Nekromanti BSK Rapport önskas

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Fogge och flickorna

"Två av tre Piasavaflickor som antagligen var lite för unga"

Fogge din sorgliga människospillra. :gremsmile:
Jag åkte upp med dem ifrån Linköping och kan meddela att åtminstone en av dem redan har pojkvän. Om du känner för att dra till Linköping med kikare och trenchcoat någon gång i framtiden så kan jag antagligen även ta reda på var de bor. Dock kan jag meddela att de varken är särskilt mogna eller duktiga på att städa.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Tja, det är väl mer eller mindre tradition nu...

Fasen, låter ju som ni har haft ett trevligt konvent iaf !!
Blirj inte mindre sugen att gå på konvent nu när jag läst rapporterna ju !!
Jaja, hoppas att jag får träffa några av er på CalCon !!
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Rekordkonvent

Inklusive resa kostade det ca ... 300. Vilket är rekord för min del! Det brukar alltid landa på mkt mer, mkt pga spel man köper, Detta konvent köpte jag dessutom inte ett enda spel, också detta rekord. :gremgrin: Dessutom brukar det alltid vara så att man kör 15-20nya brädspel, men på detta bsk, skulle jag tippa på 5-10 nya spel. Man börjar hitta sina favoriter, som man spelar med dem man känner.
Ett annat rekord är att jag kände rekordmånga; forumiter, folk jag sl:at, diverse konventsfolk osv. Detta i djup kontrast till GothCon 2003, som jag reste till utan att känna en jeppe. Sedan dess har det sammanlagt blivit 6 konvent och ett otal vänner som man bara träffar några dagar per år. :gremsmile:

Efter att ha hamnat i ett prekärt läge under LinCon drack jag bara en kopp te under bsk, och höll mig till vatten och choklad. Det som hände då var att jag inte visste att te var vätskedrivande dvs, dricker du 1dl te, så kissar du ut en större mängd vätska, för att uppehålla vätskebalansen måste man alltså dricka mer och mer. Då jag levde på enbart te under LinCon, så kan ju var och en förstå att frekventa pauser under spelandet var tvungna att tas :gremcrazy:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Ett gäng bilder från walium

walium har varit bussig och delat med sig av sina bilder från BSK, så här kommer de. Ett varningens ord först bara: Bilderna är stora både till yta och till vikt i byte, så har ni en smal lina så kan det bli problem att visa dem.

www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0213.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0214.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0215.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0216.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0217.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0218.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0219.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0220.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0221.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0222.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0223.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0224.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0225.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0226.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0227.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0228.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0229.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0230.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0231.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0232.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0233.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0234.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0235.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0236.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0237.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0238.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0239.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0240.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0241.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0242.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0243.jpg
www.ackerfors.se/images/BSK/Dscn0244.jpg

Och så en liten bild på mig tagen av Seinet:
www.ackerfors.se/images/BSK/hippie1.jpg
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Ett gäng bilder från walium

Fasen, trevliga bilder där åxå !!
Man får väll plocka med sig sin digitalkamera på CalCon & vara lite paparazzi där.. :gremgrin:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Niceness.

En jäkla massa bilder som var på i stort sett samma saker, bara... och jag gör mig som vanligt inte bra på bild för fem öre... nummer nitton var väl ganska okej men långt från bra. :p

Nu inväntar vi bara Seinets bilder, där jag ryktas gosa med mitt Draug. :gremblush:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,579
Location
Helsingborg
Som av en händelse...

...så programmerade jag en bildbytargrej för två dagar sedan som "tickar uppåt" för varje bild..

När bilden laddats, tryck bara mellanslag (eller enter) så kommer nästa bild..

www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/pic_cng_BSK1.htm

/Han som dock lade dit en extragrej i form av bildstorleksändring, då det verkligen behövdes

<font size="1">[edit] Bild 28 ser först ut som någon skitit i en hink</FONT>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så smidigt !!

Hehe
Perfekt, det passar en latoxe som mig aldeles perfekt ju !! Ju mindre arbete för att få se lite bilder, desto bättre... :gremgrin: :gremtongue:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Konventsrapport från Lördag 16-tiden och framåt

Då skall vi se, efter att ha varit ute på fredagen och surat lite över att en bekant inte ville komma och hälsa på över helgen och det faktum att en provtshirt från Printera (tryckeri) anlent för utvärdering så bestämde jag mig för att på lördagen åka till Borås och lämna t-shirt och www.rollspel.nus officiella forumträffsgästbok (den som vi skrev våra namn i på 5-årskalaset) till Olle.

Väl på konventet så började man leta reda på var Looney Labs demo-rum fanns, det var inte det lättaste att hitta kan jag säga, men efter lite letande kom jag dit och fann två spelbord omringade av folk som spelade Chrononauts vid det ena bordet och Volcano vid det andra. Efter lite slappande där så kom en arrangör förbi och frågade Olle ifall de ville flytta ut i trapphuset vilket han nappade på direkt, exponeringen i det sidorummet var inte den bästa.

Eftersom jag skulle jobba på natten mellan lördag och söndag så planerade jag ta tåget hem på kvällen, detta sket sig totalt då man hade hur kul som helst. Synd bara jag inte fick tag på Johan (Jinx) efter att han gått och spelat Murant (tror jag det var va), för jag hade tidigare tackat nej till sjuts hem vid 3-tiden på natten för det skulle bli alldeles för sent. Men nu var det så att jag stannade kvar efter det att tåget vid 19.15 gick så jag var i behov av denna tjänst för att kunna ta mig hem och jobba. Det slutade med att jag ringde Nattjouren på jobbet och sade som det var: "Jag sitter fast i Borås utan möjlighet att ta mig hem och jobba".

Natten gick åt till att sitta och spela spel, snacka skit och ha roligt. Och just det ja, tankarna på att skapa spel började komma fram också, men vi hittade ingen information om de olika cellerna och delarna i den mänskliga hjärnan (fråga Fogge om mer info angående spelet med arbetsnamn "Hjärnceller d20"). Yyrkoon hade smugit iväg en stund innan och letat reda på sovplats för sig då han inte ville gå genom halva Borås till stället där han spenderade natten innan (eller hur var det) och när klockan närmade sig 5-tiden så tipsade han mig om ett rumt med soffor, vem fan nappar inte på att sova i en soffa när man är trött som fan?

Rummet visade sig vara värre än mitt eget sovrum men det gick bra att sova där ändå, i alla fall ända tills dörren till rummet började knaka och jag vaknade lite halvt och tänkte: "Fan, nu blir vi tillsagda att vi inte får sova här" men det visade sig vara en snubbe med glasögon och rött skägg som också var på jakt efter sovplats. Jag vaknade i alla fall utvilad (?!) vid 10-tiden på morgonen och började ge mig på jakt efter en toalett, vad är det för jävla skola utan toaletter?

Efter toalettbesök traskade man iväg till Looney Labs-rummet igen (som efter att det blivit utflyttat i trapphuset nu blivit ett rent sovrum och ställe där man lägger jacka och väska under tiden man går runt på konventet) lagom för att se Yassilus vakna. När väl Martin vaknat så kunde man i alla fall sitta och snacka skit med honom medans man åt sin frukost bestående av hallonsoda och grillchips, nyttig frukost det där.

Söndagen bestod väl mest av att snacka mer skit i väntan på att tåg och liknande skulle komma och gå. Jag och Yyrkoon fick i alla fall köpt tärningsset av metall, tyvärr han David före och köpte sista setet av borstat stål medans jag fick nöja mig med ett set krom och ett set koppar. Det var allt jag köpte på konventet, 360 kr gick det på tillsammans, sedan blev det väl kanske runt 120 kr i mat och dricka.

Olle och Yass gav sig iväg för att hinna med tåget så då fick man vara kvar med Fogge, Yyrkoon och någon mer så vi frågade Krille ifall vi fick låna något spel han hade och så började vi spela Cheap Ass-spelet The Imaginary Polar Expedition som jag tror Yyrkoon kan ge en bra beskrivning på vad det går ut på.

När folk till slut lämnat oss så var det även min tur att bege mig hemmåt, jag traskade iväg till Resecentrum och såg att tåget skulle gå om 10 minuter, vilken tajming! En varmkorv med senap och ketchup och efter det kom tåget man hoppade på och konduktören märkte inte att jag var ny resande så jag tjänade 55 kr på den hemresan.
Slut på texten, här kommer det ni längtat efter: bilderna

Bilderna är 1,3 Mb stora i måtten 2816x2112 (eller vice versa) samt i 72dpi
PB060830.jpg
Det första jag såg när jag traskade in i Looney Labs demo-rum (som var svårt att hitta för mig)
Ett gäng personer som spelade Chrononauts och lite längre bort ett annat gäng som spelade Volcano

PB060831.jpg
Volcanospelande konventsbesökare, Yass längst till höger och var det Walium som sitter som andra person från vänster?

PB060832.jpg
Här har vi då från vänster sett, Olle, Johan (Jinx) (och Johans lillasyster bakom Olle), Yass och Fogge

PB060833.jpg
Yassilus med blomma i hästsvansen, är han inte söt?

PB060835.jpg
Fogge med blomma i kragen

PB060836.jpg
Yassilus igen, dock inte lika arrangerad bild som den förra

PB060837.jpg
Olle och Fogge som är med och spelar Fluxx, märk hur fint regelkorten är utspelade, KAOS!!!

PB060838.jpg
Chrull sitter och lirar Aquarius, jävla hippiechrull!

PB060840.jpg
Såhär ser det ut när man spelar Aquarius, fråga inte MIG hur man spelar bara

PB060844.jpg
Är man riktigt trött kan man sova var som helst, det här var "det hemliga rummet" som Yyrkoon tipsade mig om. Man fick ju i alla fall sova ifred tills dess att dörren knarrade upp och ljuset tändes och vi båda två trodde "fan, nu blir vi utslängda" men det visade sig att det var ännu en trött konventsbesökare som bara ville sova.

PB060848.jpg
I "sovrummet" lyckades jag med ett "finna dolda ting" och hittade det här, en liten trälåda med kokplatta och massa paket nudlar, läskigt.

PB060849.jpg
"Sovrummet" var tydligen någon form av föreningslokal som brukade åka på festivaler och liknande, här är deras "att göra"-lista. Är det fler än jag som är nyfikna på vad "Kröka o Älska" är för något?

PB060854.jpg
Fogga står och gosar med sitt nyinköpta Draug, tycker dock han kunde visa lite mer kärlek till boken, han tittar ju inte ens på den.

PB060855.jpg
Hippie-Yass i full mundering, Stoner Fluxx såldes tydligen för 30,- kr av någon galen försäljare. Synd man inte fick veta det tidigare.

PB060857.jpg
Även Krille fastnar på bild, se detta som ett bevis på att "Krille" INTE är en påhittad figur av redaktionen för att bringa kunskap till alla er användare.

PB060858.jpg
The Imaginary Polar Expedition, man skall gå runt i London och köpa antikviteter och fotografier för att sedan lura Londons gentlemannaklubb att man varit med på en expedition. Tack Krille för lånet, men var fan köper man det?

här finns samtliga bilder jag tog på konventet som blev bra

/Seinet Wintermute - Över en vecka sen med konventsrapporten
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Captain Park's Imaginary Polar Expedition

"Tack Krille för lånet, men var fan köper man det?"

Antingen beställer man det från Cheap Ass Games hemsida eller så letar man upp någon av deras demoapor, som faktiskt dyker upp på svenska konvent då och då. Har man tur så kan man dessutom hitta det i mer välsorterade spelbutiker.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Konventsrapport från Lördag 16-tiden och framå

Natten gick åt till att sitta och spela spel, snacka skit och ha roligt. Och just det ja, tankarna på att skapa spel började komma fram också, men vi hittade ingen information om de olika cellerna och delarna i den mänskliga hjärnan (fråga Fogge om mer info angående spelet med arbetsnamn "Hjärnceller d20"). Yyrkoon hade smugit iväg en stund innan och letat reda på sovplats för sig då han inte ville gå genom halva Borås till stället där han spenderade natten innan (eller hur var det) och när klockan närmade sig 5-tiden så tipsade han mig om ett rumt med soffor, vem fan nappar inte på att sova i en soffa när man är trött som fan?
Många tokiga idéer dök upp den natten ja. När jag skulle wappa runt efter lite information så visade det sig att googles logo bröts schysst på min mobiltelefon. Den delade upp bilden i tre lika breda delar som tillsammans utgjorde 'google'. Udda. :gremsmile:

Rummet visade sig vara värre än mitt eget sovrum men det gick bra att sova där ändå, i alla fall ända tills dörren till rummet började knaka och jag vaknade lite halvt och tänkte: "Fan, nu blir vi tillsagda att vi inte får sova här" men det visade sig vara en snubbe med glasögon och rött skägg som också var på jakt efter sovplats. Jag vaknade i alla fall utvilad (?!) vid 10-tiden på morgonen och började ge mig på jakt efter en toalett, vad är det för jävla skola utan toaletter?
Det rummet var det bästa rummet på skolan, ty det hade soffor man kunde sova i! Sedan att det såg ut som en övergiven uteliggarkvart är något man fick acceptera, jag var dock orolig jag skulle få någon sorts bakterie, löss eller annat efter att ha sovit i den skabbiga soffan.

Jag och Yyrkoon fick i alla fall köpt tärningsset av metall, tyvärr han David före och köpte sista setet av borstat stål medans jag fick nöja mig med ett set krom och ett set koppar.
Känn dig ägd! :gremtongue:
Jag tog ju faktiskt den sista tärningspåsen ifall jag skulle köpa tärningarna eller inte, vilket jag inte bestämde mig förrän några minuter senare. De är klart värda de 180 SEK som de kostade. Jag vill dock ha ett par som är i normalstorlek men av samma material som de här små. Då kan vi prata om tunga tärningar :gremsmile:.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Metalltärningar

Justja, mitt metalltärningsset som jag nämnde (för nån) är i normalstorlek, fast T20 och T4 är något mindre. Tiotals-T10:an är något mindre än entals-T10:an också ser jag, lite udda. De ser kromade ut, vet inte vad det egentligen är, men de väger rätt bra iaf. Inte lika snygga som dina av borstad metall dock. De är inte särskilt precist tillverkade heller, så utfallsprobabiliteten är nog lite skruvad. Det är väl mest att siffrorna sitter lite ojämnt placerade, men T4:an har till och med en grop i en av sidorna. Dessa kostade nog inte 180 spänn heller, jag har svårt att tro att jag skulle betala så mycket för en tärningsuppsättning, fast det är ju tufft med metalltärningar iofs. Jag vill fortfarande ha en uppsättning väljgjorda normalstora tärningar i koppar dock.
 
G

Guest

Guest
Re: Captain Park's Imaginary Polar Expedition

Jag känner en demomonkey, vill ni ha tag på honom, hör med mig...

Han liksom jag bor i göteborgsregionen, dock har han inte längre råd att åka på konvent utanför göteborg pga csn.
 
Top