Bra grejer!

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Burning Wheel på torsdag igen. Möjligt vår 23e-24e spelmöte i vår lite mer jordnära take på Yoon-Suin och saker börjar kanske vända sig mot ett slut inom några spelmöten.. eftersom jag tänkte vi blir klara på en handfull när vi började spela och det snabbt växte långt bortom det vill jag inte gissa mig till hur många som är kvar, men oj vilken jäkla fin resa det varit! Sjukt roligt!
Ja shit vad kul det är!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Idag skrev jag kontrakt för ett väldigt coolt rollspelsprojekt.

Sedan spenderar jag kvällen med Micke och Gunilla och sitter och skriver på vår Call of Cthulhu-kampanj.

Och imorgon åker jag på lajv! Det blir 50-tals diskbänksockultism; helt min grej!
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
243
Igår startade min spelgrupp upp vår darkening of mirkwood kampanj igen efter sommar uppehåll.
Himla roligt att få fortsätta den kampanjen, och allt roligt att ha väldigt motiverade spelare.
Jag skulle precis skriva något liknande. Kul att komma igång igen och kul att alla var pepp på att följa gruppens och Svartjärns öde.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,623
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Äntligen färdig med den sista delen i serien om Månens krigsherrar (pdf ute nu!). Vi har också påbörjat en engelsk översättning.

Tryckeriet säger att Legend - Berättelser om de Utvalda kommer i slutet av september. Det ska bli skönt att hålla boken i händerna - och ännu bättre att alla våra backare äntligen får den!

Spelande ansikte mot ansikte har börjat återupptas! Spelpass planeras för Horror on the Orient Express och Månens krigsherrar (Raiders of Lost Mnaar-Uru).
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Ja shit vad kul det är!
Helt klart!!!

Kom dock på att just nu har vi en gud som är fjättrad och tappas på blod av en 800+ år gammal präst som kommit åter från de döda och en rollperson har precis tagit sig in i dödsrikets huvudstad för att där söka svar... Är oklart hur jordnära det hela är. Men inga jävla sniglar ialf.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Jag har alltid störtgillat Starter Setet till D&D 5th ed. Dels för att det är en lysande introduktion till rollspelande i synnerhet och till D&D i synnerhet, och dels för att äventyret är så pass bra att man på inga sätt behöver vara nybörjare för att uppskatta det. Det i kombination med det låga priset, letar man lite så kan man hitta det för tvåhundring, gör det till ett så bra köp att det är prisvärt att införskaffa för alla D&D-spelare, oavsett erfarenhetsgrad.

Nyligen hittade jag dock den andra nybörjarlådan, D&D Essentials Kit, begagnad för en mycket överkomlig peng. Efter att ha köpt och läst den så är jag nästan, trots mitt prisande av den första lådan, böjd att säga att Essentials Kit möjligen är ÄNNU BÄTTRE än föregångaren.

Så den bra grejen är att jag är sjukt pepp på att spela D&D igen, något som inte skett på flera år. Det hela är dock långt från aktuellt för någon annan än mig men vad sjutton liksom.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
I år jag spelat fler spelmöten [möten med min dotter undantagna] än vad jag har gjort något år sedan 2013! Skärmklipp.PNG
Och om inget konstigt händer blir det dessutom några möten till i år, även om jag nog inte orkar upp i 29 möten.

Uppenbarligen överlevde mitt rollspelande småbarnsåren. Men det såg mörkt ut ett tag ...
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
För två veckor sedan drog min lokala spelgrupp igång med fysiskt rollspelande igen. Mycket trevligt. Spelpass två blir imorgon. Våran kampanj i Världsrymdens vagabonder närmar sig därmed sitt slut. Det påminner mig för övrigt om att jag borde posta senaste delen av krönikan här på forumet.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
En av mina spelgrupper har också kommit igång med fysiskt spelande. Vi började i högt tempo med en gemensam semestervecka där vi spelade i åtta dagar. Och nu är vi igång varannan torsdagskväll igen.
Och mina tre andra spelgrupper börjar prata om att komma igång igen också. :D

Plus att min Kickstarter tuffar på riktigt bra.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
SNW#4 till helgen. 2x8h spelpass. Hela lyan kommer lukta gubbe i en vecka efter det.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
På torsdag fortsätter jag spelleda Oraklets fyra ögon med höftade Svärdets sång-regler. Äventyrarna har hoppat på kavarellen Musslan, som ägs av Moggers handelshus, och är på väg mot Ranz. Förra spelmötet upptogs av en strid med raugoner i vindstilla solnedgång vid Pansarklacken. På torsdag fortsätter resan genom Marduks rännarbana. Jag använder egenskrivna regler för väder och hexsegling. Hittills har de varit ganska smidiga och det ska bli kul att se hur de fungerar vidare!
 
Last edited:
Top