Zadrith;n204987 said:Tack för alla svar. Är en dålig ide att göra ett inlägg på morgonen när man inte har tillgång till nätet på dagen men jag hade många svar att komma hem till
Jag ska införa automateldsregler i ett system där man ska slå över ett värde med ett varierande antal tärningar för att träffa och tänkte lösa det ungefär så här då man skjuter mot ett mål. Låter det vettigt eller blir det för lite slumpmässighet?
Kort salva +T6 på träffslaget, Full automateld +T10 på träffslaget. För varje fem man slår över vad man behöver för att träffa träffar ytterligare en kula.
I Eclipse Phase är detta ett aktivt val för Full auto. Antingen en rejäl träff-bonus med normal skada eller ingen träffbonus med rejäl skadebonus. Detta systemet förutsätter dock hightech-framtidsvapen utan märkbar rekyl.Guran89;n205221 said:Vissa system gör det lättare att träffa med automateld (eller svårare att undvika), andra låter det göra mer skada. Det kan vara värt att tänka över vad du vill uppnå med det (som Måns säger). I Novum Solari har jag med båda ovanstående. Du får fler tärningar = lättare att träffa (många kulor i luften). Skadan är kopplad till hur många lyckade tärningar du rullar, vilket betyder att fler tärningar också = potentiell högre skada.
Fridigern;n205323 said:Jag tycker det bör ta två ronder att ladda om. Realistiskt, man skall först släppa magasinet, sen dra ut ett nytt ur en fepplig ficka, pilla in det, mantelrörelde och sen upp i skjutställning. Under den tiden hinner en som står och skjuter på en bränna av säkert ett helt magasin eller flera riktade salvor. Om man har magasinen på ryggen skulle jag köra på tre rundor för omladdning.
.113;n205302 said:Men jag skulle gärna se att automat eld mest införde en typ panikreaktion hos motståndaren. Och slösade kulor. Plus Möjligen att man på kort avstånd, alltså point blank I stort sett, om man möter något farligt och Står nära så alla kulor faktiskt träffar.
.113;n205302 said:Alltså jag har ju skjutit en del iaf och man skjuta ju inte automateld annat än I skrämsel syfte typ. Nedhållande eld. För man tömmer magasinet alltför fort för att det ska vara värt det I annat syfte (en träff räcker ju oftast).