Nekromanti Bra bild på försa Drakar och Demoner

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Är det någon som har en bra högupplöst bild på första Drakar och Demoner. Då menar jag själva lådan det vill säga denna:

 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,500
Location
Stockholm
Blasphemy said:
Är det någon som har en bra högupplöst bild på första Drakar och Demoner. Då menar jag själva lådan det vill säga denna:

Jag kan scanna en högupplöst, typ imorrn.

/M
 

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Hur högupplöst behöver du? Jag kan fotografera lådan med systemkameran, om du behöver en riktigt högupplöst bild. Men inte heller jag hinner förrän imorgon (nytt avsnitt av Games of Thrones på HBO ikväll).
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Inte jätte-högupplöst. Men man bör kunna dra upp den så att den fyller en A4 utan att allt man ser är pixlar.
 

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Fördelen med en scanner är att den döljer en del skavanker som repor och sånt. Kameran tar med allt. Tror min låda är i hyfsat skick. Kan fota den imorgon kväll, om det fortfarande är aktuellt då.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jättesnällt att du vill hjälpa till.
Som sagt skavanker är egentligen inget problem. Det är framsidan som ska analyseras. Så länge man ser vad det är så!
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
2-9 spelare ! OT!

Blasphemy said:
Är det någon som har en bra högupplöst bild på första Drakar och Demoner. Då menar jag själva lådan det vill säga denna:

Hur kan man spela rollspel med 9 spelare ? :gremeek:

Mother of God!



/Poseur
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,021
Location
Ludvika
Re: 2-9 spelare ! OT!

Poseur said:
Hur kan man spela rollspel med 9 spelare ?
På samma sätt som med 4 spelare, men man behöver fler stolar och större bord.

På minidancon i helgen var vi 8 spelare och 2 spelledar, alltså 10 pers totalt. e
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,430
Re: 2-9 spelare ! OT!

Poseur said:
Hur kan man spela rollspel med 9 spelare ? :gremeek:

Mother of God!
Tja, om en av spelarna är spelledare är det ju bara åtta spelare och då är det väl inte så många fler än normalt (5-6 pers + spelledare känns väl rätt standard?).

Jag har för mig att Gygax brukade ha ett dussintal spelare när han spelledde konventsäventyr och då verkar inte åtta vara så många :gremsmile:.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: 2-9 spelare ! OT!

Jag håller med posören. Iofs har jag testat att spela med så många, men det var väääldigt trist. Minimal tid i rampljuset och lång väntan.

I USA verkar det var rätt vanligt att spela med så många tycks det.

Själv drar jag nog gränsen vid 4 spelare. 3 är optimalt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,660
Location
Rissne
Re: 2-9 spelare ! OT!

Poseur said:
Hur kan man spela rollspel med 9 spelare ?
Jag tänker mig att det handlar mycket om spelstil och förväntningar.

Om fokus inte ligger speciellt mycket på rollpersonerna som personer, utan mer på det äventyr eller den dungeon man utforskar, och man har ett ruskigt snabbt stridssystem som inte går sönder när man är många, så tror jag att det funkar bättre än om man spelar, till exempel... Vampire, kan vi väl ta som exempel.

Mindre "screen time" per person behöver inte leda till att folk blir missnöjda.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: 2-9 spelare ! OT!

Vi gör det ganska ofta. Förutom tyngden av fyra timmars kroppsodörer från 9-10 personer och mindre screen time och allmänt högre ljudnivå och lite långsammare beslutafattande går det utmärkt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: 2-9 spelare ! OT!

Eksem said:
Vi gör det ganska ofta. Förutom tyngden av fyra timmars kroppsodörer från 9-10 personer och mindre screen time och allmänt högre ljudnivå och lite långsammare beslutafattande går det utmärkt.
Ja speciellt om man har en Caller, och kör oldD&D i stället för DoD.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,306
Location
Örebro
Re: 2-9 spelare ! OT!

Arfert said:
Ja speciellt om man har en Caller, och kör oldD&D i stället för DoD.
Går alldeles utmärkt i DoD också. Jag började Den nidlänska reningen med 4 spelare, för att i slutänden sitta med 9 rollpersoner (på 10 spelare - två nybörjare hoppade in i kampanjens slut och de vågade inte ha en karaktär, utan enades om att tillsammans spela en schizofren animist).

Det fungerade precis som vanligt rollspel, förutom att allt tog mycket längre tid och alla inte fick lika mycket tid i spotlighten. Det sista var en del helt nöjda med, till exempel den schizofrena animisten. Men då jag tänker tillbaka på det idag är det inte riktigt tilltalande för mig. Men jag har inga problem att se det fungera,
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: 2-9 spelare ! OT!

Oj det blev en del svar på det där uttalandet om nio spelare. Men jovisst visst kan man spela med så många spelare, men i min egen mening och åsikt så blir det väldigt lite faktiskt spelande gjort och fruktansvärt mycket dötid mellan sin tur att göra något och all väntan.

Men givetvis kan andra ha en annan uppfattning vad man vill ha ut av spel.



/Posuer
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,830
Location
Göteborg
Re: 2-9 spelare ! OT!

Poseur said:
Oj det blev en del svar på det där uttalandet om nio spelare. Men jovisst visst kan man spela med så många spelare, men i min egen mening och åsikt så blir det väldigt lite faktiskt spelande gjort och fruktansvärt mycket dötid mellan sin tur att göra något och all väntan.
Det beror också på vad man spelar för spel. Jag har spelat Utpost på åtta pers utan problem, men jag skulle aldrig drömma om att göra det i InSpectres. I Utpost handlar det mesta om interaktion mellan rollpersoner och där är oftast tre spelare i taget med om varje "grej". I InSpectres gör man sin grej, rullar och beskriver ensam, och sedan är det någon annans tur. Mindre interaktivitet. Ännu bättre skulle nog ett spel funka med koncept liknande Utpost (relationsdrama) plus lite mekanismer för att interagera när man inte är med i scenen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: 2-9 spelare ! OT!

Poseur said:
Oj det blev en del svar på det där uttalandet om nio spelare. Men jovisst visst kan man spela med så många spelare, men i min egen mening och åsikt så blir det väldigt lite faktiskt spelande gjort och fruktansvärt mycket dötid mellan sin tur att göra något och all väntan.

Men givetvis kan andra ha en annan uppfattning vad man vill ha ut av spel.



/Posuer
Nja, det är inte så farligt som det låter.
Både jag och Eksem har 11 personer i våra respektive spelgrupper (inte samma 11 personer).

Bara för att det teoretiskt kan komma 10 spelare betyder inte att det gör det.
Vi brukar snitta på c:a 4 spelare per gång, men ibland smäller det till och då får man ta det de fåtal gånger det kommer många spelare. :gremsmile:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,500
Location
Stockholm
Blasphemy said:
Är det någon som har en bra högupplöst bild på första Drakar och Demoner. Då menar jag själva lådan det vill säga denna:
Omslag scannat. PM:a mig din epostadress. Skickar den med WeTransfer.

/Magnus
 
Top