God45
#PrayersForBahakan
Ja bra fråga!Vad är skillnaden på pdf och Ebok.epub?
Går det att få den tryckt som bok?
Om någon med tillräckligt färdighetsvärde i det layoutar textmassan för tryck kommer i varje fall jsg klicka hem en PoD-version av Ulvens väg. Kanske någon extra för att ge bort.
Jag kan ge det ett försök om en lucka uppstår. Borde finnas tydliga riktlinjer för hur det ska göras.Pdf:en är layoutad manuellt så att texten ligger bra på sidorna, den har framsidorna som egna sidor och den har sidnummer som stämmer med innehållsförteckningen. Epuben är inte upplagd så för att fungera i e-läsare + att det är svårare att göra.
Ingen version är layoutad för att tryckas är jag rädd. Jag har inte de tekniska kunskaperna för att göra det bra. Men vill någon göra det kan jag ge dem ett google doc med all texten så de slipper leta genom tråden.
Jag kan ge det ett försök om en lucka uppstår. Borde finnas tydliga riktlinjer för hur det ska göras.
Har glömt läsa i tråden på ett tag.
Riktigt bra jobbat!
Gissar att det beror lite på vilket print on demand företag man väljer. Någon som har bra koll, ser ut att finnas en del. Vill ju helst ha någon i Sverige, i alla fall Europa.Awesome!!![]()
Jag korrekturläser gärna!Jag har rättar några små stavfel men skulle gärna att någon som känner sig bra på detta går igenom och rättar till allt de kan innan eventuellt tryck.
Åhh! Bra jobbat!Okej lite status här.
Jag har tagit fram en version som funkar med BoD.se som i alla fall jag skulle vara kul att beställa. Men det är inget måste fär någon annan.
De har ett paket alternativ som inte kostar om man bara vill trycka upp böcker fr.o.m ett exemplar.
Mitt förslag är:
15,5 x 22 cm
208 sidor
Inbunden bok med limbindning, rund rygg och matt omslag
Vitt papper 90g
Detta är de priser du betalar per exemplar för privata bokbeställningar av din egen titel (inkl. moms).
1-24 exemplar: 144,52 SEK
25-49 exemplar: 133,52 SEK
50-99 exemplar: 129,68 SEK
Säkert plus någon form av frakt sedan.
Bifogar förslag på omslag samt själva boken i rätt format för ovan (enligt deras mallar).
Jag har rättar några små stavfel men skulle gärna att någon som känner sig bra på detta går igenom och rättar till allt de kan innan eventuellt tryck.
Det finns två tomma sidor i början och slutet där man skulle kunna lägga till något, en bättre lista på alla författare kanske.
Jag kan också tänka mig att anlita en korrekturläsning som skule kosta ca 3000 kr (jag kan betala och få in bidrag via valfria swish)
OBS! bilden i bokens insida har för låg upplösning skulle behöva ha en i 300 DPI för att den ska funkar för tryck.
Tackar.Åhh! Bra jobbat!