Varulv BUNKERBOMBER R2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Alltså, var är era misstankar? Jag har Sidd och BioBunker som mina huvudmisstänkta, Fjodor är bubblare.

Både Bio och Sidd har skrivit en del, men deras inlägg har varit tämligen renons på konsekvens, substans och skarpa ställningstaganden. Bio röstade på Rasmus i R1 med någon vag motivering om "brist på substans" - ett omdöme som han inte riktigt verkade bottna i. Sidd var på Rasmus och Fjodor i R1: Rasmus för att "pianogate" (vilket nog var det svagaste skälet att rösta Rasmus i R1) och Fjodor för det flummiga förslaget att bränna byns bautabomber. I den här rundan röstar Sidd på Fjodor av samma anledning, och Bio är knappt aktiv ens. Ingen av de här ställningstagandena har särskilt mycket "verkshöjd" som byboresonemang.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag håller med Vimes om att diskussionen i den här rundan är subpar.

Det borde inte diskuteras om vad som hänt i natt - väktaren väktade en bybo, det är uppenbart. Vi har nu slösat halva rundan på att fråga oss om och om på olika sätt om det ändå inte finna nåt annat rimligt scenario. Det finns det inte och det spelar inte heller särskilt stor roll.

I r3 kommer vi garanterat förlora en bybo, dvs samma person som ulvarna försökte bomba i natt, det enda som skulle kunna ändra på detta vore om det kom siar- eller väktarclaim vilket förvisso inte är omöjligt om vi skulle råka försöka rösta ut en powerroll.

Hänger vi inte en ulv i dag är vi således 4 mot 2, loppet är inte kört i en sån situation men vi behöver många spelare som är så gröna som möjligt så vi får allihop fortsätta att försökavara byboiga och konstruktiva för att signaellera vår grönhet till kamraterna.

Jag tycker @fjodorsenuba gör ettdåligt jobb med detta i slutet av r1 när han helt ur det blå säger att han vill bli bombad i r2. Varför skulle en bybo vilja bli bombad?

Octo, biobunkern och Sidd gör också ett halvdant jobb och ger oss ingenting att sätta upp på gröna listan, Basse pratar på vilket är bra men det är som sagt var väldigt mycket malande om rätt märkliga tankar denna rundan och inga gräv (som vi ju fick i r1). Empi hade jag gärna sett mer aktiv, de få inlägg som skrivits har varit bra.




Rödast till grönast:
Biobunkern
Octo
Fjodor
Sidd
Basse
Empi
Vimes

Röst: @BiobunkerVII
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Min skräck är om Impetigo och Vimes är ulvarna😱

Men nej, det skulle vara för mycket. Däremot tycker jag inte alls om den här "såklart väktaren kirrade biffen"-grejen. 1/7 är helt enkelt kassa odds.

Fjodor har jag börjat släppa och tycker nog att Octagonal är rödare. Sidd är en bubblare. Empi är ju klok som en bok men alldeles för tyst för byns bästa. Bunkern kan jag inte riktigt se som röd, men det beror nog på friendly-bias (vi har ju blivit virtuella dryckesbröder).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Å det fjärde: om något ulvgäng skulle välja att inte nattmörda skulle det iofs typ vara Sidd och BioBunker. Bio som ulv är nervös och lite spattig och kan tänkas vara rädd för siaren och Sidd är okonventionell.
Jädrans tjat om mig å BB7.

Varför erkänner du inte @Vimes att jag inte var så ute å cyklade med mina funderingar om Fjodde? Fjodde själv har tom varit inne på min linje och Basse verkar du inte bry dig om alls och anklaga som möjligulvkandidat.

Vad gillar du för musik @BiobunkerVII ?😉
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nu blev dagen som den blev med utfärder osv.

Det borde iaf inte blivit en så stor fråga med varför ingen tagit skada.
Jag tror inte att ulvarna skulle ha bombat RasmusL istället för att försöka få ut en annan bybunkerbo, det är ju vinst genom fullständig eliminering som gäller och då är det nog subpar att spara på krutet. Så rimligtvis bombade de mot någon, och troligen mot samma mål för att maximera chansen att få ut nån helt. Och då kan bara ett lyckat missilförsvar förklara att alla rapporterar full hälsa.

Skulle ulvarna kunna ljuga och säga att de blivit skadade? Självklart, och då hade de blivit mycket suspekta rundan därpå när de inte dött, sannolikheten att överleva två ulvbautabombaräder är rimligtvis minimal (8T6x2 i skada liksom).

Utveckla gärna! Tror vi behöver veva åt alla håll och gräva så kör på. (Även fast jag tyvärr inte hinner idag) Är det något du inte håller med om så nämn gärna vad och inte bara att antydningar om det ena och det andra.
Varför tycker jag Octo är suspekt på sin rödgrönlista?

Jag tycker inte det riktigt finns någon kongruens eller avvägning i kommentarerna kring varför Octo ser de röda som röda - Fjodor är tredje rödast, Octo säger att hen vill se mer av basses anda med anklagelser och teorier, Basse är dock rödare för sina teorier som är "för dåligt underbyggda". Mellan dem ligger RasmusL som bara har motiveringen att han kämpar, har byn emot sig och är fladdrig.
Det är alltså inga ställningstaganden som sticker ut och det känns platt helt enkelt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Här är lite reflektioner på vad jag tycker om BB7 hittills:
BB7 nämner mig nån gång men väldigt lite.
Vi verkar vara lite inne på samma tänk vilket kanske gör att vi inte är på varandra nåt denna gång, kanske vi lite tröttnat på att i onödan misstänka varandra.
BB7 grälar en del på Rasmus och det ligger ju i linje med vad jag undrar om vad Rasmus höll på med.
Han röstar på en frånvarande Empi och när även Fjodde gör det så hugger jag på Fjodde eftersom Fjodde spelat så scumt från första början. Jag hade ju även kunnat ge än släng av sleven till BB7 men missade det då men det gäller även BB7 att det var slött.

Jag tror anledningen till att jag inte skrivit ett ord om BB7 är för att denne har jiddrat på lite då och då som vanligt och jag tyckt typ samma.

För mig kan det vara bu eller bä men mer åt gröna hållet.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nja, det här känns som en märklig fråga. Jag skulle säga:

Vad är troligast: (1) att väktande lyckas elelr (2) att ulvarna glömmer att skicka in nattmord eller (3) ligger lågt för att de är smarta och vill undgå siande.

Då tror jag att vi har (3).

Anledningen till att jag vill etablera ett sådant narrativ är för att det är för enkelt att utgå från att väktaren lyckas!
Men en enkel fråga på det här snacket fram och tillbaka kring varför alla claimat full BP:
Spelar det egentligen någon roll? Visst blir det något att diskutera, men vi har inget sätt att verifiera vilket alternativ som gäller, domedagskulvtisterna sitter på facit och vi kan ju inte rimligtvis agera olika som by beroende på om vi tror att ulvarna klantat sig, yoloskippat att bomba nån annan än RasmusL eller bombat nån annan och blivit väktade. Diskussionen i fråga kan på sin höjd locka en väktare att råka outa sig, den kommer väl inte att göra att vi kommer närmare att bomba bort domedagsfolket?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
BioBunker är iofs nästan mer frånvarande än mig denna runda, och jag skulle gärna se lite mer tankar från den riktningen innan 18 i morgon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Diskussionen i fråga kan på sin höjd locka en väktare att råka outa sig, den kommer väl inte att göra att vi kommer närmare att bomba bort domedagsfolket?
Ja, och för att vara övertydlig: det var inte min mening att någon powerroll skulle outa sig. Jag ville mer få igång en diskussion och pressa ulvarna att resonera kring det här med BP. Det är ganska tydligt vilka aom deltar ich vila som är frånvarande.

Och okej då, jag köper att väkteriet lyckats (även om min inre statistiker vrider sig).

Jag röstar på Octagonal. Det är flera saker som motiverar: deltagandet i R1 som är fladdrigt, dåligt motiverade anklagelser och nu i R2 lågflygande.

Annars ser jag gärna Fjodorsenuba och Biobunker bli utröstade. Tycker att Vimes, Impetigo, Empiricus ger ett grönt intryck. Sidd svarar i alla fall, om än något knapphändigt.

Idag ska jag lyfta tyngder: håll tummarna! Vi ses runt femtiden!

RÖST: @Octagonal
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Varför erkänner du inte @Vimes att jag inte var så ute å cyklade med mina funderingar om Fjodde?
Det du anklagar Fjodor för (att föreslå att byn ska slänga bort alla bautabomber i R1) påpekade jag som ulvigt, innan det var din "fundering".

Nivån på tråden måste upp, hörrni...

(Det jag anklagar DIG för, Sidd, är att du inte har några funderingar.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag röstar på Octagonal
Octa är inte sämsta alternativet att rösta på. Men om du lägger hans spel sida vid sida med BioBunkers, är han verkligen mest ulvig?

För jag tycker att det här:

fladdrigt, dåligt motiverade anklagelser och nu i R2 lågflygande
beskriver BB7 betydligt bättre än det beskriver Octa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Okej. Just nu är Octa hetaste kandidaten:
IMG_20230326_091557.jpg
(https://werewolf.florin.nu/80910)

Jag tycker det är ett bra mycket sämre val än övriga alternativ.

Jag håller med om att det inte riktigt fanns någon konsekvens i hur Octa placerade folk i grönrödlistan, men alla omdömen om spelarna var rimliga (d.v.s. påminde om mina, som jag ju vet är byboomdömen).

Octa får gärna bli mer aktiv nu under söndagen dock!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Asså Octa har ju knappt varit med i spel förutom med den där R1svaga grön-röd-listan.
Har för mig att denne lite som Empi aviserade frånvaro så jag vill förstås ha mer från dennes sida idag liksom från Fjodde och BB7.
Om det forsätter att inte hjälpa till från Octas sida så bombar vi bort denne!

Just nu behöver vi syna fjodde tycker jag men visst jag kan sätta också hänga på och trycka mer på tex BB7:
Jag hoppas BB7 kommer ge mer på tal mot oss fram till deadline vilket då förhoppningsvis ger mer:

Röst: @BiobunkerVII

Hallå BB7 var är du?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det här gäller @Basenanji och @Empiricus också: vad är svagheterna i Octas rödgrönlista (utöver att det inte är helt glasklart, utifrån de omdömen Octa ger, vad som motiverar den exakta ordningen i listan)?
Det är väl det jag tidigare nämnt som är min största käpphäst. Att det inte finns något som alls motiverar ordningen i listan utöver de grönaste, Alla under Vimes/mig kan man ju mer eller mindre byta ordning på och det skulle inte sticka ut mer eller mindre kring omdömena. Som landet ligger nu så är jag utan större ångest helt med på att byta till BioBunkern dock, nu när jag går igenom Bunkerns inlägg så finns det ju inte mycket ställningstaganden eller åsikter alls där. Och BB7 hade ju aviserat återkomst med nya krafter i dag, så upp till bevis.

Röst: @BiobunkerVII
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Alright, jag har en lucka att vara aktiv nu och kommer vara borta senare under dagen. Hinner nog förbi tråden någon gång innan 18, men inte mycket mer än så. Så, jag tänkte sammanfatta, gräva och sammanställa lite.

Börjar med samlade omdömen och tankar i översikt:

Impetigo - bör vara grön. Kedjebombningsförslaget i början av R1 är nästan omöjligt att tänka sig som ulvspel. Impetigo har i övrigt skrivit kloka inlägg med bra bedömningar ("bra bedömningar" betyder "typ samma som Vimes" för övrigt, det är grönande för att jag vet att jag är grön. Varulvsspel handlar mycket om att känna igen sig själv i andra.) Om något ska anföras på Impetigos minuskonto är det nog att han - utöver den inledande kedjeplanen - inte direkt bidragit med så mycket självständigt och kreativt analyserande.

Basenanji - grönish. Jag och Basse analyserar och värderar saker som händer i spel olika. Det är ok, min erfarenhet säger mig att det brukar kunna vara så även när vi båda är bybor. På ett sätt kan jag uppskatta det - min svaghet som bybo är att jag kan bli för konsekvent och fokuserad, det kan behövas en grön Basse som presenterar alternativa läsningar av händelseutveckling för att jag inte ska fastna i mina hjulspår. I det här spelet har Basse försökt vara kreativ och konstruktiv är min uppfattning, även om jag alltså inte håller med om de analyser han gör. Något på Basses minuskonto är dock att han inte riktigt pressats alls i spelet. Jag tror mig ha en ganska bra känsla för hur en pressad ulv-Basse agerar i tråden, här har jag inte sett något sådant, men det kan ju bero på att han inte pressats alls - oavsett färg.

BiobunkerVII - röd. Jag kommer skriva ett separat inlägg om Bio efter att jag gått igenom hans inlägg igen. Men i korthet: snömos, substanslöshet och nu faktisk inaktivitet.

fjodorsenuba - rödish. Jag kommer eventuellt gå igenom Fjodors inlägg i ett separat inlägg också, men i korthet: svaga ställningstaganden, bautabombsgate och låg aktivitet. Jag vill dock notera att jag tror att Fjodor ändå haft mer substans än Bio, även om det blivit lite tokigt till och från.

Sidd - röd. Jag tycker inte Sidd alls är sitt vanliga jag. Sidd brukar, i likhet med Basse, vara en okonventionell lirare som gärna levererar teorier och analyser åt det lite vildare hållet. Jag brukar tycka att Sidd är ute och flyger, men vanligtvis brukar man inte kunna anklaga honom för att inte vara kreativ och konstruktiv. I det här spelet har Sidd i princip inte levererat en enda egen tanke, är min upplevelse. Jag behöver kolla vidare på Sidd och kommer ägna honom ett separat inlägg. Är Bio ulv är det förstås grönande att Sidd tar ställning mot honom till Octas fördel. Men heads up! Med tanke på BioBunkers inaktivitet i R2 kan det faktiskt vara rimligt att tänka sig att ulvkombon Bio/Sidd väljer att offra Bio.

Octagonal - gul. Octagonal är lite... patchy. Han dyker upp ibland och skriver i vissa deldiskussioner i tråden, och när han gör det tycker jag det ser rätt grönt ut. Men han är alldeles för osynlig i relation till tråden som helhet. Octas grönrödlista tycker jag - trots att jag håller med om att det inte finns någon riktig konsekvens i ordningen - är bra. Octa gör i princip samma övergripande omdömen om andra spelare som jag gör - jag känner igen mina egna tankar i Octas. Har jag tid ska jag försöka kolla närmare på Octa också.

Empiricus - grönish. Jag önskar mer aktivitet från Empi, för nästan alla inlägg han skriver är självständiga och genomtänkta. Grön utifrån kvalitén på inläggen, men kanske inte utifrån kvantiteten.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
En annan grej att kolla på är röstmönstren för förra rundan, såhär såg det ut:
1679826284594.png
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Nu är jag äntligen hemma igen! Har själv bidragit till att det inte varit jättemycket aktivitet men är lite besviken på den gemensamma bybo insatsen just nu. Händer lite för lite och känns väldigt oambitiöst på många håll. Vimes kör på men annars går folk mest för enkel frukt att plocka. Har ju sagt att jag inte skulle komma igång förens nu så att folk rödar mig pga inaktivitet tycker jag är att plocka lite enkel frukt.

Med det sagt är det bra att det finns synpunkter på min lista från R1. Märker att vissa tycker den inte är helt fulländad vilket ju förstås stämmer.
Samtidigt finns det listor med bra mycket mindre info på som glider under radarn vilket jag gör mig misstänksam på varför jag bör hamna i skottlinjen. Mer om detta kommer.
 
Top