Borterstmark

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Sätter på mig tjocktröjan för +10% försvar och öppnar dörren till tvättstugan med förskäraren redo
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,362
Sätter på mig tjocktröjan för +10% försvar och öppnar dörren till tvättstugan med förskäraren redo
Samma som ovan fast öppnar istället dörren till den mystiska lilla skrubben i det nordöstra hörnet av verkstaden.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,125
Samma som ovan fast öppnar istället dörren till den mystiska lilla skrubben i det nordöstra hörnet av verkstaden.
Samma som dessa men öppnar dörren ut istället. Låt oss släppa in lite frisk luft och ljus.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
> Sätter på mig tjocktröjan för +10% försvar

Du har nu på dig tjocktröja (Försvar 0, Köldtålighet +20%)

Tjocktröjan är mysig och varm, men något vidare skydd mot trubbigt våld tillhandahåller den inte.

> Undersöker vilken av morakniven och förskäraren som har bäst stats

Rostig förskärare (Skada 2–4, Träffbonus +10%)
Morakniv (Skada 2–5, Träffbonus +10%)

> ... öppnar ... dörren till den mystiska lilla skrubben i det nordöstra hörnet av verkstaden.

Frame 49.png


Du undersöker den svarta dörren i hörnet, som borde leda ned i källaren. Det är en robust säkerhetsdörr i metall, och den är låst.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,125
Vi har nu tillgång till både lacknafta och tändstickor. Ska vi inte bara bränna ned kåken till grunden och casha ut på försäkringen? Gramgubbgummslender-grejen är *inte* ungdom utan lokal!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
> Lägg förskäraren på verktygsbänken och ta fram morakniven istället, och öppna ytterdörren.

Frame 50.png

Du är nu beväpnad med morakniv (Skada 2–5, Träffbonus +10%)
Varelsen som sänker sig ned från taket tycks vara skapt av hopsnärjda rottrådar som slingrar och kränger sig runt varandra. Där dess ansikte skulle ha varit finns endast en mörk reva.

Du känner på handtaget till ytterdörren. Den är låst! Detta, inser du dock omedelbart, är en av de två dörrar till vilka du försetts med nycklar av testamentsförrättaren, i samband med att du övertog ägandeskapet över fastigheten.

Edit: Du kommer plötsligt på att ytterdörrar dessutom normalt har låsvred på insidan som gör att man kan låsa eller låsa upp dem utan nyckel.
 
Last edited:

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Ny regel! För att skapa förutsägbarhet kommer jag hädanefter att ge tumme upp (y) till den/de vinnande instruktionen/erna när jag väl kommer mig för att räkna röster slash slumpa. På det viset behöver ingen slösa sin värdefulla tid på att rösta eller komma med nya förslag efter att ett kommando redan börjat exekveras.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
Försöker fota grannen med kameran, låser upp dörren och flyr utåt!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
> LÅS UPP DÖRREN! FLY!

Frame 51.png

Med kallsvettiga händer fumlar du upp låset och slänger upp dörren på vid gavel. Solen har sänkt sig bakom trädtopparna till väster, men trots den sena timmen sticker det bleka eftermiddagsljuset i dina ögon efter mörkret inne i huset. Bland snåren och ogräset som tagit bakgården i besittning skymtar ett skjul fram. Bakom dig kan du höra de prasslande, hasande ljuden av varelsens rörelser.

Du står nu i västra bakdörren och tittar norrut.
 
Top