luddwig;n222860 said:Ni som kommenterat ovan är för övrigt förvånansvärt eniga. Alla vill ha ett enkelt system. Ingen vill räkna BEP med decimaler.
Rangertheman;n222893 said:Jag läste det först som bastu-bor och fick inte alls ihop det. Det är väl inte rimligt att ens bära runt på en finne? =)
Fjodor Pollett;n223039 said:Mitt förslag: det finns många rader att skriva upp saker på. Varje rad rymmer en sak i ryggsäcken.
Den översta saken kan du komma åt omedelbart. Nästa tar en runda. Sedan två. Därefter dubblas tiden för för varje rad.
Funkar förmodligen bättre med en föremålskortlek.
Zire;n223055 said:"Har vi allt vi behöver för att äventyra nu?"
"Tar du maten så beger vi oss iväg." *skriver in det på rad 17*
En lägereld senare.
"Skönt att vara ute i vildmarken igen, har du maten?"
"Ja, men du får vänta en stund, det tar en vecka att plocka fram den."
![]()
Gurgeh;n223061 said:Nu överdriver du! Det skulle bara ta 45 timmar, om en runda är 5 sekunder.![]()
Rymdhamster;n223120 said:Man kanske inte behöver dubbla antalet rundor varje gång, utan det räcker med 1 runda för varje rad från start föremålet befinner sig. 18 rundor för att få upp något från botten av ryggsäcken låter inte helt orimligt i mina öron.
DeBracy;n223122 said:Det tar givetvis slumpmässigt lång tid baserat på ryggsäckens volym och fylldhetsgrad (FHG). Ett lyckat slag för "Gräva i ryggsäck" halverar tidsåtgången. Vid fummel kommer något föremål ha trilla ut under letandet och glömmas kvar.
Eller "Dölja funna ting" som används av skitstöveln i gänget som norpar det tappade tinget men fortsätter hjälpa till att leta.luddwig;n223163 said:..."Finna tappade ting", inte att förväxla med "Finna dolda ting". ...