Varulv BUNKERBOMBER BOSS BATTLE

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
1680203571964.png
Skymningen närmar sig, och i det döende ljuset tecknar bomberna sina bågar i skyn, i en synkroniserad och dödlig balett. Öronbedövande explosioner ljuder återigen över världen, och sedan en tystnad. Impetigo slår på radion med darrande hand och plockar upp mikrofonen.

"Är det någon där? Är det någon som överlevt? Nu måste det väl vara slut, hörni? Nu måste det väl vara över?"

Sedan ett litet ljud. Ett litet blipp. Med en klump i halsen tittar han ned på sina instrument. En bomb har avlossats och är på väg i hans riktning. Den är framme om en timme. Rapporterna från övriga bunkrar som kommer in visar att Basenanjis och Empiricus bunkrar har reducerats till hål i marken, men utan spår av domedagsbomber i deras förråd.

Då finns det bara en källa som detta kan komma från …

"Octagonal? Octa, kom igen, det är inte roligt. Det kan inte ha varit du. Säg att det inte är du."

Till svar kommer endast en enkel melodi. Den flyter med radiovågorna och strömmar ut ur Impetigos högtalare.


Impetigo stirrar på blippen på sina instrument. Ja, han kan sätta upp missilförsvaret, men det fördröjer bara det oundvikliga. Det här kommer inte att sluta förrän någon är ensam kvar. Eller ingen. Han stirrar på den numera välnötta röda knappen och matar tårögt in koordinaterna till den oktagonala bunkern.

Nu jävlar tar detta slut, på det ena eller det andra sättet.

------

Den här rundan blir lite speciell. Det är nu bara två spelare kvar, och det finns inget de rimligen kan göra annat än att bomba varandra så hårt de kan. Därför släpper jag nu in alla i spelet. Vem som vill får skriva i den här tråden. Eftersom jag ska spela rollspel imorgon så kommer denna runda att ta slut klockan 18 imorgon fredag. Jag kommer då att förhoppningsvis skaffat mig en inbjudan till wrnu:s Discord-server och så gör jag det sista tärningsrullandet där, live, så att alla som vill kan se resultatet. Deltagarna behöver inte skicka in några order, utan vi slår på autofire och så kommer bomberna att vina tills bara en, eller ingen, är kvar.

Kvar i spel är:
@Impetigo
@Octagonal
 
Last edited:

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Basse lyckades dock med ett fucking episkt resultat i bombningen i R4. Han hade alltså två bautabomber och en vanlig bomb mot sig och tog 5 i skada. Ni kan ju själva lista ut vad jag slog för att få detta resultat. Och själv gjorde han, med sin enda bomb mot Empi, OCKSÅ 5 i skada. Tärningsgudarna tycker om Basse, helt enkelt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
1680205757790.gif
@RasmusL Jag bara älskar ditt spel👍
Piano-gate är faktiskt verkligen konstigt.
Finns ju ingen logik i att dreva på en som snackar musik.
Ändå så verkar det lyckas av oss ulvar denna gång.
OBS! Jag är inte ironisk.
Hur tänkte byn här?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jag sa ju att... Nä, vänta. Jag sa ju att ... nu ska vi se ... Bio, nä, jag menar Rasmus... Fjodor? Nä, Sidd! Jag sa ju att Sidd var ond. Typ i varje fall. Sådeså.

Nä, hörrni, alla kära bybor, i det här spelet har vi om något bidragit med empiri till tesen att analyser och läsningar av spel är helt värdelösa som grund för ulvjakt. Trots kaptenig Vimes och frenetiskt kämpande Basse och allt annat pejlades ulvarna slutligen in av Bios siande och Impetigos snygga användande av spelupplägget.

Men! Det är otroligt häftigt att spelets två stjärnor (utan konkurrens) är kvar i slutet för en gastkramande uppgörelse! Byns briljante Impetigo och ulvgängets slicka ninja Octagonal! Ett verkligt värdigt slut.

Och, slutuppgörelsen live? Kan det bli bättre?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
👏 @Impetigo oerhört skicklig.

Detta spel direkt på uppstuds med att lyfta cirkelbombande som skulle avslöjat ulvar och därefter försiktigt ligga lågt som Väktare (vi trodde nog mest det var en ”grönad” bybo som mest chillade genom första rundorna) och nu med bra tajming av Outande som inte gick att sänka.

Spelets bybo denna gång av ständigt giftige Impetigo.

Att vi inte ”hittat” Väktaren visar sig bli det största problemet denna gång.

Hatten av till Impetigo.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Vore kul att höra era funderingar om Impetigos första Cirkelbombar-förslag.

Jag lyfte ju (dumt nog då det drog på mig misstankar) i en post att det kanske inte skulle vara så bra vattentätt.

Nu när ni vet att jag Sidd och Octagonal låg i kö på varandra i spelarlistan så skulle väl Octa typ kunnat ”gröna” mig och vi skulle förstås ”Nattmördat” Rasmus vilket väl lett till en rörig diskussion om att just Rasmus kanske dött för att kasta skugga på Octa.

Detta kanske ändå skulle kastat tillräckligt med ljus på oss 2 vilket gjort det kört rätt snabbt.

Var väl bra att @Genesis klev in å ändrade ändå även fast Varulvarnas start blev uppförsbacke med en typ grönad bybo.

Fanns det nåt sätt för ulvarna att ta sig ur problemet?
 
Top