Nekromanti BSK Rapport önskas

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Tyvärr kunde jag inte deltaga på BSK och skulle väldigt gärna få en rapport om hur det var.. All information uppskattas
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
You asked for it...

Tja, var skall man börja...

Kändes som det var lite mindre antal besökare än vanligt. Hörde någon siffra på ca 400 besökande. Är som vanligt underutsövd då jag sovat ca 7.5 till 8 timmar totalt under konventet. Bara att inse, man är inte så ung som man en gång var (och jag är antik nog att vara nästan dubbelt så gammal som vissa konventsbesökande pojkvaskrar vilka nämns nedan... =^_^= )

Jag har inte den blekaste aning om antal rollspelare och kvaliten på scenariona. Vissa av de klassiska brädspelen (diplomacy och advanced civilization hade knappt några spelare alls.) Tror jag såg 1 parti Settlers spelas nere i cafeterian.

I cafeterian var det som vanligt fullt ös med olika typer av brädspelande och turneringar i Twister. Var inte så många som besökte mig för att spela Go, så jag kunde tillbringa mycket tid med att snacka med folk och spela richochet robots och annat under mina pass.

Hos Gigantoskop var det fullt ös hela tiden med folk som spelade Spank the Monkey och framför allt Kablamo. Det sistnämnda var nog det som jag såg flest pers spela, och det var ett bra spel.

Var en hel del folk uppe hos Fogge, Gardener och Yassilus som körde Looney Labs spel. Likadant var det en hel del folk hos S.A.R.Z. och de andra demofolken.

Testade ett gäng för mig nya spel:
Chrononauts (både nutidsvarianten och den amerikanska varianten), Aquarius, ett skumt kortspel där man skulle skjuta på varandras rymdskepp (var alldeles för obalancerat för att funka), Kablammo samt ett nytt brädspel av skaparen till Settlers. Man skulle i det sistnämnda utforska markerna runt en by för att skaffa råvaror som man kunde omvandla till saker som vissa andra bybor behövde. Kommer inte ihåg namnet men det var riktigt bra.

/Ulfgeir
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tja, det är väl mer eller mindre tradition nu...

..så här kommer en "fete"rapport från Foggis. 56k-varning och uppfockade marginaler, men det får ni ta. Jag orkar inte mecka storlek på mina bilder.

Sjukanmälde mig på jobbet och avbokade körlektionen och åkte upp en dag tidigare. Myste lite med Yassilus tills David kom. Sen snackade vi skrot och spelade lite spel, sen sov vi i vårt fina rum med Krille. David gick hem och var feg i en riktig säng. Fredag och konventet öppnar på riktigt. Olle (Gardener) kommer och vi har nu ett fulladdat Looney Labs rum, som ifall Ulfgeirs siffra 400 besökare stämmer hade förvånansvärt god folkgenomströmning.

Vi spelade spel och demade spel och jag spelade en del Warmachine och sista natten sov jag för lite men är pigg ändå.

Forumiter träffade:
Yassilus
Yyrkoon
Gardener
Krille
Walium
Ulfgeir
Marco Behrmann
The Gorger
Snurgla och Nicole
Chrull och Vitulv

... och antagligen nån till som blir jättesur för att jag glömde denne.

Saker köpta:
En jääkla massa jättemackor
Tre Chronopiamoduler
Draug
Fyra blistrar "Pirates of the Spanish main" som är ett litet sjöslagsspel med skepp som är tryckta på plastkort. Man punchar ut dem och mekar ihop dem och idén var helschysst även om jag inte testade att spela ett helt parti med rätt regler.

Saker missade att köpa:
Svavelvinter
"10 million ways to die - the ultimate combat source book"
Ett måttband med tum-markering
Fler Pirates of the Spanish main-boosters

Flickor lustade efter:
Tre av tre stycken i en psedogothposse som antagligen var alldeles för unga
Två av tre Piasavaflickor som antagligen var lite för unga
En av en riktig flickvän. Ja, jag saknade faktiskt henne ovanligt mycket och tänkte på henne varje gång min hjärna försökte projicera snuskiga bilder med de andra fem för mitt inre öga.

Fast egentligen tycker jag bara att de är väldigt, väldigt söta. Inget sexuellt. Lovar.

Här är de tre bilder jag faktiskt lyckades ta på konventet.

Yasslius, Gardener, Walium, Ulfgeir samt Icke namngiven konventsbesökare spelar hippiespel:
http://ourworld.cs.com/foggemock/IM000282.JPG

Yassilus, icke namngivna konventare samt gothbrudarna jag pratade om. Hon i rosa i dörren tillhör liksom den som sitter längst ner i trappen och den som sitter längst upp. Relativt kass bild eftersom det inte var dem jag siktade på.
http://ourworld.cs.com/foggemock/IM000283.JPG

The Gorgers arm, överkropp och ben, Yassilus med blomma i hatten, Yyrkoon som ser gediget glad ut, Gardener som spelar Chez Grunt och kollar på Yassilus med blomma i hatten men ändå lyckas hålla god min samt Seinet som vänder sig bort. Skitbra bild. Inte.
http://ourworld.cs.com/foggemock/IM000284.JPG
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Antal besökare

Siffran 400 var alltså besökande, ej inräknat arrangörer. Med dem typ 500 eller så.

Och för dem som inte förstod det så är jag mannen i gult på Fogges första bild. Man ser inte mycket av mig.

/Ulfgeir
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: You asked for it...

Var en hel del folk uppe hos Fogge, Gardener och Yassilus som körde Looney Labs spel.
*harkel* Jag må vara smal, men heeeelt osynlig är jag väl inte? :gremsmile:
Jag var också en av de där som mest satt och spelade/slöade/slappade/tjötade vid LL/Spelwebben/wrnu-hangarounden. Och som fick inträde och så för det naturligtvis. :gremsmile:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: You asked for it...

Sorry. Kom inte ihåg ditt namn..:( Mea Culpa.
Du vet, det där, vad heter det nu, (minnet) blir sämre när man blir äldre...

Hmm, vilka mer foumiter träffade jag?
Var det Seinet som var där på lördagen? och Walium som var där inne med? Menar jag känner liksom inte igen alla vid namn.

Och så Krille, Nicole och Snurgla. Men dessa känner jag sedan tidigare.

/Ulfgeir
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: You asked for it...

Jepp, jag var där... ni får för fan vara så jävla snälla och trevliga hela tiden, jag skulle ju bara lämna några saker till Gardener men ni var så förbannat schyssta att jag stannade 20 timmar mer än vad jag planerat. Hade egentligen tänkt ta 19.15-tåget tillbaks till Göteborg men det slutade med att jag tog tåget som gick 16.19 dagen efter :gremtongue:

Kommer snart rapport från min sida med länkar till bilder också.

/Seinet Wintermute - Sov som en stock natten till idag
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Posta inga feta bilder i inläggen!

Sluta upp med det där Fogge, lägg ut bilderna på server och länka till dem istället, alternativt kan du väl skicka dem till Olle så han lägger in dem på servern så du kan använda de sökvägarna istället.

/Seinet Wintermute - Kommer snart med eget inlägg och slänger in länkar till egna feta bilder
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Re: Posta inga feta bilder i inläggen!

"Sluta upp med det där Fogge, lägg ut bilderna på server och länka till dem istället, alternativt kan du väl skicka dem till Olle så han lägger in dem på servern så du kan använda de sökvägarna istället."
Dessutom så fuckar Fogge upp tråden för alla som använder platt visning..
Jag får skrolla i sidled för att läsa den här tråden.. :gremmad:
(och dessutom ladda alla bilderna varje gång jag besöker tråden.. Inte för att det gör mig något, då jag har bredband men tänk på alla stackars modemare där ute)

*saknar Firefox(funktionen som kan ta bort hela objekt på en html-sida)*

/Han som åtminstone hade föredömet att göra en html-sida när det var bilder på senaste Linköpingsträffen
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Posta inga feta bilder i inläggen!

Dom ligger på en annan server. Högerklicka och kolla bildernas egenskaper.

Angående storleken kan nån moddis få gå in och ändra bildtaggarna för ändringstiden har gått ut.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Bilderna länkade till

Eftersom bilderna var alldeles för stora, dels viktmässigt och dels ytmässigt så ändrade jag så att de är länkar nu, istället.

Jag tycker att BSK var mysigt även i år, och nu när man faktiskt fick en plats att sova på var det betydligt enklare att uthärda. Visst, 56 vakna timmar utan sömn är väl alldeles konventslagom i och för sig, men sömn är i vilket fall att föredra.

I övrigt, massa trevligt folk, massa spel spelade, knappt några spel köpta och en hel hög saker inkasserade. Jag gjorde av med 200 spänn exklusive resa, det tycker jag är helt okej faktiskt.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Bilderna länkade till

Årets BSK var definitivt bättre än förra året för mig. Kanske beror på att jag missade det förra året.... =P

Höll på att missa det i år också pga den höga reskostnaden, men mitt nya studentkort kom i sista minuten, så det blev inte så farligt dyrt.

Konventet kändes väldigt litet, det nästan ekade i lokalerna, men allt vanligt folk var på plats, så man träffade de flesta man är van vid att snacka skit med på konvent. Vi hade hyfsad genomströmning för vårt demande och mina prylar, som Krille var snäll nog att sälja åt mig, gick nästan helt åt. Så jag är rätt nöjd på den punkten också, det var flera som blev tillräckligt intresserade av Icehouse för att köpa det alltså, vilket bådar gott för framtiden.

Något rollspelande blev det inte, jag har inte ens en aning om vad som spelades, och tackade till och med nej till att spela även om jag inte direkt var tvungen att jobba mtp att vi var fler än vad som behövdes på vårt arrangemang.

Blev även en del viktigt snack om framtiden för www.rollspel.nu avklarat, även om det inte var så mycket som jag hade hoppats då Johnny inte hade möjlighet att närvara.

Många trevliga partier spel blev det, och jag tror jag spelade alla spel från Looney Labs förutom Q-turn och Nanofictionary. Måste komma ihåg att pusha för dem mer. Lyckades även åstadkomma en gemensam vinst när jag spelade Proton, vilket kändes väldigt passande för ett spel från ett hippie-företag. =]

Som vanligt var det även trevligt att träffa besökare av www.rollspel.nu (och Spelwebben), men jag hade gärna sett fler. Vad sägs om att ha nån happening på GothCon?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Bilderna länkade till

Jag tycker helt klart att RipperDoc skall anordna pre-GothCon-fest nästa år igen, eller varför inte slänga ihop några slantar och hyra någon studentpub i Chalmersområdet (det ligger på gångväg från konventsområdet) och ha något där?

/Seinet Wintermute - Fan vad man pratar om att lägga ut pengar nu när man har dem :gremtongue:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Bilderna länkade till

Fast då får man se till att inte servera minderåriga alkohol (de får däremot vistas i samma lokal), alternativt så serverar man ingen alkohol.

/Seinet Wintermute - Skall titta på Kontroll strax
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Bilderna länkade till

Enklast är väl om folk tar med sig egen dryck, så kan alla vara med. Dvs, att det inte serveras någonting alls, utan att vi bara tillhandahåller lokal.
 

Demnogonis_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
35
Location
Malmö
Re: Bilderna länkade till

Ett annat alternativ är ju att man leggar i entren för att få ett armband som sedan funkar för att köpa alkohol i baren. Brukar funka väldigt bra på musikställen där de då också lätt kan se att inga minderåriga går runt med öl i handen.

Men som sagt så kanske det är lättare om alla får ta med eget.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Bilderna länkade till

Ja, det eller stämpel är ju en vanlig variant. Fast det är mindre jobb om man inte säljer något. Men finns det redan på plats på puben och man bara betalar för vad som nyttjas så är det ju inte så farligt. Så länge jag slipper göra något är vadom okej för mig. =]
 
Top