Nekromanti BRA svensk film!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Bröderna Mozart. En fantastisk film om en uppsättning av Mozarts Don Juan. Vi ser bland annat Henry Bronett och M.A. Numinen i rollbesättningen, och Suzanne Osten står för regin.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Jag saknar dig

Okej, nu har jag sett Jag saknar dig också.

Denna + Apflickorna innebär att det bara 2011 gjordes minst två svenska filmer som var Guldbjörnen/lejonet/palmen-material; kan vi inte bara skrota den här myten att svensk film är dålig?
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Jag har älskat Tomten är far till alla barnen ända sedan jag såg den första gången, den filmen lindrade min komplexa relation till julen + att den inspirerade mig till julaftonsbastu!

Utöver det så är jag svag för många av filmatiseringar av Astrid Lindgrens böcker och tycker att de håller som kvalitativ underhållning än idag.

Agnes Cecilia - en sällsam historia är också värd att nämna bland bra filmer.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Tibbelin said:
Jag har älskat Tomten är far till alla barnen ända sedan jag såg den första gången
Håller med.

I övrigt hatar jag svensk film och tycker att den borde förbjudas med undantag från en handfull andra komedier, typ sällskapsresan och repmånad.

Jalla! Jalla! är den mest överskattade filmen någonsin, typ.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Sommarens tolv månader (jovisst, den går att hitta i cyberrymdens världar- Lite seg med dagens mått mätt, men ff ganska så bra)

Hur många lingon finns det i världen är också en bra må bra film.

Kan man räkna in Trolltider tro?

Riket- förvisso dansk, men jag slänger in den ändå...
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Jag drar till med Snabba Cash. Och brassar på med de fantastiskt vackra rapport till himlen, Berts dagbok och Disco kung Fu.
 
Top