väl till att få ut Sidd ifall vi andra använder upp våra bautabomber.
Förmodligen hade det även gått ann ifall alla goda dvs 4st använde vanliga bomber men det är ju dumt att chansa. Vad tycker ni borde vi planera vilka som ska avvakta med det tunga artileriet? Jag föreslår iallafall att Impetigo och Biobunker sparar sina.
Det här tycker jag är ett bra inlägg som faktiskt grönar Octagonal. Att driva den här typen av tankar känns byboigt. Empiricus borde då vara Sidds ulvpolare.
 
Top