Nekromanti Bortglömda monster

Danohrq

Veteran
Joined
4 Apr 2001
Messages
142
Location
Jöttäbåijj
Re: Tyskalärare!

Det där ska jag säga till min ex. Då kommer hon och rycker dig örat och tvingar dig att rabbla ackusativ- och dativ-ramsorna tills du börjar gråta på tyska
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
"Den svarta oljan (X-files) - En modern variant av besatthet."

Fanns något sådant beskrivet i Magikerns Handbok.


"Godtyckligt under-sängen-monster/garderobs-monster - En klassiker."

Ah...tänker på Det Spökar Alfons, eller något liknande, vad boken nu hette.

// Radagast
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Morror & Råttkungar

Morran (mumintrollen) - Precis lagom mörkt och hotfullt och samtidigt diffust för att vara otäckt.
Böckerna om mumintrollen är skräck! Alla som påstår att de tillhör någon annan genre har fel. Jag tror att jag i något inlägg i förbifarten har nämnt mina teorier om att Morran antingen är muminpappans mamma som han satt ut i skogen när han inte hade råd att försörja henne, eller ett aborterat foster från innan muminpappan och muminmamman gifte sig, som nu kommer tillbaka och hemsöker dem. (Ja, Max Andersson är också skräck!)

Annars är en av mina favoritvarelser råttkungar. (Och det är jag säker på att jag nämnt här.) Hämtade från kryptozoologin och från The Ballad of Halo Jones av Alan Moore.

/tobias
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Svagt bekant..

Konceptet görs framgångsrikt men lite ändrat till nåt rätt jävligt i halflife.

Helt klart nåt jag ska ha in i mitt rollspel om jag kunde begripa hur i hela friden dom skulle ha en chans att överleva...
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Godtyckligt under-sängen-monster/garderobs-monster

Bogeyman

Min favorit:
Freddy!
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Nu blev jag besviken Troberg![ANT]

Hur kunde du glömma Dalekerna?! :gremconfused:



Eller har Dalekerna faktist använts i något rollspel? Det hade varit fruktansvärt... :gremooo:

Eller som Dalekerna skulle säga... "EXTERMINATE!"
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Grådvärgar och rumpnissar

Finns det något värre än Astrid Lindgrens skapelse ;-)

För att inte tala om de ännu hemskare rumpnissarna...gömmer mig nästan direkt under sängen...fast där finns ju det där otäcka spöket :gremmad:

// Radagast
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Symbios?

Ett smart, men litet, djur kanske använder dom som skydd? Lever nära dom, och när större rovdjur dyker upp så lurar lilldjuret in dom i käftarna, och skyddar sig själv på det sättet. "Konceptet" har lärt sig att inte käka lilldjuret, som förser det med mat. Bäddar för intressanta situationer.

"Åh, vilket sött litet djur! Och inte verkar det skyggt heller, titta, jag tror jag kan klappa det.."
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Eeeexxellent... (OT)

Att jag inte tänkte på det... *doh!*

Skitbra! Om nu hängkräket får lite av en möjlighet att bita sidledes & genom sitt släktskap i molluskriket ett hårt skal..
Och genom Arvidos tillägg så stoppar man dit en "Slemhare" vilken är lika svår att fånga som en inoljad gris med panik (1), men ytterst välsmakande & näringsrik och i övrigt rätt offensivt handikappad...

Kräket "fiskar" normalt efter det som rör sig, men misslyckas alltid fånga slemhararna & har därmed evolutionärt "gett upp".
Slemharen lever på resterna vilka borde vara många & näringsrika, och tar därmed bort allt som normalt skulle varna andra djur, är inte sen att locka andra dit heller...

Värt, en anemon med kannväxt & venusfälle- influenser & tillhörande fantasy"fungerande" livsnich..
(Insert evil laughter here.) :gremelak:

((1): Har testat, det är nära omöjligt.)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Eeeexxellent... (OT)

Slemharen lever på resterna vilka borde vara många & näringsrika
Ha ha ha ha, köttätande slemharar? Det här är ju till och med groteskare än min idé! :gremlaugh: (Att ett litet djur är farligt)

Kul att du gillade idén. Slemhare.. Härligt namn.
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Re: Eeeexxellent... (OT)

Kan nog filas lite till på, men den ska nog in i ett specifikt ställe i mitt spels ändlösa elakheter...

Så sanslöst elaka skapelser kan ju inte gå till spillo ju, en klase sådana varelser i en stor grotta mäter ända upp till "Jabberwock" på jävel-O-metern... :gremelak:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Arrgg! Jag skäms!

EXTERMINATE! EXTERMINATE!

Men de finns väl i Doctor Who, the roleplaying game?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Höga Högermoln från Väst

Högerspöket! Nånting man blev skrämd med på dagis om man gick där på 70:talet.

Hört på TV4:s väderleksrapport igår:
"...men senare på dagen kommer det in höga... högermoln västerifrån."
Det mest politiska väder jag har hört hittills. (-:

det kan vara George Bush, men han är ju inte död..........än.........

Äh, GW Bush i en mörk gränd vore lika scary som en bortkommen teddybjörn.
Anders Björck, däremot, ser ut som nån från Hellraiser som har dragit på sig någon annans hud.

--
Åke
 
Top