Nekromanti Bort med dem...

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Ok...nu ska jag kicka havsalverna från mitt lilla världsbygge.

Någon som har ett förslag på vad som kan fylla den platsen?

Sedan skulle jag även vilja ha några förslag på bronskulturer att använda i en mindre "utvecklad" del av världen.
 

Aceod

Veteran
Joined
7 Dec 2002
Messages
48
Location
Uppsala
hehe... de var ändå ganska rippade så :gremsmile:
Ngt som kan ta deras plats... hmm... då menar du starka havsnationer? Själv så tyckte jag att havsalver och liknande var... fel.
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Naturligtvis menar jag stark havsnation...hels en udda kultur av kanske mindre männskligavarelser...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Ok...nu ska jag kicka havsalverna från mitt lilla världsbygge. Någon som har ett förslag på vad som kan fylla den platsen?"

Om det enda du ska göra är att fylla ut tomrummet efter havsalverna med något annat så kan du lika gärna ha kvar dem. Sen så ser jag egentligen inte problemet med att ha ett tomt utrymme till havs. Det finns en orsak till att det finns så få folk på Jorden som lever 100% av sin tid till havs.
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
De ska helst inte leva 100% til havs. Stark sjömakt kanske skulle vara ett bättre val av uttryck...havsalverna ska bort hur som helst.

Har ett par ställen att placera en sådan "nation", men ingen bra idé till deras samhälle.

De kan ha fiske som huvudnäring, men det är nog en gräns.
 

Aceod

Veteran
Joined
7 Dec 2002
Messages
48
Location
Uppsala
Hmm... skulle kunna vara så att du kan lägga in ett örike som är mkt bra på skeppsbyggeri och navigation etc. Befolkningen kan från början ha varit skeppsbrutna som blandade sig med den mer eller mindre mänskliga befolkningen .
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
varför bort..

Du kan väll ha dem kvar, som nått som man inte stöter på SÅ ofta. Så slipper du tänka på att ta bort dem.
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Re: varför bort..

Då ska de ändå omformas en hel del för sin nya undanskymmda roll...och jag vill helst komma längre ifrån havsalvskonceptet...
 

Aceod

Veteran
Joined
7 Dec 2002
Messages
48
Location
Uppsala
Awh.. det är illa. Du får helt enkelt säga att jag fick skeppet av alvliknande varelser från en annan värld. *vägrar överge sitt skepp*
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Kanske det kanske...inget säger ju att det inte är tillverkat av alver i alla fall, inte havsalver dock...alvskepp som alvskepp...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gör så..

Tjaaa !!
Det låter ju bra ! Alal sätt är ju bra, utom de dåliga... :gremgrin:
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,375
Location
Helsingborg
Det finns en orsak till att det finns så få folk på Jorden som lever 100% av sin tid till havs

Och den orsaken är

Vi andas inte vatten.

Och för att vi inte andas vatten så finns det två problem.
a) Det finns så få saker till havs att bygga båtar av.
b) Stormar är inte riktigt gästvänliga för folk som lever på havsytan
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Ummm..nej, de ska jag inte använda...hade det i början när jag bara körde som ett alternativ till Ereb Altor...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Kevin Costner med Mad Max-komplex? [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 
Top