Nekromanti Bokillustration i färg

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Ok, slänger in en bild som ska vara i en fantasybok. Den är inte klar. Ska ge henne lite sjysstare smycken och ett par blodstrimmor på ryggen. Plus lite annat smått och gott.

Bara om nån ville ta sig en titt, who knows? ;-)

Stefan
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Schysst!

Lite konstruktiv kritik man kan skita i om man vill: jag tror att kvinnan blir tydligare om du skulle "mörka ner" det som ligger "längre in" i bilden, alltså typ väggen.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Snyggt! Det jag verkligen går igång på är motljuset, som gör hela bilden. Vanliga kluddrare brukar inte tänka så mycket på ljussättningen i sina bilder, men här gör den hela grejen. Det är vad som lyfter fram kvinnans former och får bilden att stå ut från flera andra liknande bilder jag sett.

Häftig bild.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Inget kritiskt att säga om bilden som sådan, mycket snygg!

Vad använder du för teknik om jag får fråga?
 

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Tack för allt smicker, ärade rollspelare! ;-)

Nån frågade om vilken teknik jag använde: Vattenlöslig oljefärg till denna. Fotade den med mobilen...hehe... och piffade upp den i Photoshop.

Men till en annan sak: Kan inte släppa idén om att vi får nåt slags bidrag från Sverok mot att jag (och kanske några andra förstås!) gör riktigt feta illustrationer för icke-kommersiellt svenskt rollspel.....
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tempelhand said:
Använde vattenlöslig oljefärg till denna. Fotade den med mobilen...hehe... och piffade upp den i fotoshop.
Antar att du tänker fota den med en riktig kamera innan du levererar? ;-) Eller levererar du det fysiska originalet?
 

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Japp, Snow!

Ska låna en tung kamera från en kompis när tavlan är helt slutförd.
Fysiska originalet behåller jag tills vidare.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Bilden tycker jag var väldigt vacker!

Av någon anledning ser ansiktet diffust ut dock.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Instämmer i kören i att denna tavla är grymmesnygg!
Hade det inte varit som så att du bott i Tokholmen, så hade jag kunnat fota den åt dig..
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Damn najs!

Håller dock med om att bakgrunden borde tonas ned lite så att tjejen framträder lite tydligare. Känns lite som den flyter ihop annars.
 

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Tackar för fotoerbjudandet, Johan, plus alla andra kommentarer! Kanske uppdaterar med slutversionen sen, när hon kommer vara gyllene istället för silvrig. ;-)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tempelhand: Så lite så, att fota är ju skoj. Att fota saker som är vackra dessutom gör saken inte sämre iaf... =)
 

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Skulle göra en illustration som baseras på boken och filmen "Twilight". Bilden kommer ställas ut som tävlingsbidrag på Medborgarplatsens och Skärholmens bibliotek under nästa månad.

Peace!
 
Top