Nekromanti Blockera Användare?

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag önskar mig en funktion att ignorera bort trådar! Dessa känsliga politiska trådar som alltid eskalerar och upptar hela "senaste inläggen" rutan skulle jag gärna slippa se här. Internet är ju fullt av forum tillägnade alla möjliga ämnen (och därutöver flashback.org!?) så varför dessa envisas med att dyka upp här förstår jag inte..

Om detta inte upphör snarast så kommer jag hyra in en grupp riktigt luttrade familjeliv-forumister på crack att starta en terrororgie av trådar om blöjbyten, slemproppar, utslag, 3-års trots, osv!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Magnamund;n76039 said:
Jag saknar de spännande trådstarterna i det gamla forumet. Trådar där man fick handfasta tips om hur man spelleder skräck t.e.x. Rising verkade vara en riktig hejare på att skapa lysande trådar och bidra till ett intressant diskussionsklimat. Jag är inget vidare på trådstarter, annars hade jag bidragit själv men jag tror inte så många hade brytt sig då välskrivna, informationsrika inlägg inte är min starkaste sida.
Du är på fel forum: http://story-games.com/forums/
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Nä, RasmusL har en poäng: flera av de användare som förut drev djupa diskussioner om rollspelsteori här är idag mer aktiva på story games forum. De är inte lika ensamma på den större internationella arenan :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Inkognito;n77117 said:
Jag önskar mig en funktion att ignorera bort trådar! Dessa känsliga politiska trådar som alltid eskalerar och upptar hela "senaste inläggen" rutan skulle jag gärna slippa se här.
Nu har jag (hoppas jag) ställt in så att OT-forumet inte längre ska visas i Senaste inlägg eller Senaste diskussioner.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
En tråd om diskussioner som spårat ur, utan att tråden spårar ur?

Får mig att vilja skriva något provocerande, sjukligt trollande och tramsigt. Bara för att.

Och då är jag glad att jag har ett överjag som hindrar mig.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Björn Wärmedal;n77223 said:
Nä, RasmusL har en poäng: flera av de användare som förut drev djupa diskussioner om rollspelsteori här är idag mer aktiva på story games forum. De är inte lika ensamma på den större internationella arenan :)
Vilka?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Dante;n77228 said:
Nu har jag (hoppas jag) ställt in så att OT-forumet inte längre ska visas i Senaste inlägg eller Senaste diskussioner.
Fantastiskt! Min nästa rollperson ska vara precis som du! (om man kan spela magiker)
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Senaste inlägg är trasigt och verkar visa senaste diskussioner istället för senaste inlägg. Dvs den är nu trasig inne i trådar också.

Edit: Däremot verkar den fungera bättre på förstasidan nu. Mystiskt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Intresant feautre:

Om man ignorerar en användare så ser man ibland fortfarande när denna har gjort ett inlägg i senaste inlägg, även om man inte ser själva inlägget om man skulle klicka på det för att komma till tråden (detta är inte det intressanta).

I gengäld, när en person man ignorerar startar en tråd så dyker den tråden inte upp i senaste inlägg oavsett vem som postar i den (detta är det intressanta)! Det här blir i och för sig ett fruktansvärt klumpigt verktyg att använda eftersom en del användare verkligen pendlar mellan heaven and hell i den här bemärkelsen; forumiter vars trådstarter ofta är ointressanta eller rent av otrevliga, men vars bidrag i andra trådar ofta kan gränsa till ren briljans.
 
Top