Nekromanti bizzar händelse

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Teveapparater [OT]

"Just därför går jag inte omkring och är rädd för mobiler."

Och av samma anledning har flera mer eller mindre oskyldiga själar förgåtts tack vare att de inte tagit teveapparatens hot på fullt allvar.

Många är de som brunnit inne tack vare teveapparatens förädiska natur, men de finns ävem mer exotiska fall. Förutom att folk fått dem slängda på sej, vilket har resulterat i att de blivit mosade, så har även annat hänt. T.ex. för en amerikanare, vars snöpliga slut jag ska berätta för er. Han och en vän satt och kollade på ett gammal inspelad hockeymatch som utspelade sej tio år tillbaka där amerikanaren själv spelade. När amerikanaren sedan insåg att hans egna lag förlorade, vilket han både själv erfarit i verkligheten en gång och dessutom sett på bandet ett flertal gånger, så blev han så förbannad att han slet upp teven, gick ut på balkongen och slängde ner den. Inte nog med det, han glömde även att släppa taget, så han föll ner med teven mot backen, många meter ner. Vissa, som jag, skulle dock säga att det var den onskefulla teven som höll kvar honom... men ingen vet säkert.

Jag säger bara en sak: AKTA ER!
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Benägen att hålla med... Använder inte Ob systemen men av det jag sett så undrar jag om det är så bra alla gånger... och fler verkar ju hålla med. Men skadesystem är som de är... simulation/emulation yadayada---
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Jag tycker inte den extrema slumpen involverad är någon som måste modifieras. Tvärtom så bör man bara tolka den rätt...

Hagelskottet träffar på väldigt nära håll men gör nästan ingen skada? Tolkningen kan föreslås vara att killen hoppar upp och båda blir skraja och rycker till. Skottet snuddar bara bröstkorgen, exempelvis under armen och lämnar ett stort hål i jackan och en trasig bakgrund.
Telefonen krossar skallen? Som har föreslagits så kan den träffa mitt i pärat, killen halkar och slår skallen i gatan.

Osannolika händelser är det vi rollspelare lever för. Skulle man köra på sannolikheter skulle äventyren inte bli så roliga :gremwink:

Knepigare är att förklara en situation som en polare till mig hamnade i. Han fumlade med en pilbåge och sköt sig i foten när han siktade på ett grottroll i fjärran. Tack och lov var det Rolemaster (Rulemaster) och inte Eon...

//Joker

...smärta är bara vekhet som lämnar kroppen....
 
Top