Nekromanti Bokillustration i färg

Tempelhand

Veteran
Ok, slänger in en bild som ska vara i en fantasybok. Den är inte klar. Ska ge henne lite sjysstare smycken och ett par blodstrimmor på ryggen. Plus lite annat smått och gott.

Bara om nån ville ta sig en titt, who knows? ;-)

Stefan

Attachments

• 479.jpg
    479.jpg
    123.2 KB · Views: 490
Schysst!

Lite konstruktiv kritik man kan skita i om man vill: jag tror att kvinnan blir tydligare om du skulle "mörka ner" det som ligger "längre in" i bilden, alltså typ väggen.

Snyggt! Det jag verkligen går igång på är motljuset, som gör hela bilden. Vanliga kluddrare brukar inte tänka så mycket på ljussättningen i sina bilder, men här gör den hela grejen. Det är vad som lyfter fram kvinnans former och får bilden att stå ut från flera andra liknande bilder jag sett.

Häftig bild.

Inget kritiskt att säga om bilden som sådan, mycket snygg!

Vad använder du för teknik om jag får fråga?

Tack för allt smicker, ärade rollspelare! ;-)

Nån frågade om vilken teknik jag använde: Vattenlöslig oljefärg till denna. Fotade den med mobilen...hehe... och piffade upp den i Photoshop.

Men till en annan sak: Kan inte släppa idén om att vi får nåt slags bidrag från Sverok mot att jag (och kanske några andra förstås!) gör riktigt feta illustrationer för icke-kommersiellt svenskt rollspel.....

Tempelhand said:
Använde vattenlöslig oljefärg till denna. Fotade den med mobilen...hehe... och piffade upp den i fotoshop.

Antar att du tänker fota den med en riktig kamera innan du levererar? ;-) Eller levererar du det fysiska originalet?

Japp, Snow!

Ska låna en tung kamera från en kompis när tavlan är helt slutförd.
Fysiska originalet behåller jag tills vidare.

Bilden tycker jag var väldigt vacker!

Av någon anledning ser ansiktet diffust ut dock.

Instämmer i kören i att denna tavla är grymmesnygg!
Hade det inte varit som så att du bott i Tokholmen, så hade jag kunnat fota den åt dig..

Damn najs!

Håller dock med om att bakgrunden borde tonas ned lite så att tjejen framträder lite tydligare. Känns lite som den flyter ihop annars.

Tackar för fotoerbjudandet, Johan, plus alla andra kommentarer! Kanske uppdaterar med slutversionen sen, när hon kommer vara gyllene istället för silvrig. ;-)

Tempelhand: Så lite så, att fota är ju skoj. Att fota saker som är vackra dessutom gör saken inte sämre iaf... =)

Skulle göra en illustration som baseras på boken och filmen "Twilight". Bilden kommer ställas ut som tävlingsbidrag på Medborgarplatsens och Skärholmens bibliotek under nästa månad.

Peace!

Back