Nekromanti Bort med Småpraten (och låt IRC ta över)

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ond bråd död;n51228 said:
När detta forum var nytt låg ju småpraten på förstasidan, men Spider flyttade det för att det var ivägen när han skulle göra nåt. Kan man inte bara flytta tillbaka det?
Från början låg småpraten ovanför alla forum, för den kan inte ligga i högerkolumnen i vB5 i dess nuvarande utformning. Det gjorde att man ALLTID var tvungen att skrolla ner förbi småpraten för att komma åt forumen.
Vi flyttade småpraten till en separat sida för att förbättra forumet. Att flytta tillbaka småpraten skulle alltså vara en försämring.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,694
1. Så att alla förstår: Man behöver INTE installera någon klient. Man behöver INTE gå till en annan webbplats. Man behöver inte kunna några "datagrejjer". Allt man behöver kunna är att skriva in sitt användarnamn och klicka på en knapp där det står "Join Chat" och sen är man igång. Skillnaden mot Småpraten är i praktiken försumbar.

2. Mitt förslag är egentligen inte alls baserat på vilken lösning som är "bäst", utan baserad på var folk faktiskt ÄR. IRCen har upp till hundratals inlägg om dagen. Småpraten har kanske 2-3 vrål om dagen om ens, och de går mest ut på att förklara att allt snack äger rum på IRC nu.
Du har ju helt rätt och jag beklagar att jag bidragit till missförstånd! :sad:

Jag var för snabb när jag testade och såg aldrig att det efter ett tag laddades upp en chat i IRC:en. Det enda jag uppfattade var uppmaning till juste beteende och en länk (till postade inlägg).

Nu när jag bekantat mig lite mer med IRC:en förstår jag ditt argument helt och hållet och håller med dig fullt och fast!

Din huvudpoäng (var folk faktiskt befinner sig) är dessutom värd att ytterligare trycka på.

Sorry!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Hörrni, är inte det här två helt olika grejer:

* chatten under småpratsfilken är död och kan lika gärna ersättas av IRC, där folk faktiskt hänger
* det vore bättre med en WRNU-chatt som inte krävde inloggning och som sparade chattloggen mer tillgängligt än som en länk till en bild

?

Det sagt har jag inget att invända mot Eksems förslag, men hoppas på lång sikt på en bättre lösning mer i stil med "gamla vrållådan".

---
Edit: "inloggning" innebär alltså att man behöver skriva in ett namn och trycka på en knapp, och "länk till en bild" stämde tydligen inte. Jag mindes fel och trodde att det av någon anledning var en bild av loggen och inte loggen i textformat.
 
Top