Nekromanti Bra fantasy-film?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Re: Bra fantasy-film?[snurr]

"<EM>Om man skall snacka serier, bibeln, en lång hemsk påhittad serie utan bilder.</EM>"
Själv ser jag på den som en lagbok och en felaktig förklaring på hur världen skapades. Men nu när vi har "civ" lagar så kan man kassera den.

/[color:green]Han</font color=green> som är inte ett dugg religös, inte ens i stortån
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Monthy pyton!

Sant den är jävligt bra. Känns lite som att läsa en Pratchett bok när man ser den.

/Per
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Sagan om Ringen Del 1

Och tur var väl det, för jag tyckte/tycker att den var ett fullkomligt fiasko. Midgårdstämningen var lika kännbar som en kosmisk fjärt i andromedagalaxen. Dessutom gillade jag inte själva stilen med tecknat varvat med en del scener som var filmade med riktiga skådisar och sedan renderade.

-Hasse
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Och ännu en till

Disneys Svärdet i Stenen är en riktigt höjdare.

-Hasse
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Re: Sagan om Ringen Del 1

själv vet jag inte hur den är eftersom jag inte har sett den men det jag har hört om den tycks stämma med din beskrivning.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Re: Sagan om Ringen Del 1

Sagan om ringen som tecknad film. Tja, den var en stor besvikelse för fans. Stora delar av boken var strukna, Lavskägge ser ut som ett vandrande fettsoberg och även om vissa animationer var hyfsat snygga, så var nazgulerna och människorna ett oerhört misslyckande för att inte tala om miljöerna. Att filmen överhuvudtaget fick göras är mycket märkligt. Och någon avslutande del blev det aldrig, för pengarna till projektet tog, inte så konstigt, slut.

Det finns dock en tecknad version av Bilbo, avsed för barn och med mediokra animationer. Har dock aldrig sett den på svensk video, men den finns att få tag på genom olika firmor i USA.

- Daniel

"The force is with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Det är klart att Bumbibjörnarna är bäst! Vi försöker ju bara fylla i andraplatsen /images/icons/wink.gif

-Hans

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Re: Änglarnas stad

Ja, Änglarnas stad måste ju definitivt räknas till fantasygenren; den har ju allt som krävs.
Bra film, för övrigt.

- Daniel

"The force is with you. Always."
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Änglarnas stad

orginalet "änglarnas stad" är en tysk film som heter "Himmel över Berlin" (har jag för mig att den heter).

mer änglar på film. det finns ju den där med john travolta. den heter "Michael".
jag har bara sett delar av de här filmerna, så skjut mig inte om jag har fel....

MVH/Sol
Min Elfwoodsida på:
http://elfwood.lysator.liu.se/zone/m/s/msol/msol.html
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Re: Änglarnas stad

Jepp. Det är himmel över Berlin. Fast Änglarnas stad ska vara rätt annorlund, och blekare än originalet har jag hört.
Kan dock inte uttala mig, eftersom jag inte sett det tyska originalet.

- daniel

"The force is with you. Always."
 
Top